Szukaj

Informacje o Skoda Rapid II

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Skoda Rapid to kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną Skody Rapid zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.
czytaj więcej
Powagosław
Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80. ~Luzacjusz

Skoda Rapid II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Rapid II

Liczba ocen: 168
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~radosław
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 110KM 81kW
Auto kupowałem w 2016 za 50tys. Po 8 latach użytkowania zero usterek. Zero rdzy(garażowane). Silnik bardzo dynamiczny jak na takie parametry. Bagażnik bezkonkurencyjny. Pali średnio 5,7/100. Miejsca wystarczająco. Auto może i toporne, ale dla mnie wystarczy, nie mam wymagań do wozideł. Rzeczywiście słabo z wentylacją, przy deszczowej pogodzie parowanie w całym aucie murowane. Trzeba się posiłkować włączaniem klimy. Na 6 biegu przy prędkości 140 normalnie można rozmawiać, w aucie jest znośnie cicho.
4,8
~Colib
Skoda Rapid II
Liftback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Miałem w życiu kilkanaście samochodów, różne marki ale pierwszy raz zdecydowałem się na zakup Skody. Jeszcze kilka lat temu nawet bym o tym nie pomyślał. Aktualnie użytkuję Skodę Rapid która sprawuje się fantasycznie. Spalanie w mieście 6,3 trasa 4,8, bardzo dobra jakość materiałów i w moim modelu Style wyposażenie właściwie kompletne łącznie z podgrzewanymi fotelami i tempomatem. Jeździłem też znajomego Skodą Octavią RS i modelem Superb, L&K i to już był dla mnie kosmos jak te samochody są wyposażone i przede wszystkim jak to jeździ. RS petarda a Superb niesamowicie komfortowy. Ogólnie ze Skody Rapid jestem bardzo zadowolony, następna będzie Octavia ( marzy mi się Octavia RS koniecznie w kolorze Mamba Green )
4,8
~flop
Skoda Rapid II
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Bardzo dobry i funkcjonalny samochód, przez okres 2 lat żadnych poważnych usterek absolutnie żadnych. Temat łańcucha rozrządu nie jest taki straszy pod warunkiem częstszych niż zaleca producent wymian oleju w moim rapidzie autoryzowany serwis załatwił sprawę za 800 zł wymiana napinacza łańcucha wraz z wymianą oleju. jedyna wada to to że przy padającym deszczu nie można uchylić okna bo woda się leje na sterowanie szyb. Fajny bezawaryjny i oszczędny pod względem eksploatacji i paliwa. Aktualny przebieg to 100 000 tys

Raporty spalania Skoda Rapid II

Liczba raportów: 293
Średnie spalanie dla Skoda Rapid II
5,4 – 8,1
l/100 km
4,3 – 5,5
l/100 km
5,5 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Założona instalacja LPG STAG do silnika 1.0 TSI 110 KM 81 kW - średnie spalanie PB95+LPG/100 km wynosi 10,2 litrów - przy jeździe mieszanej z drogami szybkiego ruchu jednak z dużą przewagą jazdy miejskiej Samo spalanie PB95 - 1,65 l/100 km Samo spalanie LPG - 8,55 l/100 km Łącznie spalanie: 10,2 l/100 km % PB95 w łącznej mieszance paliwowej na ekspresówce : 16,19% Spalanie na ekspresówce: PB95: 1 l/100 km LPG: 7,3 l/100 km Spalanie łączne na ekspresówce: 8,3 l/100 km % PB95 w łącznej mieszance paliwowej na ekspresówce : 12,00% Średnie na podstawie 48 tankowań do pełna i przejechanych 18 000 km w ciągu roku Średni łączny koszt: 33,98 zł/100 km w okresie : 05.07.2023-17.05.2024
5,0
Skoda Rapid II
Spaceback Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW
Fajny, mały, elastyczny silnik. Przejechałem nim 6o tys km od nowości. Przy ekstremalnym eco drivingu najniższe co widziałem to 3.9l/100, przy normalnej jeździe na takich trasach gdzie 70% to podjazd do miasta (ograniczenia 70-90kmh) + 30% miasto średnie spalanie to 5.4l jeżdżąc zgodnie z przepisami. Na długich trasach (300-400km) zależy od średniej prędkości, przy średniej z trasy 102kmh wyszło 5.9l, gdy było więcej autostrady i średnia była 111kmh spalanie wyszło 6.1l - zawsze z 2 lub 3 osobami w kabinie. W dużym mieście jak Warszawa w godzinach szczytu, spalanie w okolicach 6l. Spalanie jak to w aucie z turbo, pomimo że silnik malutki i turbo malutkie to zasada jest taka sama jak w starych autach z dużymi pojemnościami i turbo tzn. jedziesz delikatnie to pali mało, ale jak się depnie to spalanie potrafi wzrosnąć dwukrotnie.
6,5
Skoda Rapid II
Spaceback 1.2 MPI 75KM 55kW
Kupiłem ten samochód z pewnym niedowierzaniem, przebieg 180 tys. km, w tej chwili 235 tys. Zmieniam auta często i mam dwa pojazdy równocześnie. Jestem zadowolony z kilku aspektów: 1. Cichy - przyzwoicie wygłuszony. 2. Przestrony - pomimo małych gabarytów jest to pojemny samochód. 3. Tani - tak taniego auta w serwisie nie miałem nigdy - części oryginalne są w cenie zamienników aut japońskich czy klasy premium. 4. Oszczędny - spalanie benzyny to około 6,0 / 100 km, gdzie 75% trasa i 25% miasto (Kraków). Spalanie LPG to 6,3 w takich samych proporcjach. Najniższe spalanie to 6,0 LPG - jazda z prędkością 90 km/h. generalnie jeżdżę szybko - to najmniejszy silnik jaki mam od 10 lat. Zadziwiająco żwawy (zachowuje się jak OPEL 1,4 Turbo lub VW 1,6 MPI. 5. Łatwy w parkowaniu i utrzymaniu czystości - jest to auto praktycznie jednobryłowe, dobrze się myje, w środku jest sam plastik więc można myć woda z myjki...oczywiście to żart, ale plastiki nie wymagają uważnego traktowania. WADY: 1. Kiepskie wyposażenie. 2. Wnętrze szare i bure...brzydkie. Niemniej dla człowieka, który jest na dorobku jest to wodzidło, które po pewnym czasie może się podobać. 5. Należy dbać o ten samochód - zmiana oleju co 15 tys. częsta wymiana świec (co 30 tys. km), filtry, wszystkie należy wymieniać zawsze przy zmianie oleju. Czy bym polecił? Tak. Jak się dorobię to i tak go zostawię... sprawdził się.
Skoda Rapid II