Szukaj

Informacje o Skoda Superb III

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Superb III

Liczba ocen: 239
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Andrzej
Skoda Superb III
Kombi 1.8 TSI 180KM 132kW
Auto ma świetny silnik (blok jest żeliwny) , potrafi spalić bardzo mało (nawet 6l/100km gazu) a jak trzeba jest mocny. Obecnie jedna z nielicznych jednostek idealnie pracujących na gazie (wtrysk pośredni myje zawory, hydrauliczne popychacze, żeliwny blok,brak NOX, jeden prosty katalizator ,2 sondy lambda, duży otwór ma zbiornik LPG, pełny wlew pod klapką, brak problemów wirtualnego wskaźnika poziomu benzyny) , gigantyczna ilość miejsca, dobre wyposażenie (np od 2015 roku Carplay -chyba pierwsi na rynku). Instalacja KME sterownik dedykowany do wtrysku dual dzięki czemu pobiera bardzo mało benzyny.
2,6
~Grzegorz
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Samochód pojemny z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażera. Wykonany byle jak: obicia drzwi twarde i nietrwałe, Do dziś wymieniłem sterownik szyb kierowcy oraz płytkę frontową tego układu. Rozleciała się kieszeń po stronie kierowcy w desce rozdzielczej, ostatnio wymieniony pasek rozrządu z osprzętem (z tzw "górnej półki") wytrzymał tylko 70 tys km a był wymieniony po całkowitym rozszczelnieniu pompy cieczy chłodzącej. Aktualizacje map darmowe ale ściąganie ich to zajęcie na parę godzin (prawie 30 GB) i często przerywa przed zakończeniem pobierania. Układ Front Assist oparty na zabudowanym przed chłodnicą radarze, który wymaga kalibracji po każdym rozregulowaniu zbieżności kół. Ponowne skalibrowanie u dilera Skody lub VW ale tylko przy całkowicie nowych oponach. Tempomat adaptacyjny to nic nie wart gadżet, który po ustawieniu odległości do pojazdu poprzedzającego oraz samej prędkości steruje pojazdem według zasady "pedał do dechy". Jedzie OK do momentu gdy inny pojazd nie wykorzysta luki z przodu i nie zajedzie wam drogi. Wtedy ACC z pełną siłą tylnych hamulców wyhamowuje samochód do zadanej odległości z minimalnym nadmiarem po to by zaraz uruchomić funkcję OVERBOOST i uzyskać prędkość zaprogramowaną. Rezultat jest taki, że na trasie gdzie jadę w sposób tradycyjny z butem na gazie uzyskuję 4,6 litrów na 100 km to z ACC jest to minimalnie 9,5 l/100 km. Do tego dochodzą przedwcześnie zużyte tarcze i klocki hamulcowe tylnej osi. Infotainment żyje własnym życiem i już nie liczę ile razy sam z siebie się wyłączył. Jako nawigacja (mam Columbusa) jest niewiarygodna z tego powodu więc jeżdżę używając Google Maps na smartfonie. Jakość wykonania samochodu to.. JAKOŚ TO BĘDZIE. Ogólnie NIE POLECAM. A, jeszcze jedno: system ABS służy jako system kontroli ciśnienia w oponach. Ikona tego systemu i powiadomienia wyświetlają się częściej niż reklamy na Wirtualnej Polsce.
4,6
~Mike
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Uzupełniam ocenę po ponad czterech latach eksploatacji - w tym czasie przebieg zwiększył się ze 130 000 km do aż 290 000 km. Jak na siedmioletnie auto i tak wysoki przebieg wszystko super - samochody japońskie czy też koreańskie mają już przy takim przebiegu: przetartą kierownicę, porysowane plastiki, skrzypiące fotele - wiem, bo wcześniej takie samochody długo eksploatowałem. W Skodzie jest naprawdę solidność i estetyka a w dodatku - z tym silnikiem - niezawodna eksploatacja. W ciągu tych prawie pięciu lat żadnych usterek. Auto dzięki wymianie oleju co 10-15 tys. km rewanżuje się naprawdę świetną niezawodnością. W ostatnich pięciu latach tylko wymieniane części eksploatacyjne: olej, olej skrzyni DSG, tarcze, klocki etc.
Średnie spalanie dla Skoda Superb III
5,6 – 10,9
l/100 km
