Silnik nie należy do oszczędnych po mieście zimą spala nawet 20 litrów gazu na 100km. Latem również dużo po mieście 16-18 litrów gazu (Tarasa 10l. LPG przy toczeniu 120 km/h).
Ale rekompensatą tego jest gang 5 cylindrów w rzędzie!!!
Żadna V6 nie ma gangu silnika (tylko wydechu) a w R5 2.3E REWELACJA!!!
Ciągle ktoś się ogląda jak tylko wskoczę na 4000 obr. za pięknym dźwiękiem.
Duże spalanie jest spowodowane wtryskiem mechaniczny i co się z tym wiążę instalacja gazowa tylko najprostsza najbardziej paliwożerna (ale też najtańsza, ja zapłaciłem w 2010r. 1300 zł – 3 lata gwarancji)
I więcej wad ten silnik nie ma!!!
Silniki 2.3 AAR to rzadkość ale cały blok silnika układ chłodzenia i olejowy a nawet część osprzętu jest identyczna jak w 2.5 TDI a to jest po prostu stonka.
Ogólnie części kupuje się za grosze!!!
Silnik bardzo prosty i w 100% mechaniczny (ze śrubokrętem i kluczami 7,8,13,17,19 zrobisz przy nim wszytko sam) I jeszcze jedno, silnik nie wysilony co zapewnia mu dłuuuuugowieczność, czytałem o 600.000 km - 800.000 km bez remontu!!! Mój ma 300.000 km i ostatnio zdjąłem pokrywę zaworową a tam 0 śladów zużycia.