Szukaj

Informacje o Skoda Superb I 2.8 193KM 142kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2001-2008 pierwsza generacja Skody Superb (oznaczona symbolem B5) odwoływała się do tak samo nazwanej, luksusowej, przedwojennej limuzyny i zapełniła lukę w nieobsadzonym do tej pory przez czeską markę segmencie E. Skoda Superb I oparta była na prototypie z roku 2001 o nazwie Montreux. Model powstał na platformie podłogowej B5 Volkswagena, tak jak model Passat. Auto przeszło modernizację w roku 2006 – zmianami objęła ona m.in. przednie i tylne reflektory oraz grill. Mimo że czeski producent przygotował też wariant kombi samochodu, nie wdrożono go do produkcji, tak samo zresztą jak opartego na Superb sportowego prototypu Tudor.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Sebastian
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Kupiłem ten samochód rok temu, przy 250 tys. od razu wymieniłem całe przednie zawieszenie na nowe by mieć spokój i zrobilem skrzynie automatyczna która była do naprawy przez co kupiłem samochód taniej. Ogólnie samochód nie jest urodziwy z zewnątrz ale wewnątrz już tak mam prawie najwyższą wersję wyposażenia z tego roku brakuje tylko solardachu. Miejsca z tyłu ogrom nawet jak się odsunie fotel przedni maksymalnie do tyłu to przy 170 cm wzrostu człowiek ma jeszcze z 10 cm odległości od kolan. Wewnątrz czuć że samochód w tej wersji wyposażenia aspiruje do klasy wyższej wykończenia skóra bloczków w drzwiach, lewarek ręcznego również w skórze, rozkładany fotel przedni jak w klasach premium co daje duża wygodę w długich podróżach. Podgrzewane przednie i tylne fotele oraz możliwość ustawienia przedniego fotela siedzą z tyłu na konsoli w podłokietniku tylnym. Podświetlane klamki. Jedynie czego brakuje w tym aucie to dwustrefowej klimatyzacji.
4,7
~Kamil
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Silnik rewelacja. Potężna elastyczność, a powyżej 3500 obr/min pokazuje co potrafi. Gdy go kupiłem planowałem założyć gaz. Po zakupie przejechałem z Leszna do Warszawy i spalił mi średnio 8,4l/100 km a na autostradzie było ok 120 km/h więc nawet nie myślę o instalacji LPG. Kultura pracy V6 to miód na serce każdego miłośnika aut. Jeśli wahacie się nad tym silnikiem to mogę go śmiało polecić. Każde naciśnięcie pedału gazu powoduje banana na twarzy. Przyśpieszenie, elastyczność i ten dźwięk - po prostu miodzio :) Miejsca dla pasażerów pod dostatkiem. Komfort jazdy - super
4,5
~kosmokrator
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Gdy zmieniłem auto kilka miesięcy temu i koledzy pytali co kupiłem i odpowiadałem, że skodę superb to każdy mówił \"a skoda, nie, no spoko\". Jak ktoś juz miał okazję wsiąść to mówił \"nie no kur... jaja robisz\":)))) A jak ktoś miał okazję się przejechać: \"Poprzeklejałeś znaczki? Ja nie wiedziałem ze takie skody robią\". Tak prawdę mówiąc to auto kupione z przypadku - miało być Volvo V70, ale wyszedł Superb i jak na razie jestem baaardzo zadowolony. I rodzina jest zadowolona (żonie nie pokazuję wyciągów z karty którą płacę za paliwo:) i kotek też jest zadowolony. Tylko pan Marek, mechanik, ma trochę kwaśną minę, bo rzadko teraz przyjeżdżam, nie to co z Oplem:)))) A autoryzowany serwis skody ma całkiem rozsądne ceny. Chociaż nie, jednak jest miejsce na improvement - jak córka wsiadła pierwszy raz to reakcja była następująca: \"Łeee, fotele bez masażu?!\" Ech te dzisiejsze nastolatki;)
Średnie spalanie dla Skoda Superb I 2.8 193KM 142kW 2001-2008
11,7
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Witam wszystkich. Powiem tak, wiem co kupiłem i nigdy nie liczyłem na 6l/100km. wszystko zależy jak i gdzie się jeździ. zimą w mieście na odcinkach po 200 m odpalanie i gaszenie silnika na zimnym wyskoczyło ponad 19l. minimalne spalanie miałem 7,5 l prędkość do 80km/h poza miastem bardzo delikatnie z gazem. średnie spalanie 9-10 litrów przy normalnej jeździe i niech nikt nie liczy na mniej. to jest 2,8l v6 193km dobre osiągi za rozsądne spalanie i ciszę w środku . jak ktoś chce oszczędne autko proponuje 1,9 tdi 105 ps i niech wącha moje sapliny. pozdrawiam
13,7
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Tankuję Pb 98, bo taką zaleca producent do tego silnika.9 litrów osiągnąłem zimą na trasie 640 km cztery osoby + bagaż, w miarę płynna jazda 100-120km/h z wyprzedzaniem kiedy było konieczne. Pozostałe wyniki 14 litrów - jazda w większości po mieście, płynnie, bez bezsensownych startów spod świateł. 18 lirów to tylko miasto, zima i na krótkich odcinkach. Co by nie pisać o spalaniu, to wydaje mi się, że lepiej wydać parę złotych więcej na paliwo ale za to bezpiecznie wyprzedzać jadąc z rodzina na wakacje niż trzymać pedał w podłodze i wyczekiwać godzinami na odpowiedni moment .Nigdy nie kupie już silnika 4 cylindrowego - kultura pracy v6 nieporównywalna, zapas mocy też. Odradzam też zakładanie LPG to tego silnika - taniej będzie tylko pozornie - koszty serwisu pochłoną pseudo oszczędności. Szwagier zagazował (w dobrym warsztacie, sekwencja z górnej póły, dobrej włoskiej firmy) i po przejechaniu ok. 80 000km zaczęły się problemy, a ja śmigam na Pb taniej niż on na gazie.
10,5
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Jeśli chodzi o ekonomiczność to dałem 5/5 ponieważ myślałem, że spali więcej. Owszem nie jest to auto na eco driving, ale przy tych osiągach i masie spalanie w trasie lekko powyżej 8 litrów to dobry wynik. Ogromnym plusem jest możliwość samodzielnej diagnozy za pomocą sprzętu na allegro - kabel z softem ok 140zł. Jego obsługa jest banalna. Średnie spalanie to 12-13 litrów przy normalnej jeździe. Ten silnik ma potężny moment obrotowy i wcale nie trzeba go kręcić na obroty (nie trzeba nie oznacza nie można :) )

Usterki Skoda Superb I

Liczba wpisów: 22
Skoda Superb I