Skrzynia Tiptronic. Jazda w mieście to spalanie między 10.5-12.5 litra. Silnik chlapie dużo mniej w trasie. Tempomat na setce, autostrada i spalanie schodzi do 7 litrów i to terenie pagórkowatym, ale bez wiatru w maskę. Ta sama trasa, ale pod górkę + pod wiatr i spalanie 8 litrów. Fajne jest to, że kiedy potrzeba, to zapas mocy jest właściwie natychmiast dostępny.
Plusy:
+ wygoda skórzanej tapicerki
+ wyciszenie wnętrza (niestety w mieście silnik co chwila o sobie przypomina)
+ przestrony bagażnik
+ ocynkowane nadwozie
+ dobrej jakości wykonanie wnętrza (niestety widać znaki zużycia po 360k)
+ trwałe i mocne silniki
+ głupkoodporna skrzynia automatyczna tiptronic (manuale też były w porządku)
+ komfortowe zawieszenie wielowahaczowe przód i tył
+ dobre nagłośnienie (nawet seryjne Nokii daje radę, w ofercie również system Boss z Sub.)
Minusy:
- drogie części
- koszmarny dostęp do elementów w silniku (ledwo się mieści pod maską)
- ciężko znaleźć dobrze wyposażony samochód, niezajechany i w dobrych pieniądzach
- silniki v6 z wadą konstrukcyjną (po 200k należy wymienić lewą uszczelkę pod klawiaturą, bo zaczyna puszczać)
- do wymiany rozrządu należy ściągnąć cały przód
- drogie naprawy
- spasowanie wnętrza poddaje się po 300k i zaczyna gdzieniegdzie trzeszczeć (na szczęście tylko na nierównościach)
- wysokie spalanie
- nagłośnienie zazwyczaj do wymiany po 300k