Szukaj

Zużycie paliwa Alfa Romeo 156 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Alfa Romeo 156

11,9
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 i V6 24V 190KM 140kW
Nie posiadam komputera podkładowego więc ciężko ocenić dokładne wartości. Moja średnia z 5000km to 11,9L (mniej więcej miasto 35%/trasa 65%). Po samym mieście (Warszawa) wychodzi około 14,6L a to raptem 30% wyższy od średniej. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, styl jazdy nie ma ogromnego wpływu na spalanie, zamulając na trasie cięzko zejść poniżej 10L, z kolei dynamiczna jazda to zazwyczaj 12-14L. A charakterystyka pracy silnika mocno zachęca do kręcenia wysoko :) Nie jest to więc rewelacyjny wynik ale trzeba mieć na uwadze sportową charakterystykę silnika (duży tłok przy krótkim skoku, co za tym idzie duże zawory oraz duże kanały dolotowe i wydechowe - typowa wysokoobrotówka). Ponadto to dość leciwa konstrukcja - produkcja pierwszej iteracji ruszyła w 1978 roku (Alfa 6) i przez te 20 lat zmieniono w sumie głównie głowicę na 24V (zamiast 12V).
9,7
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
Trochę niejasne te określenia średnie min/max/oszczędne, no więc konkretnie: na benzynie najmniejsze spalanie jakie odnotowałem to 7 litrów, długa trasa i bardzo spokojna, przepisowa jazda drogą krajową, paru podjazdów, wyprzedzania może kilka. Trasa Kraków-Budapeszt, czyli drogi krajowe, górzyście, kilka przełęczy, 4 osoby i bagaże pod dach, przez zabudowany 50 a poza 100-120 i ogień na podjazdach - jakoś zawsze na 8 litrów wychodziło przy tankowaniu pod Budapesztem. Po mieście pare razy sprawdzałem(tankowanie pod korek po przejechanych łącznie ok 100km wyłącznie po mieście), po Krakowie krótkie 5-10km odcinki zimą z klasyką 0-70/80 a potem stoję na czerwonym... - ok 13 litrów. Autostrada przy 130 - 10l. Autostrada/4 osoby z bagażami/trzy rowery z tyłu - 11-12. Potem zainstalowałem gaz sekwencje i wychodziło na tych samych trasach kolejno: 8/9.5 i 15 po mieście autostrada 130 - 13l, 140-150 po A4 do Rzeszowa, to już 14 i coś, ale zdarzało się i 13. Generalnie średnia z całego roku i 35kkm, głównie trasy bez oszczędzania prawej stopy za bardzo, trasy A4 Kraków-Rzeszów, DK7/S7 do Warszawy, Kraków-Budapest-Belgrad, a po mieście w zasadzie tylko gdy musiałem(wolę rowerem niż samochodem stać w korku) - średnio 10 litrów gazu na 100. Generalnie samochód bardzo tani przy kupnie, w utrzymaniu tak średnio w moim przypadku bo duże przebiegi (a rozrząd co 6ok niestety za 1000zł (dwa paski, pompa, robocizna, wymiana oleju) Przednie zawieszenie nowy komplet za ok 700zł wytrzymuje tyle co rozrząd. I duuuużo oleju na dolewki w międzyczasie :D 0.5/1000 to była norma na początku (kupiłem z 200kkm przebiegu, autentyczny) przy 300kkm było 0.7 do 1 litr (po zainstalowaniu gazu tak jakby się zwiększyło) a przy 306 coś poszło na trzecim cylindrze (albo tłok albo pierścienie) i silnik do remontu (Nie sprzedam, będę robił ! ) Za tych 100km w 3 lata w sumie żadnych problemów, jeździć(lać olej) i obserwować ;) Selespeed mogę tylko pochwalić (oprócz może zbyt wolnej zmiany z 1 na 2) żadnych awarii do pod sam koniec, gdy jakoś wszystko na raz się rozsypało razem z tym cylindrem, więc padła tzn. gruszka, czyli akumulator ciśnienia hydraulicznego(300zł nowy, a trzeba wymieniać bo przez co chwile dopompowanie układy padnie pompa) oraz także z tym wszystkim wariator zaczął, jak to wariator - wariować ;) więc trzeba dać nowy 600-800zł A, i jedną cewkę wymieniłem bo padała, i komplet świec (tanie Bosch, nie tak trwałe ale 120zł komplet 8 sztuk, zamiast 400+ za NGK) Raz wyciek czynnika klimy (rurka gdzieś pękła, po naprawie okazało się że dekiel kompresora nie trzymał bo pod uszczelką alumelium oksydowało że nie było równej powierzchni (200zł za wszystko) Zaraz po kupnie łożysko koła przedniego, termostat, czujnik ABS. Niedawno nowe tarcze/klocki komplet, przednie amory, przeguby wewnętrzne, sonda lambda. Potem w gazie padł wtrysk (po 30k od nowości, na grawancji, Landirenzo, jprdl..) a paru tysi potem i jeden w drugiej parze, i chyba w kombinacji nie do końca sprawnych wtrysków od benzyny coś się pogorszyło na trzecim cylindrze. Ale nie sprzedam, będę robił, bo świetne auto! Kupiłem potem 159 2.4 JTDM, kompletnie inny samochód, wygodniejszy, wybajerowany, jedzie jak burza, ale kurcze.. 156 lepiej jeździ w zakrętach, na kierownicy czuć dokładnie co się dzieje z kołami, i Momo fotele dużo wygodniejsze niż standardowe w 159 (dla mnie) Jakoś mi nie pasuje auto i co zrobisz - trzeba sprzedać. 156 zajebiste auto, kiedyś to było, już takich nie robią. No chyba że Maserati.
