Szukaj

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.

Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach. Zebrane raporty zużycia paliwa tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów: 256 965

Raporty spalania samochodów – wybierz markę

Najnowsze raporty

9,5
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Bardzo duże spalanie w porównaniu do małej mocy, osiągów, kultury pracy i spokojnej jazdy po mieście. Zależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz pali 8,5-13 l/100km W trakcie zimy silnik rozgrzewa się po przejechaniu 2-3 km.
10,0
Mercedes Klasa C W204
Kombi T204 Facelifting 350 BlueEFFICIENCY 306KM 225kW
W jeździe podmiejsko-miejskiej trzeba liczyć te 10l średnio. Przy krótkich trasach lub staniach w korkach wiadomo, że spalanie będzie duże ale przejazd obwodnicą schodzi poniżej 10. W trasie przy legalnych prędkościach poniżej 8l nie dało się zejść. Biorąc pod uwagę, że w203 c180 realnie paliło 1-1,5l mniej to wygląda to całkiem dobrze.
9,5
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 T5 250KM 184kW
średnie spalanie 10l/100km przy jeździe 90% po autostradach przy prędkościach 130-140km. Krótkie trasy miejskie (kilka km) to spalanie pomiędzy 15 a 20l/100km, minimalne w mieście podczas nocnych przejazdów to okolice 11l. Minimalne spalanie zanotowane w trasie przy prędkościach ~80km/h to lekko ponad 7l, ale to absolutny wyjątek od standardowych 10l/100km.
7,7
Volkswagen Taigo
Crossover 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto w mieście pali 9-10 litrów benzyny na 100 km. Jazda na trasie powyżej 100 km /h zaczyna być uciążliwa bo pojawia się wiele szumów i hałasu. Bardzo dynamiczna jazda w trasie to spalanie 8.0-8,5 litra na 100 km. Zdecydowanie nie polecam tego auta. Skrzynia automatyczna zbyt szybko zmienia biegi do góry by przy naciśnięciu pedału gazu gwałtownie zmienić dwa niżej i spowodować duży ryk silnika. Gdyby spadł śnieg auto może samo powodować przy tak drastycznej redukcji POŚLIZG !!
5,3
Peugeot 508 I
Sedan Facelifting 1.6 e-HDi 115KM 85kW
Samochód turbo ekonomiczny. Jazda w polskie góry (1000 km w obie strony z załadowanym po brzegi bagażnikiem i 4 osobami wykazała spalanie równe 6l/100km. Spokojna jazda w cyklu trasa i miasto daje 5.2 l/100
6,3
Toyota Avensis III
Sedan Facelifting 2015 2.0 D-4D 143KM 105kW
Realne spalanie to 6.9/100km w jeździe 70% trasa 30% miasto. Przy 145 km/h spalanie 6.9. Dynamiczna jazda po mieście 7.4 l/100 km . Oszczędna jazda w trasie (v = 106kmh) spalanie około 5 l/100 km. Komputer pokładowy kłamie. Trzeba dodać sobie 0.5 l na 100km. Moje pomiary wynikają z liczenia po tankowaniu.
11,0
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 35 TFSI 150KM 110kW
Auto pali zdecydowanie za dużo jak na swój silnik, około 3-4 litry więcej w jeździe po mieście niż podaje producent.
5,3
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Średnie zużycie na dystansie 80tys km 5.2 l/100km przy średniej prędkości 40km/h (głównie miasto)
10,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Nie wiem skąd poprzednie raporty. Zakorkowane miasto to spokojnie 12l Miasto przy płynnej jeździe to 10-11 Trasa przy 140-160 między 8-10 w zależności od wyprzedania
5,6
Volkswagen T-Cross
SUV 1.5 TSI 150KM 110kW
Po zatankowaniu pokazuje średnio że przejadę 640 km

Zużycie paliwa

Jakie jest realne spalanie danego auta z konkretnym silnikiem? Jakie będzie zużycie paliwa podczas ekonomicznej lub dynamicznej jazdy po mieście, a ile samochód spali w trasie? Odpowiedź znajdziecie w serwisie „Zużycie paliwa”, tworzonym od 2002 roku przez czytelników AutoCentrum.

