Szukaj

Raporty zużycia paliwa BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Podsumowanie 380 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
7,7
46,53 zł
8
8,5
51,08 zł
24
7,8
47,18 zł
24
8,9
53,58 zł
49
8,5
51,06 zł
8
8,6
51,90 zł
10
10,2
61,67 zł
16
9,0
54,38 zł
1
9,2
55,59 zł
2
11,0
66,16 zł
2
8,9
53,58 zł
3
10,8
65,05 zł
20
12,2
73,72 zł
3
10,9
65,60 zł
7
11,0
66,47 zł
2
Pokaż więcej silników
Silniki Benzynowe BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
10,1
31,59 zł
6
10,3
32,33 zł
7
10,1
31,75 zł
1
11,7
36,62 zł
2
13,0
40,86 zł
1
12,3
38,66 zł
1
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,8
35,60 zł
4
6,3
38,45 zł
17
6,2
37,79 zł
28
6,9
42,14 zł
3
6,8
41,56 zł
58
6,4
39,00 zł
26
6,3
38,73 zł
9
7,1
43,73 zł
8
6,5
39,89 zł
1
7,9
48,48 zł
13
8,4
51,25 zł
6
7,9
48,64 zł
4
9,9
60,96 zł
3
Pokaż więcej silników
Silniki Diesla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
12,2
38,35 zł
1

Lista raportów zużycia paliwa (380)

8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
10,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
Bardzo duże spalanie znacznie większe niż przewidział producent sięga prawie 11l/100km
7,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
Jak zawsze zależy to od buta. Na autostradowych trasach jadąc prawym pasem spokojnie kolo 120 km/h można chyba zejść poniżej 6,0l. Jednak aż tak zachowawczo nie jeżdżę.
7,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Jednak to prawda co piszą na forach i w prasie branżowej - silniki N46 to kibel (vanosy, valvetronic, sondy lambda) ale jak już uda sie je zmusić do poprawnego działania to rekordowo mało palą. Średnie spalanie w cyklu mieszanym małe miasto/trasa mam zawsze 7,2-7,5l. Wyjazd nad morze w dwie osoby w sumie 800km drogami ekspresowymi i lokalnymi jazda ekonomiczna max 110km/h 6,5l. Jestem bardzo zadowolony. Uważam że to świetny wynik na 2.0i 150KM. Rocznik 2005, oryginalne 165 tys.km.
7,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330d 231KM 170kW
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
9,1
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
7,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Skrzynia automatyczna, podane dane po remapie silnika na 192KM i 390 NM, dodam że przed modyfikacją co ciekawe spalanie w mieście było delikatnie wyższe w trasie nic się nie zmieniło. Miasto 100% Warszawa dojazdy do pracy 2x19km plus dojazdy do sklepów maksymalnie 3-10 km co rano korki na około 20 min– lato 7,4 l/100 zima 7,8 l/100. Trasa Warszawa – Jelenia góra 980km 2 osoby plus bagaże 150 km/h 5,5 l/100, 130 km/h 5,3 l/100. Trasa Warszawa - Mikołajki 800km 5 osób plus bagaże 20% trasa 140 km/h reszta krajówki i zabudowany 6 l/100. Trójka z tym silnikiem jest naprawdę oszczędna była by jeszcze bardziej gdyby był to manual szczególnie w mieście około 1l/100 mniej. Jak na auto 1500 kg 192KM mega elastyczność i frajdę z jazdy to wynik rewelacyjny.
6,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
8,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Oszczędny i dynamiczny silnik, lecz słabo znosi bardzo dynamiczną jazdę w ruchu miejskim. Idealny na trasy oraz cykl mieszany.
6,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90