Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb I

odyssey, 4 lata temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto jest po prostu wygodne, pakowne, prowadzi się przewidywalnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jedyny problem to ECU, ale elektromechanik ogarnął. Problem juz nie wrócił.
4,0
Całokształt
Auto kupiłem w Holandii. Co prawda pojechałem szukać Lexusa GS300, ale po obejrzeniu czterech ulepów, przyszła pora na plan B jakim był Superb 1.8T w automacie. Wiem, że Skoda to nie Lexus :) ale skusiłem się na swojego Superba i nie żałuję. Autko sprawdziłem bardzo dokładnie, każdy element karoserii jest w fabrycznym lakierze, szyby wszystkie oryginalne, autko nie ma nawet nalotu korozji. Silniczek cichy, wnętrze zadbane, nawet sławne plastiki VAGA nie powycierane, jednym słowem stan cud i za ten cud trzeba było odpowiednio zapłacić. Jak wiadomo w Polsce ma być tanio i jeszcze coś utargować trzeba i przebieg za wysoki... Za te pieniądze Pan Holender by tej Skodzinki w Polsce raczej nie sprzedał... ale do rzeczy. Wersja elegance, skórka, tiptronic, tempomat, siedzenia z pełną regulacją i przebieg potwierdzony certyfikatem. Do tego zawias, silnik i elektryka wszystko w stanie niemal idealnym. Kolor czarny z chromami i alusy 17``.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający, ale mógłby lepiej jechac od dołu. Przy 180km/h zaczyna tracić wigor. Ogólnie na plus, ale bez szału. Stara sprawdzona jednostka MPI znana mechanikom. Wydech jest tak zrobiony, ze jak sie depcze gaz fajnie sportowo brzmi przy delikatnej jezdzie jest cichy. Spalanie oleju na poziomie 1,5 litra na 10tys km. Olej valvoline 5w40. Z chip-tuningiem odpuściłem, ponieważ stage 1 - niby tylko zmiana softu, ale silnik do tego celu musi byc pewny tzn nowy ori zawor n75, przepływka, szczelny uklad dolotowy. Jak zsumować to wszystko plus robocizna dla tunera to trochę wychodzi, a przyrost mocy to ok 30-40KM w zaleznosci od stanu silnika. Dodatkowo taki tuning obciąża bardziej silnik więc moze to powodować wzrost awaryjności. 1.8T maja juz swoje lata młodości za sobą.
5,0
Skrzynia biegów
Tiptronik jest świetny co tu więcej pisać. Chodzi płynnie nie szarpie biegi zmienia bardzo delikatnie. W kierownicy mam sterowanie tempomatu i przy 150km/h jest 3tys obrotów. Przy 100km/h jest 2tys obrotów.
4,0
Układ jezdny
Kawał fury wiec zawias ma co robić. Autko nie lubi ostrych zakrętów, na dobrej drodze po prostu płynie i ja to lubie ma byc wygodnie i miękko.
5,0
Karoseria
Blacha w ocynku więc póki bez wypadkowy nie zgnije. Mój Superb ma to szczęscie, ze jest garażowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma tragedii jest lepiej niż w B5 kombii. Długi przód troche utrudnia manewrowość w mieście i parkowanie.
5,0
Ergonomia
Tu jest prawie idealnie, psuje efekt tylko za krótki podłokietnik, reszta na plus. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, pełna regulacja foteli i bardzo dużo miejsca. Wszystko co potrzeba w zasiegu ręki. Bardzo wygodne fotele z dobrym oparciem lędzwi i regulowanym zagłówkiem. Siedzenia obszerne z dobrym podpaciem ud i akceptowalnym trzymaniem bocznym. Pasy bezpieczeństwa nie przeszkadzają w podroży. Nie trzeba ich poprawiać po zapięciu po prostu ich nie czuć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klima, ustawna, nawiew na szyby skuteczny w 3-5 sekund usuwa z przedniej szyby zaparowanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kawał limuzyny z przodu dużo miejsca z tyłu jeszcze więcej, duze drzwi ułatwiają wsiadanie/wysiadanie. Jedyny minus za bagaznik jest mały, ale to pewnie kosztem tylniej kanapy. Na szczęście można złożyć oparcie tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Nie jest tak cichy jak GS, ale jest poprawnie wyciszony. Do 110km/h jest bardzo cicho we wnętrzu, powyżej 150km/h juz słabo. Duzo zalezy od nawierzchni. Ogólnie długa jazda nie męczy. Miałem okazję to sprawdzić podczas wycieczki do Włoch. 1200km drogi i tylko godzinka pauzy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania przy LPG i pojemności poniżej 2.0 są akceptowalne. Awaryjność jest mala. Jezeli planujesz zakładac LPG dopilnuj aby kolektor wlotowy został zdjęty lub chociaż odsuniety. Jest dosc duzo wiórów z wiercenia bo jest gruby. Ja mam Nevo, barracudy i silvera, butla Bromech 67 w kole. Tankuje 53litry lpg, średnio starcza na 450km trasa/miasto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj max liczba punktów. Auto oferuje naprawdę wiele za niższa cene niz bardziej cenione marki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawy przegub. Wymieniona sonda lambda na ori koszt ok 400zł, wymienione świece na Beru.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem póki co 13tys km. Miesiąc po zakupie auta padł ECU poprzez nieszczelność odmy. Wyskakiwał błąd uboga mieszanka, wypadanie zapłonów. Koszt naprawy 500zł. To jedyna rzecz jaką naprawiłem. Czeka mnie teraz wymiana rozrządu i oleju w asb. Kupiłem tez nowe opony 225/45/15 sava intensa2. Cichutkie i dobrze trzymaja sie drogi. Na zimę planuje kupic stalówki 205/55/16 i oczywiście zimówki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb I