Mowa o Audi A6 C4 2.8 V6 30V 193KM ACK quattro (napęd stały na 4 kapcie) automat (4 biegi) Avant z 1997r. Benzyna+LPG (butla 72l), głównie jeżdżę na LPG, choć czasem też na samej benzynie. Mało kto wie, ale ten silnik powinien jeździć na PB98... PB95 toleruje, ale pełna moc ma na PB98 i na PB98 powinien być ustawiony gaz LPG - ciekawe ile januszy prawidłowo ustawiło mapy gazu? Silnik świetny do gazu, ale z tego co widzę to większość ludzi jeździ na bardzo ubogich ustawieniach... mocy to to wtedy ni ma... a i silnik cierpi katusze. Bryka jest ciężka, z samymi z płynami i kierowcą waży już ok 2t, do tego stara V'ka, stary automat i quattro... to auto musi palić!
Spalanie... ale ludzie bajki piszą... aha, mierzone nie z kompa (przekłamuje przy LPG o jakieś 10-20% - norma) tylko od tankowania do tankowania... Warszawa, lato 30C, centrum i okolice, godziny szczytu - korki, klima włączona cały czas, odcinki po 10km... przy delikatnej jeździe (obroty do 2000-2500 max) realne spalanie jest wtedy na poziomie ok 17L/100km, jak zaczynam ciągle cisnąć (tak do 3500 max i pedał w 3/4) to już jest 20L/100km, a jak już zacznę szaleć (pedał w podłodze i obroty do 6000 max) to jest 22L/100km... W trasie jest fajnie, przy spokojnej jeździe krajówkami 11-12L/100km, na ekspresówkach i autostradach jest więcej - zależy też czy i jak wyprzedzamy ale powiedzmy że jest to ok 14-15L/100km. Przykładowo; trasa 1200km, samochód zapakowany tak w 1/2, ekspresówki+autostrady+drogi krajowe+drogi lokalne bez dużych miast, autostrady ok 150km/h (wg. GPS'u, a nie prędkościomierza...) + wyprzedzanie do 180km/h, wyszło 13.5L/100km - jak dla mnie, to jest to piękny wynik.
Jak widać auto swoje pali... i tak ma być - coś za coś, jak zawsze, jak che się mieć oszczędnie to polecam starszą corollę w LPG, wtedy będzie 7L/100km LPG w mieście :-)