Zużycie paliwa zależy tylko i wyłączne od nogi kierowcy :) Po pierwsze komputer oszukuje od 1-2 l w zależności od zmienności stylu jazdy, Jeśli będziemy jeździli cały czas tak samo czyli oszczednie albo pedał w podłoge to spalanie będzie zaniżane o 0.5 litra. Udało mi się raz zejśc do 5.5 litra w mieśćie(wg komputera) w rzeczywistości 6.7. Na trasie przy predkości 120 wg komputera 5.7; 130 6.3; przy 160 na trasie jaworzno wrocław komputer pokazał 6.5 a w rzeczywistości wyszło 8. Spalanie jak na pojemnośc i moc bardzo przyzwoite, teraz mam 213 koni i bede mierzył czy spalanie się zmieniło. Jednak ceny napraw nie są już tak przyjemne, w serwisach jeśli widzą bmw to odrazu 100 za wjazd do serwisu.
Przykładowe ceny części eksploatacyjnych:
- filtr kabinowy 70 zł
- filtr oleju 30 zł
- filtr paliwa 120 zł
- filtr powietrza 100 zł
- olej (wchodzi 7 litrów) ok 300 zł
- tarcze hamulcowe:przód od 250 zł/szt tył 170/szt
- klocki przód 150 kpl tył 90 kpl
- wahacze od 400 zł szt
Z większych napraw i przeglądów to:
Regeneracja wtrysków 2500zł ~250.000 km
Regeneracja pompy 2000zł ~200.000 km
Turbina około 2000zł ~300.000 km
Maglownica wymiana 6500zł ~350.000km (wymiana +regeneracja 2500zł)
Poduszki silnika i skrzyni 300zł ~300.000km
Wymiana kompletu sprzegla 2500zł ~?km
Remont silnika (pekniety wal korbowy) 8500zł
Remont silnika (urwana klapka zawirowań) 5500zł ~70.000+km
Przeplywka 450zł
Koło pasowe 600zł
zawór podciśnienia turbiny 120 zł
Koło dwumasowe 1700zł
Klima 200zł ~1 rok
termostat 179zł ~?km
Pomki spryskiwaczy (z wymianą) 170zł szyba 300zł reflektory.
Mocowanie mostu 1000zł ~? km