Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 318 964

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

9,3
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Samochód jak na swoje gabaryty jest oszczędny jeśli jedzie się z głową. Potrafi też wypić swoje ale jest naprawdę czym jechać. Moja wersja jest z USA z malutkim przebiegiem. 6.5 L zszedłem przy jeździe lokalna droga około 60-70 delikatnie muskając gaz. W mieście i przy dynamicznej jeździe weźmie 14 a nawet i więcej ale auto ma potencjał. 1.6 turbo ciągnie jak by było minimum 3 litry pod maską. Mam porównanie z audi A5 2.0 turbo Quatro. 225 km. Nie odstaje od audi niczym w mocy. Samochód potrafi spalić naprawdę dużo, ale przy jeździe z głową ledwie wącha paliwo
7,1
Skoda Superb IV
Kombi 2.0 TSI 204KM 150kW
Samochód jest zadziwiająco oszczędny jak na parametry silnika. Do tej pory przejechałem ok 3000km i średnie spalanie z tego okresu to 7.4l/100km. Miasto średnio ok 9l, ale na zimnym silniku 13-15, w dobrych korkach nawet pod 20 potrafi spalić. Trasa (krajówka 70-90kmh) - tu jest rewelacja, można zejść poniżej 6l, mój rekord 5.2 na płaskiej trasie ok 50km (tam i z powrotem ok 25km). Autostrada: 120kmh - ok 7.2l, 140kmh - 8l, 160kmh - 8.5-9l
3,5
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Rekordowo niskie spalanie jest możliwe tylko w sprzyjających warunkach (dzień, brak wiatru, płaska droga). Ogólnie nie ma problemu aby osiągnąć wynik poniżej 4l. Aplikacja MyToyota podaje średnie spalanie 3,9l z 13 tys km... Zwykły yaris spala jeszcze mnie od cross.
6,1
Alfa Romeo Tonale
SUV 1.5 T4 160KM 118kW
Samochód kupiony w styczniu tego roku, przebieg 2,5 tys. km głównie krótkie trasy 4-5 km, w weekendy dalsze wypady 50 - 200 km drogami krajowymi, jazda zgodnie z przepisami z delikatnym traktowaniem pedału gazu,przy naładowanym akumulatorze można na prądzie przejechać kilka km, w ten sposób przejechałem cały Starogard Gdański.
10,4
Mercedes Klasa E W211
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
opony 245/40/18 265/35/18 poniżej 9l nie ma opcji, jazda mega spokojna 90kmh to jakieś 9,2-9,5l, przy dynamicznej jeździe miasto/trasa to juz 11l, krążąc tylko wyłącznie po mieście nie daj boże w korkach to już 13/15l. Tak pokazuje komputer, przy użyciu aplikacji od mierzenia spalania z 2tys km wyszło 12l spalania więc no mega średnio, bez instalacji gazowej ten silnik nie ma prawa bytu
10,0
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 1.6 180 BlueEFFICIENCY 122KM 90kW
Jeżdżę tylko miasto z racji tego że to drugie auto w rodzinie więc nie mam pojęcia ile pali w trasie ale miasto normalna jazda raczej krótkie odcinki po 4-5km pali równą dychę .
12,7
Hyundai XG
Sedan 3.5 i V6 24V 197KM 145kW
posiadam xg350 od 2 miesiecy wspanialy samochod szybki niezawodny,z lpg stag 300 -super samochod silnika prawie nie stychac jestem zadowolony z zakupu tego auta-jest to moj 54 samochod w moim zyciu.
7,2
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
Pełny bak zawsze średnio 8.8 więcej miasto, małe trasy. Mój styl raczej dynamiczny, przy odpuszczaniu gazu przed zakrętami, by nie używać za dużo pedału hamulca
7,0
Renault Espace V
Van 1.6 Energy dCi 160KM 118kW
Ze Smętowa do Zakopanego na sylwestra: A1 i S7, 5 osób, bagażnik dachowy z nartami, 150 km/h - 9l/100km. Jest ok.
6,4
Citroen C4 III
SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średnie zużycie po 28tyś -6.2l Prędkości autostradowe 8.5l powyżej 150km/h.Spokojnie koło domu to 5.5l

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej