Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen C5 II Kombi

on - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW (w l/100km)
Średnie zużycie
5,9
Deklaracja producenta
5,5
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
6,4
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
5.8
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
4.9

Lista raportów zużycia paliwa (17)

5,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
dane podawane przez komputer auta : jazda oszczędna bez wykorzystywania całej mocy silnika spalanie trasa 100 do 250 km : 3,7 do 90 km/h , 4 do 110 km/h, 4,5 do 130 km/h spalanie miasto duże, korki, tłok : lato 6 litrów, zima 7 litrów spalanie miasto małe : lato 5 litrów, zima 5,5 litra auto małe (przesiadłem sie z amerykańskiego vana) kupione celowo na oszczędność paliwa na złe czasy i jestem zadowolony, trochę za słaby motor ale za to pali mało. jezdże nim od roku , zrobiłem 25 tys km
5,6
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Dla tej masy auta najlepszym wyborem jest jednostka 2.0 - stwierdzam po czasie. Nie mniej jednak 1.6 też daje radę i nie jest źle. Przy tak zwanym "emeryt mode" można zrobić nawet około 1500 kilometrów na baku, ale w normalnym trybie użytkowania (głównie trasa) 1200 km, przy mieszanym około 1000 km. Policzcie sobie sami czy to jest OK.
6,1
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
jeżdżę po trasie 30 km do pracy. w lecie spalanie około 5,7 w cyklu mieszanym ok 10 km miasto, w zimie 6,2-6,5. Komputer przekłamuje z reguły o 0,2 uzyskanego spalania, czyli mniej wiecęj litrę mniej pokazuje. Uważam że jest bardzo ekonomicznym autem, choć niezbyt dynamicznym gdy nie chcemy katować turbosprężarki.
6,8
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Trasa ostatniego testu: 4320km latem (z tego ok. 3800km autostradami), Niemcy i Francja, bagażnik i średnia trumienka na dachu załadowane na max. + 4 dorosłe osoby na pokładzie, auto z przebiegiem 173000km na starcie, klima włączona na ok. 50% trasy, mam duży staż jako kierowca - styl jazdy "mocno spokojny", z wszystkimi technikami służącymi ekonomice, choć z pewnością nie powolny (tempomat gdzie tylko można na 130). Najczęściej średnie spalanie wynosiło 7,0 (długie przebiegi autostradą z prędkością stałą 130) - to kilka razy zmierzone przy metodzie napełniania zbiornika pod korek. I tu ciekawostka: w moim aucie komputer zawsze pokazuje równo o 20% więcej niż było faktycznie (np. przy wspomnianym 7,0 wskazywał 8,4)! Tak samo jest przy jeździe miejskiej, mieszanej i każdej innej. Dla porównania: ok. 800km autostradami "na pusto", tylko ja i pasażer + 2 kosmetyczki (tzn. torebki, nie panie) - 6,0/100. Reasumując: wygodnie, wręcz komfortowo, i ekonomicznie jak na ładunek i tempo, silnik zawsze bez problemów "dawał radę". Po moich doświadczeniach z C5 nie wierzę jakoś w te legendarne 5,0/100 tak często podawane przez innych "testerów"!
7,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
w mieście 7,5 do 9 zimą (krótkie trasy), latem na trasie zpełnym obciążeniem do 7,5 - to według komputera, a onponoć zawyża, zresztą mało mnie to obchodzi, jeżdzę dość szybko
5,7
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Doskonała. Tylko w Punto (1.2) osiągałem podobne spalanie ale to samochody wielkościowo zupełnie inne. Jednorazowe wyniki: 7.3 max, 4.2 minimum. Średnio w mieście 6.5 litra, w trasie 5.5 litra. Co by się nie robiło odpowiedni te 6.5 i 5.5 zawsze wychodzi. Jednak zarówno w przypadku tego samochodu jak i B6 zakup diesla nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