4,3 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Superb III
Scout 2.0 TDI SCR 200KM 147kW
Średnie minimalne, średnie maksymalne - beznadziejne te określenia. Rozbieżność może być kilkukrotna. Przecież wystarczyłoby dodać spalanie przy różnych prędkościach, to takie proste. 110 km/h - 5,1 120 km/h - 6,0 130 km/h - 6,6 140 km/h - 7,7 150 km/h - 8,3 Superb 3 Scout rok 2024, 200KM, 4x4. Ostatni wypust 3 generacji, Wersja prawie full opcja bez panoramy na kołach 245/45/19. Przebieg 8000tys. Pomiary robione na tej samej trasie Warszawa-Lublin i z powrotem na odcinku Wiązowna-Zjazd na Puławy, odcinek 100km na tempomacie + Travel Assist, tryb DSG Sport, bez hamowania i przyspieszania cały odcinek, 2 osoby plus pełny bagażnik. Pomiary w tę i z powrotem różnią się o 0,1litr. Na początku pierwsza trasa Warszawa-Katowice przy 120 spalił 6,9 a z powrotem 6,1. Nie wiem dlaczego taka różnica, może na dotarciu, może DPF się wypalał lub inne cuda. Generalnie wyniki powtarzalne za każdym razem oprócz tej pierwszej trasy do Katowic. Innych prędkości nie testowałem. Przy 100km/h i poniżej schodzi poniżej 5 litrów. W mieście bez korków i w obszarach zabudowanych można zejść do 5l lub niżej wykorzystując tryby ekonomiczne z żeglowaniem lub nawet na sporcie wykorzystując hamowanie silnikiem ale to głaszcząc pedał gazu.
6,4
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Przejechałem autem 100 000km średnie spalanie w całym okresie użytkowania 6,3 l/100km 30% autostrady z prędkością 140-150 km/h (7,3-8,2 l) 40% teren niezabudowany 70-100 km/h (3,8 - 5,3l) 20% miasto, centra, dużo świateł (6,0 - 8,5l) 10% ekspresówki 110-130 km/h (5,2 - 6,5) Styl jazdy normalny, bez agresywnej jazdy, ale na tyle dynamiczny że nikt nie trąbi i nie pogania. Auto ma niezłe przyspieszenie w trybie sport z naładowaną baterią. na prądzie przy temperaturach powyżej 15C można na baterii robić od 40 do 70 km, jednak zimą w śniegu i przy mrozie użytkując normalnie to i 15km jest maksem. Z kolei na paliwie w zimie też ok 1l więcej potrzeba dodać do powyższych wyników Ładując auto z gniazdka, licznik w domu wskazuje mi ok 11 kWh do pełna baterii, co przy cenie 1,40 za kWh daje podobny koszt jak jazda na benzynie. Chyba że ktoś ma własną fotowoltaikę i magazyn. Wtedy Korzystanie ze stacji ładowania nie jest w żaden sposób ekonomicznie uzasadnione.
5,8
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Generalnie spodziewałem się spalania na o 2L wyższego. W 18 miesięcy przejechałem 65 tyś km w różnych warunkach 1. Jazda w stylu eco driving - prędkość zgodnie ze znakami (bateria rozładowana tryb hybrydowy) miasto - 6,5-7,2L mieszany - 5,8 poza miastem 3,8-5,2L autostrada/ekspresowa 120-125 km/h - spalanie do 6,5L autostrada/ekspresowa 140 +/- 5kmH - spalanie 7,2-7,5L mrozy +2L / 100 km/h 2. Jazda na samej baterii 12kWh przy oszczędnej jeździe - poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami temp. powyżej 15C - do 60 km. temp. 5-15C = do 43km. temp 0C 25-30km, poniżej 0C max 20 km - w mieście temp. powyżej 15c - do 40km, temp. 5-15C - do 35km, temp. 0 i poniżej max 20 km 3. jazda na baterii - dynamiczna i przy normalnym korzystaniu z ogrzewania w temp powyżej 10C do 20-25km w temp poniżej 10C max 20 przy ujemnych nie warto nawet włączać, lepiej wykorzystać do podgrzewania wnętrza 4. jazda dynamiczna +2L 5. jazda w trybie hybrydowym z naładowaną baterią największy bezsens :), niema w ogóle co podawać takich bzdurnych parametrów Generalnie wlewam 55L do baku i ładuję do pełna baterię 12kW - mogę na tym zrobić od 600 do 1050 km, średnio starcza mi na 750-800 km

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 24
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.