Szukaj

Informacje o Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2001-2008 pierwsza generacja Skody Superb (oznaczona symbolem B5) odwoływała się do tak samo nazwanej, luksusowej, przedwojennej limuzyny i zapełniła lukę w nieobsadzonym do tej pory przez czeską markę segmencie E. Skoda Superb I oparta była na prototypie z roku 2001 o nazwie Montreux. Model powstał na platformie podłogowej B5 Volkswagena, tak jak model Passat. Auto przeszło modernizację w roku 2006 – zmianami objęła ona m.in. przednie i tylne reflektory oraz grill. Mimo że czeski producent przygotował też wariant kombi samochodu, nie wdrożono go do produkcji, tak samo zresztą jak opartego na Superb sportowego prototypu Tudor.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Laptor
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Fajny samochód, nieco lepiej wyglądający od passata. Oszczędny motor o ile ma się instalację LPG. Pali 10.8 litrów 80% miasto LPG. Jakby ktoś chciał jeździć na PB, to interes nieopłacalny :) Dość tania eksploatacja, OC 600 zł... Sonda lampbda 360 zł, ori świece 4x 120 zł komplet... Uwaga tylko na zawieszenie, przód kompletny w średniej półce 2500 zł :D Generalnie mnie cieszy, ładnie słychać turbo, ale jakość plastików słaba, trzeszczy niestety. Wymieniłem w samochodzie filtry na zestaw bosha i olej na Helix ultra 5w (na szczęście Helix był lany od początku), potem padła sonda lamba, oryginalnie była boshowa, więc taką też zakupiłem z rabatem za 360 zł. Następnie wyrzuciło błąd 4 świecy, kupiłem komplet polecanych przez was świec NGK (w sumie tanio wyszło, chyba 130 zł). W trakcie wymiany świec na podwórku zauważyłem coś przykrego. Dwie cewki były Beru, jedna noname i jedna NGK. Poprzednik chyba poleciał po najniższej linii oporu, wymieniał pojedynczo
4,6
~odyssey
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Auto kupiłem w Holandii. Co prawda pojechałem szukać Lexusa GS300, ale po obejrzeniu czterech ulepów, przyszła pora na plan B jakim był Superb 1.8T w automacie. Wiem, że Skoda to nie Lexus :) ale skusiłem się na swojego Superba i nie żałuję. Autko sprawdziłem bardzo dokładnie, każdy element karoserii jest w fabrycznym lakierze, szyby wszystkie oryginalne, autko nie ma nawet nalotu korozji. Silniczek cichy, wnętrze zadbane, nawet sławne plastiki VAGA nie powycierane, jednym słowem stan cud i za ten cud trzeba było odpowiednio zapłacić. Jak wiadomo w Polsce ma być tanio i jeszcze coś utargować trzeba i przebieg za wysoki... Za te pieniądze Pan Holender by tej Skodzinki w Polsce raczej nie sprzedał... ale do rzeczy. Wersja elegance, skórka, tiptronic, tempomat, siedzenia z pełną regulacją i przebieg potwierdzony certyfikatem. Do tego zawias, silnik i elektryka wszystko w stanie niemal idealnym. Kolor czarny z chromami i alusy 17``.
4,5
~Corra
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Polecam każdemu!!a poza tym: auto, które by mieć wypas (tempomat, podgrzewane fotele przód/tył, radio mp3 i wejście usb, okno w dachu, skóra, kierownica wielofunkcyjna uncewajte uncefort - trochę kosztuje, ale znaczek milutko chowa koszty:-) By mieć Audi 6/8 300 koła niewyjęte a tu...<<>> cmok. I w długich trasach - trzyyyma asfalt, czuć tą żabę przy 150++. No limuzyna-) Jedyna wada: telewizora nie przewiwziesz-chyba żeby lcd:-) ale to w końcu salonka... jadąc, żałuje się, że kocham jazdę, bop tu prosi się mieć swego kierowcę bo chciałoby sie spróbować jak to jest z tyłu ...Over
Średnie spalanie dla Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008
9,5
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Minimalne spalanie na trasie wg. komputera 6,9l/100km. Z reguły utrzymuje się w granicach 7 - 7.3l/100km. Jazda 90-120km/h z delikatnym wyprzedzaniem. Przy agresywniejszej jeździe w trasie około 8,5l/100km ale to już się dochodzi do 150-160km/h. W mieście liczone wg dystrybutora i kasowania licznika - po 103km dolałem 9,38 litra na tej samej stacji z tego samego dystrybutora. Przy agresywnej jeździe po mieście wychodzi około 11-12 litrów. Samochód na letnich oponach 225/45 zr17 , lato okolice 25-30stopni. Silnik na fabrycznych " zabawkach " 150KM.
9,3
Liczba komentarzy: 2
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Tak, tak kochani oszczędnisie to nie jest samochód dla was. Przeciętny właściciel Golfa IV czy Octavii powinien sobie darować ten samochód. Koszty są bardziej odpowiednie dla klasy premium, niż średniej. Jest masa elementów które pasują tylko do Superba. I tak np: klamka wewnętrzna przednia to koszt 670 zł, tylny czyjnik parkowania jedyne 463 zł. I nie pytajcie czy "a to łod passata nie podejdzie" bo nie podejdzie. Koszty są wyższe od brata bliźniaka i to wyraźnie. Lepiej też go nie rozbić. O paliwie nie wspomnę, o tym że do LPG się nie nadaje też.
10,0
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Jestem bardzo zadowolony z mojego Superb´a. To auto jest dla ludzi z klasą cieszącym się życiem, a nie co liczą spalanie. To jest limuzyna swoje musi wciągnąć! Spalanie: Miasto (lato) krótkie trasy 100km/14,0 l. (1 l. benzyny); trasa: dynamiczna (sprawiająca wiele radości) - 10 l. oszczędna (dla emerytów i dziadków - czyt. nie przekraczać 80km/h) 6 l. Zima trzeba dodać w mieście 1 litr więcej i LPG i benzyny. Usterki silnika: nic się nie dzieje, mechanicy zarabiają na wymianie części mechanicznych typu klocki hamulcowe, zawieszenie i inne pierdoły. Mankamentem jest nudne radio, wolę bardziej z bajerami typu nawigacja i funkcją telefonu. Prowadzenie: cudownie się nim jeździ zimą i latem. Zimą w szczególności. Komfort dla pasażerów jest nie do opisania. Nikt mi jeszcze nie marudził, że coś nie tak. Osobiście polecam. Dodam, że kiedyś jeździłem Fordem Mondeo (młodszym), ale co tam się w nim działo to jest nie do opisania. Przy przesiadaniu przed wejściem do superba byłem załamany lecz jak wsiadłem to już nie wychodziłem.

Usterki Skoda Superb I

Liczba wpisów: 22
Skoda Superb I