No tutaj już trzeba się zastanowić czy napewno chcemy mieć taki samochód, bo ani on zbyt tani w naprawie ani ekonomiczny w spalaniu. Na pewno można koszty utrzymania mocno obniżyć kupując pewny i zadbany egzemplarz, wtedy właściwie poza typowymi usterkami, ktorych w e39 jest niewiele, i rutynowymi przegłądami, nic nie powinno się dziać. Ogólny okresowy serwis, czyli płyny eksploatacyjne i filtry są na podobnym poziomie cenowym co taki VW Passat, ale pod warunkiem że omija się ASO... Co do spalania to zależy od wersji silnikowej, warunków na drodze i oczywiście temperamentu kierowcy. Samochody są dośc ciężkie i jak ktoś po mieście używa pedał gazu tylko w pozycji on/off to bedzie miał bardzo wysokie spalanie. Ja moim 520i w trasie jestem w stanie zejśc nawet poniżej 8 litrów, a w mieście to już bardzo zależy od korków i od tego jak mocno mi się spieszy - między 10 a 14 litrów PB, ale zwykle nie przekraczam 12.