Auto leciwe to i naprawy tanie. Części dostępne bez problemu, wiele pasuje od Peugeota 306 jako, że są to bliźniacze konstrukcje. Jednak wbrew obiegowej opinii samochód nie należy do szczególnie awaryjnych. Należy zwracać uwagę na stan tylnej belki i nie bagatelizować pierwszych objawów zużycia gdyż zaniedbanie tego generuje już wyższe koszty. Figle czasami płata (choć także rzadko) elektronika na pokładzie Cytrynki. U siebie wymieniłem kable wysokiego napięcia, naprawiłem centralny zamek i przełącznik kierunkowskazów. W zasadzie tyle z poważnych awarii. Samochód nigdy nie wracał do domu ani nie jechał do mechanika na lawecie. Jadąc Xsarą w długą trasę nie mamy się czego obawiać. Mam do czynienia z wieloma autami i szczerze przyznam, że to opisywane sprawia najmniej kłopotów. Spalanie w miecie oscyluje w granicach 8 - 8,5 litra na 100 kilometrów. Na trasie zejście do poziomu 6L/100 nie jest wyczynem. Rekord minimalnego zużycia paliwa na 450 kilometrowej trasie to 5.1 i nie była to jazda w stylu emeryta w kapeluszu.