Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen C5 III Sedan

on - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW (w l/100km)
Średnie zużycie
6,7
Deklaracja producenta
5,0
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,7
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
8.1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.5

Lista raportów zużycia paliwa (59)

6,3
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
6,0
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
6,4
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Komputer podaje spalanie o jakieś 0,7 mniejsze niż rzeczywiste. Realne spalanie bez autostrad wychodzi w granicach 6l ON na 100km w stosunku 40/60 miasto/trasa.
5,8
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
5,0
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Jak nie przekraczasz 2 tys. Obrotów to spala ok 4.8 w trasie
6,5
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
85% to trasy, 15% miasto. Spalanie w trasie do 120km/h 5.5l. miasto spalanie 7.5-8l.
5,2
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Staram się jeździć płynnie, chociaż nie sennie. Robię głównie trasy z 20% miasta. Wskazania komputerowe są niższe od rzeczywistego o około 0,5l. Spalanie podałem w średnich warunkach atmosferycznych przy średnio działającej klimie. Na trasie nie przekraczam z reguły 2500 obrótów(130), a bardziej trzymam się 2000, tj. np. na szóstce 108 km.
5,9
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
5,5
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
6,0
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Spalanie w normie, pneumatyczne bardzo wygodne i praktyczne zawieszenie za przystępną cenę, jakość wykonania na dobrym poziomie (wersja exclusive).
Citroen C5 III Sedan