Producenci aut podają zużycie paliwa uzyskane w ramach pomiaru w cyklu NEDC (New European Driving Cycle). Czy jednak deklarowane przez nich spalanie samochodu nie jest dalekie od zużycia paliwa w codziennym użytkowaniu? Niestety, fabryczne dane, uzyskiwane w laboratoriach, niejednokrotnie mijają się z rzeczywistością. Dlaczego? Wykonywane są bowiem w optymalnych warunkach, m.in. na hamowni auto nie przekracza 120 km/h, klimatyzacja jest wyłączona, system start&stop tylko czeka na wyłączenie silnika, temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że silnik szybko się rozgrzewa, a na dodatek producent użył energooszczędnego oleju silnikowego i opon o niskich oporach toczenia. Oczywiście nie można tego nazywać oszustwem, bo reguły cyklu testowego są znane, a producentom wolno dostosować do niego swoje auta. Oszustwem byłoby natomiast twierdzenie, że to jest rzeczywiste spalanie.

Co wpływa na zużycie paliwa?

A jaka jest rzeczywistość? Wpływ na zużycie paliwa mają m.in. zmieniające się warunki pogodowe. W zimie wielokrotnie przychodzi nam uruchamiać auto przy temperaturze kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu stopni poniżej zera. Z kolei latem niemal codziennie jeździmy z włączoną klimatyzacją. Do tego dochodzi fizyka – przykładowo wyższy samochód to automatycznie większe opory powietrza, a tym samym w konsekwencji wyższe spalanie. Nie zapominajmy też o ilości pasażerów na pokładzie i bagażach – im auto będzie bardziej dociążone, tym oczywiście zużyje więcej paliwa. Na koniec warto podkreślić, jak ważny jest nasz styl jazdy – jeśli jeździmy, dokładnie planując każdy manewr, w odpowiednim momencie zmieniamy biegi, staramy się hamować silnikiem, to na pewno w naszym przypadku wyniki spalania będą niższe niż w sytuacji, kiedy nie przestrzegalibyśmy zasad ekonomicznej jazdy.

Czy jednak kupujący zawsze są tego świadomi? Zachęceni niskim spalaniem, deklarowanym przez producenta, kupują samochód z nadzieją, że na przysłowiowej „kropelce” przejadą dziesiątki kilometrów. Tymczasem może się okazać, że ich auto spali nawet kilka litrów więcej.

Jakie jest zatem realne zużycie paliwa danego samochodu? Codzienna jazda to nie pomiar testowy, a czynników mających wpływ na spalanie jest naprawdę wiele. Dlatego właśnie powstał ten serwis – by odpowiedzieć na pytanie, jaki jest prawdziwy apetyt na paliwo danego samochodu i w czytelny sposób przedstawić raporty zużycia paliwa poszczególnych aut.

Raporty spalania tworzone przez użytkowników

„Zużycie paliwa” to obszerny serwis, tworzony od 2002 roku przez samych kierowców. Zawiera tysiące raportów zużycia paliwa wszystkich aut jeżdżących po naszych drogach. Zebrane w ten sposób dane tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Aby sprawdzić, jakie spalanie ma interesujący nas pojazd, wybieramy markę, model, rodzaj nadwozia i silnik, a następnie otrzymujemy raporty spalania, które dodali wcześniej użytkownicy. By jeszcze szybciej dotrzeć do konkretnego pojazdu, wyniki możemy sortować według rodzaju silnika. Przykładowo, wybierając markę Alfa Romeo, od razu możemy zaznaczyć, jaki silnik nas interesuje – benzynowy, benzynowy i LPG lub silnik Diesla. Oczywiście może się okazać, że dla któregoś modelu nie ma raportu zużycia paliwa. Wynika to z faktu, że serwis tworzony jest przez samych użytkowników, którzy wpisują realne spalanie swoich samochodów. Jeśli zatem wśród użytkowników nie ma osoby, która jeździ np. Alfą Romeo Spider z 2015 roku, to nie będzie też raportu spalania dla tego auta. Jeśli masz takie auto w garażu – zachęcamy do podzielenia się wiedzą!

Czytaj więcej