Szukaj

Informacje o Skoda Superb III

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym Skody Superb III był, przedstawiony rok wcześniej, prototyp noszący nazwę VisionC. Konstrukcyjnie Skoda Superb III jest tradycyjnie powiązana z odpowiednią generacją Volkswagena Passata (w tym przypadku – B8). Oba auta postały na tej samej platformie podłogowej VW MQB Platform. Skoda Superb została zaprojektowana przez Winfrieda Vahlanda i Jozefa Kabana. Ponownie zwiększone zostały wymiary zewnętrzne względem poprzednika. Skoda Superb III jest klasycznym liftbackiem, a w gamie modelowej nie zabrakło również jeszcze bardziej praktycznej odmiany kombi.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Superb III

Liczba ocen: 233
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Mike
Skoda Superb III
Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW
Uzupełniam ocenę po ponad czterech latach eksploatacji - w tym czasie przebieg zwiększył się ze 130 000 km do aż 290 000 km. Jak na siedmioletnie auto i tak wysoki przebieg wszystko super - samochody japońskie czy też koreańskie mają już przy takim przebiegu: przetartą kierownicę, porysowane plastiki, skrzypiące fotele - wiem, bo wcześniej takie samochody długo eksploatowałem. W Skodzie jest naprawdę solidność i estetyka a w dodatku - z tym silnikiem - niezawodna eksploatacja. W ciągu tych prawie pięciu lat żadnych usterek. Auto dzięki wymianie oleju co 10-15 tys. km rewanżuje się naprawdę świetną niezawodnością. W ostatnich pięciu latach tylko wymieniane części eksploatacyjne: olej, olej skrzyni DSG, tarcze, klocki etc.
4,8
~Jacek
Skoda Superb III
Kombi Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW
Długo się zastanawiałem na jakie auto zamienić obecnie uzytkowane (Toyota Avensis t25 kombi FL 2.0) Szukałem auta dużego, komfortowego, mozliwie mało awaryjnego. Z benzynowym silnikiem o pojemności około 2000 cm3 i w granicach 200 KM,.przebiegiem w granicach 50000-70000 km,oraz z automatem. Bezwzględnie kombi, bo jestem praktyczny. Ustaliłem budżet na 30000 euro na zakup i rocznik między 2019 a2020,W kręgu zainteresowań były Mazda 6 Mercedes E Ford Mondeo VW passat Volvo V60/90 Skoda Superb No i po przeczytaniu całego internetu X2 Po przejechaniu się każdym z aut, wybór padł na.... Passata
3,0
~A.T.
Skoda Superb III
Liftback Facelifting 2.0 TDI 190KM 140kW
Auto posiadam od nowości rocznik 2020 , olej zmieniam co 12 -14 tyś km starałem się dbać o auto a mimo to . -selektor biegów DSG -pompę wody + rozrząd bo ciekła - tarcze tył+ klocki rozleciały się po 33 tyś km - czujnik klimatyzacji - wlew paliwa ( nie otwiera się / zamyka ) - - liczne błędy zawieszenia elektroniki i na sam koniec katuszy z marką skoda przy 78k km padła skrzynia DSG -wymiana na nowa i tak stanąłem na autostradzie bo zginęły biegi. - coś się pewnie by jeszcze znalazło ale już nie pamiętam. NIE POLECAM
Średnie spalanie dla Skoda Superb III
5,4 – 10,9
l/100 km
4,3 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Generalnie spodziewałem się spalania na o 2L wyższego. W 18 miesięcy przejechałem 65 tyś km w różnych warunkach 1. Jazda w stylu eco driving - prędkość zgodnie ze znakami (bateria rozładowana tryb hybrydowy) miasto - 6,5-7,2L mieszany - 5,8 poza miastem 3,8-5,2L autostrada/ekspresowa 120-125 km/h - spalanie do 6,5L autostrada/ekspresowa 140 +/- 5kmH - spalanie 7,2-7,5L mrozy +2L / 100 km/h 2. Jazda na samej baterii 12kWh przy oszczędnej jeździe - poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami temp. powyżej 15C - do 60 km. temp. 5-15C = do 43km. temp 0C 25-30km, poniżej 0C max 20 km - w mieście temp. powyżej 15c - do 40km, temp. 5-15C - do 35km, temp. 0 i poniżej max 20 km 3. jazda na baterii - dynamiczna i przy normalnym korzystaniu z ogrzewania w temp powyżej 10C do 20-25km w temp poniżej 10C max 20 przy ujemnych nie warto nawet włączać, lepiej wykorzystać do podgrzewania wnętrza 4. jazda dynamiczna +2L 5. jazda w trybie hybrydowym z naładowaną baterią największy bezsens :), niema w ogóle co podawać takich bzdurnych parametrów Generalnie wlewam 55L do baku i ładuję do pełna baterię 12kW - mogę na tym zrobić od 600 do 1050 km, średnio starcza mi na 750-800 km
5,8
Skoda Superb III
Kombi Plug-In Hybrid 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW
Generalnie spodziewałem się spalania na o 2L wyższego. W 18 miesięcy przejechałem 65 tyś km w różnych warunkach 1. Jazda w stylu eco driving - prędkość zgodnie ze znakami (bateria rozładowana tryb hybrydowy) miasto - 6,5-7,2L mieszany - 5,8 poza miastem 3,8-5,2L autostrada/ekspresowa 120-125 km/h - spalanie do 6,5L autostrada/ekspresowa 140 +/- 5kmH - spalanie 7,2-7,5L mrozy +2L / 100 km/h 2. Jazda na samej baterii 12kWh przy oszczędnej jeździe - poza terenem zabudowanym zgodnie z przepisami temp. powyżej 15C - do 60 km. temp. 5-15C = do 43km. temp 0C 25-30km, poniżej 0C max 20 km - w mieście temp. powyżej 15c - do 40km, temp. 5-15C - do 35km, temp. 0 i poniżej max 20 km 3. jazda na baterii - dynamiczna i przy normalnym korzystaniu z ogrzewania w temp powyżej 10C do 20-25km w temp poniżej 10C max 20 przy ujemnych nie warto nawet włączać, lepiej wykorzystać do podgrzewania wnętrza 4. jazda dynamiczna +2L 5. jazda w trybie hybrydowym z naładowaną baterią największy bezsens :), niema w ogóle co podawać takich bzdurnych parametrów Generalnie wlewam 55L do baku i ładuję do pełna baterię 12kW - mogę na tym zrobić od 600 do 1050 km, średnio starcza mi na 750-800 km
4,4
Skoda Superb III
Kombi 1.6 TDI Greenline 120KM 88kW
2,9 tylko 1 raz rekord na trasie 20km przy różnicy wzniesień --20m czyli lekko z górki, 3:00 w nocy- brak ruchu. 4-5 bieg i 55-70km/h na trasie. Opony 2,8 bara 215/55/17. Temperatura na zewnątrz 10-15C. Trasa Katowice- Bochnia: dystans ~120km 110km/h na tempomacie bez klimy, opony 2,5 bara zimowe. Temp na zewnątrz 3-10C wyniki: 4,2-4,4l/100km. Przy 100km/h 3,9-4,2l/100km. Przy oszczędnej jeździe mieszanej/ miejskiej da się jeździć z 5l/100km Dynamiczna jazda w trasie do 140km/h to ok 5,3-6l/100km Trasa Katowice -Chorwacja przez Węgry zgodnie z ograniczeniami prędkości. 4 os + bagaż: 4,8l/100km. Wyniki z tankowania pokrywają się z komputerem. Paliwo Verva. Średnia z 15 tyś km to 4,9l/100km z czego 70% to trasy do 30km i do 110km/h. 30% mieszana jazda miejska.

Usterki Skoda Superb III

Liczba wpisów: 40
Elektronika sterowanie samoczynne
  • Skoda Superb III Kombi 2.0 TDI 150KM 110kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 189 tys. km
Część jestem użytkownikiem skody Superb 3 od niedawna jakieś dwa dni temu wchodząc do samochodu zauważyłem jakieś dziwne sytuacje. 1 . Po załączeniu zapłonu i uruchomieniu się zaniknął całkowice głos radia , głosowe sterowanie nic nie było słuchać, 2 . W tym samym dniu zniknęło wyświetlanie komputera między zegarami, 3. Samoczynnie zamykanie i otwieranie drzwi . 4. Po uruchomieniu samoczynne przełączenie skrzyni biegów DSG na sport a wyświetla normal. Takie są objawy za każdym razem gdy zaliczę i wyłączę samochód poczasie wszystko powraca . Proszę o pomoc lub namiar na kogoś z okolic Katowic
Problem rozwiązany
2 komentarze
wyciek z pompy wodnej
  • Skoda Superb III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 3
Po przejechaniu ok.138000 km (auto ma 4 lata),zaczęło ubywać płynu w zbiorniku wyrównawczym o czym ostrzegł komunikat dźwiękowy i świetlny.Po dolaniu wszystko wróciło do normy...na jakieś 1000 km.I to samo.Zauważyłem plamy pod samochodem.Po zgłoszeniu się do ASO okazało się ,że do wymiany jest pompa wodna.Koszt 1300zł.Auto jest jeszcze na gwarancji (do stycznia 2020), ale przekroczony jest limit km.W mojej subiektywnej ocenie to jest trochę nie fair,że ogranicza się gwarancję na limit km .Wygląda to tak jakby producent(dealer) w tym przypadku skody wiedział,że po przejechaniu 120 000 km coś się zepsuje.
9 komentarzy
Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
  • Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 49 tys. km
Dzień Dobry, Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skoda Superb III