Silnik i jego spalanie to największy atut tego auta, po 1 jednostka bez awaryjna mimo posiadanego filtra FAP, 80% jazda miejska na bardzo krótkich odcinkach wynoszących 4 do 5 km rano i powrót wieczorem z prędkościami 30km/h max 50km/h, FAP i EGR bardzo rzadko dają o sobie znać jeśli nie zwrócę uwagi kiedy zacznie się proces wypalanie objawiający się lekkim buczeniem wydechu dochodzącym z tyłu auta i włączeniem sie podgrzewaniem lusterek (niestety nie zapala sie żadna kontrolka od lusterek ani nie wyświetla sie żaden komunikat, rozwiązaniem jest nieco druciarskie ale proste i wiemy kiedy wypala się FAP a mianowicie montaż malutkiej diody w lusterku podłączonej pod kable od maty podgrzewającej ;) ) silnik zaczyna szarpać raz na jakiś czas, jakby się dławił, ale wystarczy wybrać się po za miasto i przejechać co najmniej 30 km z predkością min 80 do 120km/h z obrotami min 2000. Max spalanie w mieście przy dynamicznej jeżdzie z klimą latem to 7 l zimą to samo przy normalnej jeździe 6.5 l można zejść do minimum 5.5 l. Trasa to min 4l przy bardzo ekonomicznej jezdzie max 80 i przyspieszanie jak autosan pks, take realne do 120km/h to 5.5 do 140km/h 5.8 do 6.2 zalezne od warunków powyżej 140km/h 6.5 do 7 ale to już mało przyjemne powyżej 150 czuć i słychać ze to wyższe auto z silnikiem tylko 1.6. Skrzynia MCP przebieg nie potwierdzony 230 tys pewnie ze 100 więcej, filtr paliwa jak i olej z filtrm wymieniam co 10 tyś a paliwo zwykłe tanie ON z ciekawostek kilka razy tankowałem na pusty zbiornik do pełna paliwa premium typu V POWER diesel itp i nie zauważyłem żadnej poprawy osiągów czy też mniejszego spalania w porównaniu z najtanszymi na stacji. POLECAM TEN SILNICZEK DLA LUDZI KTÓRZY CENIĄ SOBIE TANIĄ EKSPLOATACJE, NIE POLECAM ŚCIGANTOM