Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen C8

on - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V 109KM 80kW (w l/100km)
Średnie zużycie
8,5
Deklaracja producenta
7,6
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
10,7
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
8.1
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
10.4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
7.1

Lista raportów zużycia paliwa (16)

8,0
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
7,5
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
7,9
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Warunki przy jakich dokonywałem testu spalania były następujące. Średnie maksymalne spalanie - normalna jazda z domu do pracy i spowrotem. Odcinek w każdą stronę 18 km. Połowa drogi to małe miasto gdzie główne zatrzymywałem się na światłach. Miasto około 70 tys mieszkańców, bez wiekszych korków. Jeśli się już tworza to na 10 samochodów i przed swiatłami. Na takiej trasie silnik nagrzewa się w pełni po 3/4 trasy czyli po około 10 km. średnie minimalne spalanie - trasa zaczynana w mieście. W warunkach opisanych powyżej. Trasa około 30 do 40 km w każda stronę. Typowa wycieczka poza miasto w polskich warunkach drogowych i bez autostrad. Minimalne spalanie na długiej trasie - testowane na trasie ok 2000 km. Tylko na autostradzie. Starałem sie utrzymywać stałą prędkość około 110 km/h co ostatnio nie jest trudne ze względu na rosnące ceny paliw i starania większości użytkowników drogi do jazdy ekonomicznej. Stosowane metody ecodrivingu. Czyli szybkie rozpędzanie auta a potem utrzymywanie stałej prędkości, przewidywanie sytuacji na drodze, nie wrzucanie luzu itp. Prawdę mówiąc liczyłem na jeszcze mniejsze zużycie paliwa zbliżone do tego co podaje producent czyli 5,9 l/100 km. Ale to pewnie niemożliwe. Przy dodatkowych małych testach na odległość około kilkuset km. zauważyłem, że da się zejść poniżej spalania 6,7 l/100 km. pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 80 km/h. W jednym przypadku udało mi się dojść do zużycia 6,25 l/100 km. Ale to trzeba się pilnować. Co do samecgo samochodu to po kilku miesiącach eksploatacji nic się jeszcze nie popsuło. Opinie o awaryjności dotyczą modeli o lepszym wyposażeniu i właśnie tego dodatkowego wyposażenia. Mój model jest podstawowy co i tak oznacza 6 poduszek, kontrolę trakcji, wspomaganie hamowania w nagłych przypadkach itd. Silnik ma wystarczająca moc i dość porządny moment obrotowy jeśli tylko nie chcemy jeździć sportowo a tylko traktować ten samochód jako rodzinny. Zupełnie nie podoba mi się odgłos silnika. Znam diesle z odgłosami bardziej spokrewnionymi do silników benzynowych. Ten bardziej przypomina jakąś starą furgonetkę pomimo nowoczesnej konstrukcji. W kabinie ten odgłos już tak bardzo nie przeszkadza. Kontrola trakcji jazdy działa dośc dobrze jak na takie duże auto. Nie miałem możliwośc porównać z innymi typami samochodów ale przy porównaniu dwóch suwów Renault Espace bez kontroli trakcji i Citroen C8 z kontrolą to Citroenem da się jeździc zdecydowanie szybciej po wiejskich drogach z częstymi zakrętami (wsie i miasteczka, drogi wiejskie, częste zakręty, omijanie niespodziewanych dziur w drogach). Zdecydowanie szybciej to jest około 20 km/h szybciej niż bez kontroli trakcji. Szybciej nie pozwalał mi jeździć rozsądek. Przy takich prędkościach system doskonale przykleja auto do drogi. Auto się nie przechyla na zakrętach. Ogólnie na razie auto jest na ocenę "4" Nie dam "5" ze względu na za duże spalanie i nieładny dźwięk silnika. Ciężko wyciągaja się tylne fotele.
7,7
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Jak na te gabaryty - zużycie paliwa jest niezłe. Przy spokojniej jeździe autostradą (2 osoby, 120-130 km/h) potrafi zejść poniżej 7 litrów /100km. Przy prędkościach 150 - 160 km/h - 10,5 litra. Po mieście 10-11 litrów. Tankuję tylko ulepszone paliwo
8,5
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
9,0
Citroen C8
Van 2.0 HDi 16V 109KM 80kW
Citroen C8