Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,8
~Pompon
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
Z tak bogatym wyposażeniem w wersji Ambition nie ma na rynku konkurencyjnego auta o tak dużym komforcie. Jeżeli masz za sobą okres młodzieńczego ciśnienia, głośnych basów i czarnych szyb a z tyłu śpi dziecko lub chcesz się zrelaksować to ten Superb z 1.4Tsi jest idealnym wyborem. Wzorowa ergonomia, każdy przełącznik, każda dźwigienka jest tam gdzie jej odruchowo szukamy. No może jeżeli lubicie kręcić kierownicą w mieście jedną lewą ręką i kupicie wersję z multimedialną kierownicą to przypadkowo będziecie rozgłaśniali radio.
4,6
~artek
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
Poszedłem do salonu kupić Octawię 1.4 TSI. Po jeździe próbnej wyszło że fajna, silnik zaskakująco dobrze daje sobie radę, ale jak wysiadałem to obok stał Superb i zajrzałem do środka ... Nie było o czym dyskutować, cena wyższa od Octavii z tym samym wyposażeniem o zaledwie kilka tysięcy a auto perfekcyjne. Kupiłem więc Superba w najniższej wersji Active, bo taka była "od ręki", a ona ma na pokładzie więcej wyposażenia niż potrzebuję od samochodu. Jeździłem wieloma samochodami starymi i nowymi, a Superbem jestem zachwycony. Najbardziej pozytywnie zaskoczył mnie silnik 1.4 TSI, który po przejechaniu pierwszych 1400 km stał się bardzo żywy, niesamowicie elastyczny i spala tylko ok. 2 litry więcej paliwa niż o 20 tys. droższy 2.0TDI (różnica w cenie zwróci się w 5 lat, dokładnie wtedy kiedy za kilkanaście tysięcy trzeba będzie w TDI powymieniać wtryski :-)))). No i nie klekocze i nie będzie kopcił. Fakt, jeśli ktoś potrzebuje samochód do rajdów ulicznych to pewnie są szybsze niż 1.4 TSI, ale jeśli komuś wystarczy, żeby prawie na każdych światłach widzieć jak inni oddalają się w lusterku, to ten silnik w Superbie spokojnie mu to zapewni. Elastyczność silnika jest doskonała i przyspiesza już od 1.500 obrotów/min - tak jak diesel. Oczywiście, tak jak prawie wszyscy, bałem się tego silnika, że za mały, ale teraz bardzo się cieszę, że właśnie ten wybrałem. Jeździ świetnie i pali niewiele. Reszta jest w mojej szczegółowej ocenie.
4,9
~artek
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
To moja 2-ga opinia. Pierwszą napisałem 5 lat temu, kiedy miałem przebieg 2.000 km. Dziś mam 126.000 km i dokładnie to samo zdanie o tym aucie. Jest ekstra. Wielkie, niezawodne, tanie w utrzymaniu i nie "bije po oczach" znaczkiem na masce :)) Więcej info jest w szczegółowej ocenie.
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW od 2008
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
Spalanie paliwa dla mnie super jak na benzynę o elastyczności diesla. Nie dotarłem jeszcze całkiem silnika więc pewnie jeszcze spadnie, ale już teraz jestem zadowolony. Moje wyniki (w trakcie docierania silnika, mierzone z ciekawości na autostradzie przy równej jeździe po kilkadziesiąt kilometrów z każdą prędkością): przy 140 km/h - 8.0, przy 120 - 7.2, przy 100 - 6.2. Spalanie bardzo zależy od sposobu jazdy. Przy płynnej jeździe po mieście na możliwie wysokich biegach pali ok. 8 litrów, ale jazda z fantazją to już nawet 11 litrów/setkę. W korku nie próbowałem ale pewnie wystarczy doliczyć jakieś 2-3 litry na godzinę jazdy w zółwim tempie i wynik gotowy. Nie kręciłem go też do czerwonego pola na obrotomierzu (6,5 tys. obr.), bo po pierwsze nie dotarty, a po drugie przy maksymalnym momencie obrotowym 200Nm dostępnym od 1500 do 4000 obrotów/min nie wiem nawet po co to robić :-)
7,2
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
Silnik 1.4tsi, 125KM, przebieg 130tkm. Na ekspresówce w prędkością do 110km/h spalanie dosłownie 5,5 litra, oczywiście wg komputera. Zmierzone na odcinku 200km. Wynik rewelacyjny. Jazda mieszana mieści się w "7" ale z eko muskaniem
6,9
Skoda Superb II
Sedan 1.4 TSI 125KM 92kW
Od zakupu wymieniłem tarcze i klocki (wszystkie) - koszt 800 zł, czeka mnie jeszcze rozrząd niedługo, czyli podstawowe kwestie. Zbiornik klimy 525g też na plus, bo w przypadku uzupełnienia nie jest to duży wydatek.

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Sedan