7,7
Liczba komentarzy: 1
Alfa Romeo 156 I
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Niewiem skad ludzie biora te wyniki ze 156 z 1.9jtd srednio pali 6litrow. Powiem tak jezdze dynamicznie i nie zadko wciskam gaz w podloge, wiec spalanie w granicach 8 litrow latem w cyklu mieszanym mnie zupelnie nie dziwi. Gorzej zima moja Alfa potrafi lyknac 10. Na trasie nie zszedlem ponizej 7 litrow i tyle wychodzi z srednia z predkosci 120km/h 140km/h. Moze jakbym nie przekroczyl 100km/h to bym osiagnal magiczne 6 litrow. Ale jak ktos pisze ze jtd spala 6 w miescie, to prosze zejsc na ziemie i przestac sie samemu oszukiwac!!!
6,3
Alfa Romeo 156 II
Crosswagon Q4 1.9 16V JTD M-Jet 150KM 110kW
Jak już wspominałem Crosswagon nie jest dla osób, które chcą jak najniższym kosztem użytkować auto poruszając się z punktu a do punktu b. Zawieszenie może zaskoczyć trudnością w zakupie części jak i ceną niektórych elementów, które nie pasują od zwykłej 156. Są to np.sprężyny, czy amortyzatory. Układ przeniesienia napędu,itp. Ja na przestrzeni roku nie miałem akurat żadnych problemów z omawianymi powyżej kwestiami, ale nie oszukujmy się.. Użytkuję tą Alfę niemal codziennie na dojazdy do pracy i mam świadomość, że przyjdzie taki czas, że i mnie spotka problem z zawieszeniem wału, amorkami, itd...Jednak na wszystko są sposoby omówione na odpowiednich forach;)
7,5
Alfa Romeo 156 II
Kombi 2.4 JTD 175KM 129kW
Silnik po chip-tuningu na 212 KM i 532 Nm, przy spokojnej jeździe potrafi miło zaskoczyć, ale przy ostrym traktowaniu swoje spali. Niemniej, są to wartości w pełni akceptowalne biorąc pod uwagę osiągi i frajdę z jazdy :) Średnie spalanie obliczane samodzielnie na dystansie 10 tys. km. - komputer pokładowy pokazuje niestety przekłamane wartości, przy spokojnej jeździe minimalnie, ale przy dynamicznej już znacznie.
8,4
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 T.S. 150KM 110kW
W trasie jadąc max 100km/h da się osiągnąć wynik rzędu 7.6L/100km, ale to musicie pedał gazu muskać. Zrobiłem tym autem 60tys km. przez 3 lata. Jeździłem max 110, czasem 120km/h. Na początku na litrze oleju robił 1200 kilometrów, pod koniec 200 i na złom. Jeżdżąc w 60% w trasie średnia wyszła mi 8L/100km z 3 lat. Samo miasto to 9.5-10 lekko.
5,5
Alfa Romeo 156 II
Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Witam i Po 1- mam chip/moc na hamowni 177KM i 411NM - średnie w miasto latem 5,4/5,6 trasa 5,0/5,3 min 3,9!przy 90 km/h Według kompa.Filtr Sprt KQN Sport układ wydech no i program......... Alfa LATA!! 7,9sec/100km/h i V-max 226/7 wegług navi NIO-jak nie wieje''Można Se POJEŻDZIĆ - DAJE RADE.
11,7
Alfa Romeo 156 I
Kombi 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
Miasto krótkie trasy . Raz w tygodniu 30km w jedną stronę 13.3 należy dodać że wcisnąć lubię . Trasa gaz do dechy non stop 11.9 zimą - 15 mrozu w lato zobaczę i dam znać poprzedni właściciel znajomy twierdzi że przy spokojnej jeździe dojechał na zbiorniku 30 l do Zakopanego 300 km . Polecam przyspieszenie i dynamika wynagradza spalanie
6,5
Alfa Romeo 156 II
Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Po chipie na 173km. Przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 6 litrów. Przy normalnej jeździe spalanie oscyluje w okolicach 7 litrów
15,0
Alfa Romeo 156 I
Sedan 2.5 V6 24V Q-system 190KM 140kW
takim autem nie da się jeździć oszczędnie , dźwięk silnika powyżej 4 tyś i uśmiech na twarzy
Alfa Romeo 156