Diesel 1.9 w każdym wydaniu mocy mechanicznie jest niezniszczalny-o dziwo również jednostki 16V 140 i 150HP. Problemy w układzie wtryskowym praktycznie nie istnieją( jak w VW czy Fordzie), awaryjność samego silnika jest bardzo mała. Zauważcie, że GM montuje te silniki do OPLA (CDTI) i Saaba (TID)-z prostego powodu: wydajne, oszczędne,sprawdzone i mało awaryjne. Zresztą wtrysk typu Common Rail rozpoczął Fiat i śmiem twierdzić, że ma w nim największe doświadczenie. Spalania rzędu 4-4.5L w mieście oczekujcie jedynie od lupo lub polo SDI pod nogą emeryta.Konie mechaniczne i moment obrotowy nie biorą się z powietrza. Realnie wg mnie skorkowane miasto robi w przedziale 7-8L zależnie od nogi (można niżej,ale to męczarnia), w cyklu miszanym 6.5L, wakacyjna trasa 900 km raczej spokojna wskazała 5 litrów-zazdroszczę posiadaczom skrzyń 6 biegowych-szybsza jazda przy min wyższym spalaniu. Zamienniki dostępne w szerokiej ofercia. Niestety słabszym punktem auta jest zawieszenie-ale to raczej wynik naszych podłej jakości dróg-ratunkiem jest ofera tańszych zamienników lub dostępnych wymiennych elementów metalowo gumowych. Kompletny markowy rozrząd z pompą wody kupujesz za 350 pln, kpl sprzęgło za 550-600 pln, z kołem dwumasowym spokój gdyż mocne bo wspólne dla wesji 16V, turbina nie wytrzymuje jedynie bezmyślności kierowców.Auto polecam, gdyż za niewielką kasę kupicie spore auto z super wyposażeniem i niezawodnym nowoczesnym dieslem (przy okazji w pięknym opakowaniu), a ze względu na mylną opinię niezjeżdzone-gdyż wszyscy przepłacają za wyeksploatowane golasy skody czy passata wierząc w podany w ogłoszeniach przebieg dla 8-10 latka rzędu 186000 km no i oczywiście niemiecką solidność. Egzemparze zjeżdzone zalewały i zalewają floty po leasingu, a potem po lesingu wtórnym. Mistrzostwem jest 1.9 JTD 16V-żałuje,że nie szukałem takiego. Zastanówcie się nad Alfą-ogólnie polecam. Pozdrawiam