Szukaj

Raporty zużycia paliwa BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

pb - zużycie paliwa dla silnika 318i 143KM 105kW (w l/100km)
Średnie zużycie
7,8
Deklaracja producenta
6,2
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
8,2
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
7.4
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
9.6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
6.5

Lista raportów zużycia paliwa (24)

7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Samochód posiadam od 2 lat. Spalanie średnie 7.5L/100km w cyklu mieszanym. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7.1L. Ważna spraw to sprawny czujnik NOX! Przy jego awarii samochód spalał mi nawet 12L.
9,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Trasa z prędkością 140-160km/h spalanie do 8l. Miasto przy nizszych temperaturach nawet do 12l - i tak, to jest realne spalanie tej jednostki przy dosc dynamjcznej jezdzie. Sedan 2011r. Kola r18 przod 225x35, tyl 255x35.
6,6
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
7,6
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Mam dosyć ciężką nogę, w trasie średnia prędkość 140-160 km/h - dynamiczna jazda - 8,5 do 9 litrów, 120-140 km/h - spokojnie 7,5 litra bez ekonomicznej jazdy. Rekordowo trasa 165 kilometrów z prędkością 90-120 - 6,6 litra. Autostrada (za zachodnią granicą) - 180-200 km/h- około 10,5 litra. Podsumowując - trasa/miasto 50/50% - spalanie około 8,5 litra. Tragedii nie ma, ale dosyć sporo jak na tak małą moc.
7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
6,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
7,9
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
auto bezobsługowe
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90