Jestem posiadaczem Balli od ponad 2 lat. Sprowadzona z Włoch z przebiegiem 118000km. aktualnie ma 158500. Jednostka 1.9 JTD jest praktycznie niezniszczalna a do tego dość ekonomiczna. Po roku czasu postanowiłem podnieść jej moc. Na hamowni okazało się że auto miało już wcześniej zrobionego moda na 130KM/310Nm. Faktycznie auto było dość dynamiczne jak na swoje parametry. Przed modyfikacją (czyli gdy miała 130km) spalanie wynosiło odpowiednio 5/7,5/3,9. Po hamowni i poprawieniu kilku parametrów moc wzrosła do prawie 150KM/340Nm. Przy delikatnej jeździe da się zejść w trasie poniżej 4 litrów. Trzeba jechać przepisowo;) bardziej dynamiczna jazda kończy się spalaniem ok 4.5/5.2 litra na setkę co i tak jest dość przyzwoite. Jeśli chcemy w pełni wykorzystać możliwości auta należy liczyć się ze spalaniem na poziomie ok 7 litrów. W mieście auto zadowala się ok 6.5-7.5/100km. Jeśli chodzi o sprawy techniczne to koszt napraw nie jest ani najwyższy ani najniższy. Bazując na podzespołach ze średniej półki:
zawieszenie przód 1300zł (wahacze, drążki, łączniki bez sprężyn i amortyzatorów)
stabilizatory wzdłóżne tył 2 szt 320zł
rozrząd 550zł
klocki hamulcowe 150-200zł
Przy podanych parametrach auto do setki zbiera się w ok 9s.
Maksymalna prędkość ponad 220km/h.
Przy masie 1300km 150 km jednostka daje masę radości;)
Minusy:
brak 6 biegu