CHYBA JEDEN Z OSTATNICH PRAWDZIWYCH SAMOCHODÓW.
Silnik na tle współczesnych może pali dużo, ale po założeniu instalacji gazowej nie ma bólu głowy na stacji! Prosta 8 zaworowa konstrukcja z bardzo przyjemną charakterystyką pracy. Wół roboczy! Polecam ten silnik. Szkoda, że nie ma go w wersjach po lifcie. Elementy wnętrza super spasowane, dobre materiały.
Przejechałem moim samochodem już blisko 80tys. km w ciągu ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony. Instalację za 2400zł założyłem zaraz po kupnie i był to strzał w dziesiątkę. Samochód kupiłem osobiście w Niemczech z przebiegiem 156tys. km - przebieg prawdziwy! Teraz ma 234tys. nie bierze oleju.
Jedynie ze względu na powiększenie rodziny szukam kombi. Inaczej obecny samochód mimo wieku miałby u mnie dożywotkę!
W mieście pali 10l LPG, na trasie muskając gaz i jeżdżąc tempem "ciężarówkowym" spalił 7,3l - dystans ponad 500km. Autostrada tylko kierowca i niewielki bagaż 130km/h - 8,5-9,2l/100km, przy 160-170km/h może spalić już 10,5, 11MAX.
Nie ma dwumasy, nie ma vanosów, zmiennych skoków zaworów i innych rzeczy, które mogłyby się z czasem zużyć. Przy jeździe w pojedynkę 118KM w zupełności wystarcza, ale przy komplecie osób przydałoby się 40KM więcej. Ale wolę czasem nie mieć tyle frajdy z jazdy, niż płacić majątku za serwis.
Wyremontowałem tylne zawieszenie - 800zł Lemforder + geometria 150zł w Kijance w Kielcach. Regeneracja maglownicy 480zł + zbieżność, tuleje przednich wahaczy, hamulce przód ATE 500zł, tył Bosch 300zł (bosch szajs!) i jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę!
JESZCZE RAZ POLECAM TAKI SILNIK. OCZYWIŚCIE W ZADBANYM EGZEMPLARZU!