Szukaj

Raporty zużycia paliwa Audi A3 8L Hatchback

Podsumowanie 888 raportów Filtruj
Lata produkcji
Rodzaj paliwa
Silniki Benzynowe Audi A3 8L Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
8,2
49,32 zł
36
8,3
49,89 zł
150
9,5
57,14 zł
106
9,0
53,67 zł
79
10,1
60,33 zł
24
Silniki Benzynowe Audi A3 8L Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
9,0
28,14 zł
15
9,0
27,90 zł
31
10,5
32,80 zł
39
10,2
31,77 zł
29
11,6
36,08 zł
5
Silniki Diesla Audi A3 8L Hatchback
Silnik
Średnie zużycie paliwa (l/100km)
Koszt 100km
Liczba raportów
5,6
33,95 zł
106
5,6
34,30 zł
23
5,7
34,70 zł
115
6,2
38,06 zł
127
6,6
40,13 zł
3

Lista raportów zużycia paliwa (888)

9,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Przy spokojnej jezdzie 9-10L LPG w cyklu mieszanym, tanie części, ale często coś do zrobienia.
5,8
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Najczęściej jeżdżę poza miastem, ale nie można nazwać tego długą trasą - robię odcinki od kilku/kilkunastu do kilkudziesięciu km, wtedy spalanie przy umiarkowanej jeździe mam na poziomie 5,5-5,8 l/100km latem (z klimą) oraz około 6l zimą. Jak dojdzie trochę miasta i krótkich odcinków to szybko wzrasta o 0,5-1 litr. Bardzo podobnie lub minimalnie więcej niż miałem w poprzednim Passacie B4 1.9TDI 90KM. Ogromny plus za długi VI bieg. Rzadko go używam (trzeba jechać co najmniej 115-120 km/h), ale dzięki temu dosyć żwawa jazda poza terenem zabudowanym wcale nie jest mniej oszczędna niż wleczenie się za innymi pojazdami. Niestety wadą tego silnika względem starszego TDI jest znacznie dłuższe nagrzewanie się zimą. Przy temperaturach poniżej zera i z climatronikiem ustawionym na delikatne grzanie trzeba przejechać (poza miastem) dobre 10 km zanim silnie złapie temperaturę roboczą. Z wyłączonym grzaniem kabiny trochę szybciej. Natomiast jak ktoś lubi ciepło, to musi się liczyć, że nagrzewanie silnika może trwać nawet 20 km, albo i więcej przy dużych mrozach. Auto jest po chipie na 165 KM i 370 Nm.
4,6
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jeżdżony bardzo oszczędnie, najniższy wynik osiągnięty na trasie 1200km do Holandii (spalanie z komputera). Generalnie jak każdy diesel VAG, dbać to się będzie jeździć. Duża wada to lekki tył - kiedyś na śliskim mało co nie wpadłem w płot jak go poniosło - także dla pewności dobrze na zimę wrzucić ze 2 worki cementu do bagażnika :D
7,7
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
10,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
koszty utrzymania i dostepnosc czesci na 5+
8,2
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
5,7
Audi A3 8L
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
9,3
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Tutaj szału nie ma bo autko lubi sobie wypić. Części też tanie nie są ale są dobrze dostępne.
7,4
Audi A3 8L
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Auto nie jest drogie w utrzymaniu. Przy instalacji LPG jest rewelacyjnie.
11,1
Audi A3 8L
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Skrzynia w tym modelu niestety jest bardzo krótka.. przy 100km/h mamy 3000rpm, przy 120km/h mamy 3500rpm, przy 140km/h mamy 4000rpm więc w jeździe w trasie niestety NIE da się spalić mało. Chyba, że jedziemy 90km/h - wtedy uda zejść się poniżej 9 litrów. Przeciętnie w trasie 110-130km/h - 10,5litra. W mieście? To już zależy od wielu czynników. 20V potrzebuje niestety dosyć wysokich obrotów żeby zachować dynamikę, skrzynia jest zestopniowana nie dość, że słabo w trasę, to również do miasta. Żaden bieg nie jest optymalny przez co żeby wygodnie poruszać się po mieście - musimy pogodzić się z wysokim spalaniem. Wartości rzędu 12-13 litrów w mieście są absolutną normą. Silnik osiąga max. moment i moc na bardzo wysokich obrotach przez co trzeba wyżej kręcić - wyżej kręcić = wyższe spalanie. Zimą w mieście (Lublin, nie w korkach) spokojnie można osiągnąć 15-16litrów. Da się oczywiście dojść do 10litrów jednak jest to męczarnia. Trzeba jechać tym samochodem max. 3 tys. obrotów, a przy tym silniku jest to po prostu trudne bo NIE JEDZIE. Średnio - powiedziałbym 11,5 litra. Niestety wolnossące 1.8 jest znacznie bardziej paliwożerne niż jego uturbiony brat. I nie chodzi tu nawet o samą turbosprężarkę tylko zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię biegów. Nadaje się ona zarówno w trasę (niższe obroty) jak i do miasta (lepiej zestrojony drugi i trzeci bieg - najczęściej używane w mieście). Najniższe spalanie w tym modelu uzyskamy przy spokojnej jeździe po okolicznych wsiach, małych miasteczkach czy drogach krajowych - i tylko przy takim założeniu polecam zakup A3 w tej wersji silnikowej. Dodatkowo - co już nie do końca dotyczy spalania - hałas przy 140km/h to niestety koszmar.. W zasadzie w każdym przypadku wygrywa 1.8T.
Audi A3 8L Hatchback