Tą wersją zrobiłem jakieś 40000 kilometrów. Przemieszczam się głównie na dłuższych trasach, autostradach, ekspresówkach i drogach krajowych. Unikam miasta i korków, ponieważ 2.5 litra w manualu się do tego nie nadaje. Jak przystało na szesciocylindrówki, potrafią zaskoczyć zarówno od strony minimalnego jak i maksymalnego spalania.
Komputer pokładowy w wersji po liftingu nie przekłamuje wskazań vs. rzeczywistość, także wyniki są następujące:
Małe miasta bez korków (Niemcy i niemiecka płynność jazdy) 9.5 - 10.5;
Większe miasta (Łódź / Warszawa) w przypadku np. Łodzi niemalże przez cały czas samochód stoi na czerwonym świetle także 14 - nawet 19 litrów da się wykręcić;
Mocno zakorkowana Warszawa 13.5 - 14.5 i ciężko zejść mimo hamowania silnikiem i delikatnego ruszania..
Na trasach jest niebo lepiej, tak jak:
wleczenie się 80 - 90 na godzinę po drogach krajowych i wojewódzkich 6.5 - 7.5
Spalanie średnie na drogach szybkiego ruchu:
100 - 110 = 7.0
120 = 7.5
130 - 140 = 8.0 - 8.5 litra
150 9 litrów
160 10.5
160 - 180 ~12 litrów
180 - 200 - spokojnie 14 litrów na setkę, natomiast ciężko utrzymać taką prędkość w dzisiejszych czasach na autostradach, nawet w Niemczech.
Ogólnie po tankowaniu po 500 kilometrach tras zazwyczaj BMW ląduje na 8.2 - 8.7 litrach.
W zimę zawsze wychodzi podobnie ponieważ m54b25 błyskawicznie się nagrzewa.
Klima nie robi wielkiej różnicy może max 0.5 litra przy ostatnich upałach.
Najdłuższa trasa 1200km średnio 7. 7 litra z umiarkowaną prędkością autostradową i sporadyczną przygazówką do 200kmh.
Podsumowanie: polecam na trasy, do miasta kompletnie odpada...
Wersja sedan w pięciobiegowym manualu.