6,6
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
jak się popracuje nad techniką jazdy- nie jest za drogo; ale serwis zdecydowanie powala na nogi i drenuje portfel
5,8
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Czytając komentarze nie mogę oprzeć się wrażeniu, że mam trochę inny samochód, niż pozostali kierowcy. Po pierwsze, autocentrum.pl nie wierzy, że spalanie w cyklu mieszanym może być niższe od spalania w trasie. Nie wierzcie w to 4,8 l/100 km przy minimalnym -- w rzeczywistości silnik pije co najmniej 5,5 litra na 100 km przy 100 km/h. Po drugie, komputer zaniża rzeczywiste spalanie. Na autostradzie przy 140-150 km/h, samochód pali 7,5 l/100 km -- według komputera. Może tego spalania nie zaniża? Jadąc 170-180 km/h komputer raportuje 10 l/100 km i więcej. Jadąc 90-100 km/h jest o niebo lepiej -- dużo ciszej, spalanie na poziomie 6 l/100 km (wg komputera), ale dystans 600 km przejeżdża się w 6 godzin, a nie w 4. Jeśli będziesz jeździł w trasy, to lepiej kupić C5 z silnikiem 2.2 HDi 175 KM. Spali tyle samo, ale będzie cicho, przyjemnie i z prędkością 220 km/h. W ostateczności nada się 2.0 HDi 138 KM. Minimalne spalanie -- 4,8 l/100 km -- jest osiągalne w mieście, jadąc stale 50-70 km/h, nie zatrzymując się na światłach, nie przyspieszając i nie hamując gwałtownie, na wzniesienia wjeżdżając ze zmniejszającą się prędkością. Udało mi się tak tylko pięć razy (w święta) przez ostatnie pięć miesięcy. Silnik nienawidzi gwałtownego przyspieszania i ruszania spod świateł. Wpada w depresję i topi swoje smutki w ropie. Dziś (1. maja) pojechałem do pracy krótszą trasą, za co miasto Kraków się na mnie zemściło i stałem na niemal każdych światłach po zjeździe ze zwyczajowej trasy. W ostatnie święto spaliłem 1,2 l na 25 km (4,8/100) dzięki zielonej fali. Dziś razem spaliłem 1,5 l na 22 km (6,7/100) i jechałem pięć minut dłużej. W normalnych warunkach w mieście, według komputera, pali 6-6,5 l/100 km. Jeden problem -- komputer zaniża spalanie, to nie ulega wątpliwości. Tankuję zawsze do pełna z tego samego dystrybutora. Wg komputera moja średnia to 6,5 l/100 km. Wg dystrybutora to 7,5 l/100 km -- albo właściciel stacji pazerny, albo komputer jest wyjątkowym optymistą. Różnice między spalaniem w zimie i w lecie są znikome. Grzałka jest niemal za darmo, ale klimatyzacja swoje potrzeby energetyczne ma. Przez krótki czas w okresie przejściowym, po zmianie opon z zimowych (Nokian WR A3 215/55R16) na letnie (2×Michelin Primacy HP i 2×Continental ContiGrip, ten sam rozmiar) samochód rzeczywiście (i wg komputera i wg dystrybutora) palił pół litra mniej, teraz wrócił do swojej normy. Podsumowując, rewelacyjny silnik do jazdy po mieście, nawet w takim dużym aucie. Szybko zbiera się ze świateł, pozwala wyprzedzić dowolny samochód w mieście -- ale spalanie drastycznie rośnie. Jadąc spokojnie jest bardzo dobrze. Na trasy ten silnik w tym samochodzie jest do niczego. Nie "w pewnym stopniu", nie "z zastrzeżeniami". Po prostu -- nie, chyba że hałas i spalanie nas nie interesuje.
5,5
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
tu jest 6+ do pracy mam 56km w jedna strone, przy 100km/h pokazuje 4.6 trzeba dodac zawsze 0.25 bo na tyle oszukuje komputer / sprawdzane
5,6
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
Citroen C5 II Kombi