Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen Xantia II Kombi

on - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,8
Deklaracja producenta
5,2
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,3
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.6
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
6.8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.9

Lista raportów zużycia paliwa (35)

6,2
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
5,7 do 6,9 litra - w tych widełkach mieszczę się od trzech - oczywiście liczba mniejsza to wynik z 90% trasy i 10% miasta. Wynik wyższy to około 70% miasta i 30% trasy. Dodam ,że nie mam ciężkiej nogi, ale nie jestem także chorobliwie oszczędny.
6,4
Liczba komentarzy: 1
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Ekonomicznosc bardzo dobra. Spalanie na trasie 5.5l/100. Spalanie w miescie 6.5l/100 (mala ilosc korkow, raczej male predkosci i czeste zatrzymania ze wzgledu na swiatla/pieszych). Wypada to duzo lepiej niz wiele nowych samochodow. Cena jest jednak dynamika jazdy. Jesli chodzi o ceny przegladow/napraw to moim zdaniem powinno sie robic tak: diagnostyka tylko w ASO lub u specjalisty od citroenow (rozsadne ceny nawet w ASO), a naprawa, t.j. wymiana moze byc juz w wiekszosci przypadkow w stacji szybkiej obslugi. Czesto jest jednak tak, ze male warsztaty specjalizujace sie w obsludze citroenow maja i najlepszych specjalistow i najlepsze ceny. Jesli chodzi o czeny czesci zamiennych, to cena wiekszosci podzespolow (zamienniki dobrej jakosci) nie odbiega znaczaco w gore/dol od czesci do innych europejskich samochodow (fordy, vw, skody, fiaty), i jest znacznie nizsza od czesci do samochodow japonskich/koreanskich. Na duzy plus zasluguje zawieszenie hydrauliczne, ktore jest duzo tansze w eksploatacji niz mechaniczne (pod warunkiem, ze kupi sie auto w nawet srednim stanie). Powodem jest brak sprezym i amortyzatorow - drogich elementow, ktore trzeba okresowo wymieniac. Sfery (zastepujace i sprezyny i amortyzatory) sa w smiesznie niskich cenach, a jesli ktos nie chce kupowac to nabicie (napelnienie azotem) jest jeszcze tansze. Wazna jest doskonala trwalosc najdrozszych elementow - silnika i przeniesienia napedu. Sa jednak dwie rzeczy, ktore nalezy sprawdzic przed kupnem (sa dosc drogie w porownaniu z konkurencja). Pierwsza to lozyska osi tylnej(zintegrowane z piasta) oraz gumy na ktorych opiera sie tylny wozek (drogi gumy i droga wymiana). Jesli sie o tym wie, to kupujac Xantie trzeba po prostu wytargowac obnizenie ceny na wymiane tych elementow. Drobiazgi sie praktycznie nie psuja, a czesci drobnych elementow w ASO sa czasem zaskakujaca niskie. Zwlaszcza jesli chodzi o elementy hydrauliki - czasem taniej kupic nowa w ASO niz uzywana na allegro! Turbina silnika nie ma zmiennych katow nastawy lopatek, co powoduje stosunkowo tania jej regeneracje. Wtryski silnika sa dosc drogie, jednak powinny dozyc 400-500tys (w przypadku uzytkowania na dobrym paliwie). Drobne elementy zawieszenia (gumy, laczniki stabilizatorow) trzeba wymieniac na polskich drogach raz do roku/raz na dwa lata (przy sporych przebiegach). Sa one jednak tanie a i z wymiana poradzi sobie kazdy mechanik.
6,2
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
5,7
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
6,0
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
5,8
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
No tutaj to jestem w szoku... 6-6,5 l/100km w mieście i 5-5,5 l/100km w trasie przy takich osiągach i gabarytach auta... bardzo miło się zaskoczyłem
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
6,6
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Auto najmniej pali gdy właściciel opowiada o nim znajomym więc nie ma co wierzyć tym co mówią że ich auto jeździ na powietrze.... Uważam że jak na tak dużą masę, hydraulikę, jazdę na włączonych światłach, klimatyzację itp itd to jest dobrze. Na trasie można zjechać śmiało poniżej 5,5l/100km (nawet z ciężką nogą), w mieście trzeba liczyć minimum 7. W zimie na krótkich trasach można zbankrutować, dlatego po mieście jeżdżę mniejszym autem na gazie ;) Nigdy nie byłem w serwisie citroena. Ceny części przeciętne (gruchy zawieszenia w granicach 100zł, kompletny rozrząd wraz z robocizną około 500zł tylko jak już koledzy wspominali trzeba mieć dobrego mechanika bo księżniczka to nie pancerwagen którego można naprawić za pomocą młotka i przecinaka.
6,1
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Najmniejsze zużycie paliwa to trasa z niemiec to około 5l na 100km średnia to około 6,5litra - przy czym można tą wartość uznać jako miejską. Ponieważ poprzedni właściciel wymienił rozrząd, to wymieniłem tylko płyny w silniku plus lhm w "układzie krwionośnym"
6,1
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Bardzo oszczędny i dynamiczny silnik. Strach przed HDi zupełnie niepotrzebny.
5,4
Citroen Xantia II
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II Kombi