Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Octavia IV = zaskoczenie!
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dodaję tę opinię po przejechaniu 1000 km, co, choć może się wydawać niewielkim dystansem, jest wystarczające, aby pomóc przyszłym kierowcom w świadomym wyborze auta. Moja Skoda Octavia IV jest już po liftingu i wyposażona w układ miękkiej hybrydy. W zeszłym roku, głównie w oparciu o przedstawione tu opinie oraz setki postów w internecie, nie zdecydowałem się na zakup. Narzekano na wieszające się multimedia, problemy z elektroniką, kłopoty z mocowaniem klapy oraz ciągłe błędy systemowe. Skoda Octavia IV po lifcie, moim zdaniem, jest całkowicie wolna od tych wad. Multimedia działają znakomicie i płynnie, a ich responsywność pozwala na sprawne zarządzanie systemami. Połączenie z Android Auto jest również bezproblemowe. Systemy działają stabilnie i nie widzę możliwości, aby miało się to zmienić na gorsze. W tym modelu Skoda wyeliminowała największe bolączki, a samo auto zostało dopracowane w maksymalnym stopniu. Na plus: świetne wygłuszenie, doskonałe prowadzenie - auto jest stabilne, mimo miękkiej charakterystyki pracy zawieszenia. Silnik cechuje się znakomitą elastycznością i płynnością, a zmiana przełożeń w DSG jest nieodczuwalna. Deska rozdzielcza jest wykonana z miękkich, przyjemnych w dotyku materiałów i dobrze spasowana. Cyfrowe zegary są czytelne i oferują możliwość zmiany trybów, na przykład z mapą w tle. Tylna klapa zamykana automatycznie to również duży plus. Niespotykana w tej klasie ilość miejsca dla pasażerów oraz rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach podnoszą komfort podróży. Auto jest nowoczesne, dopracowane i niezwykle oszczędne. Średnie spalanie w cyklu 50% miasto / 50% trasa wynosi 4.8 litra na 100 km. Regularnie, na odcinku 50 km w godzinach porannych (z korkami w mieście), spalanie wynosi 4.2 litra. Miękka hybryda wprowadza do tego auta niezwykłą ekonomię jazdy. System jest dopracowany i działa płynnie. Po zdjęciu nogi z pedału gazu, auto wyłącza silnik – jeśli nie zatrzymamy się, ponowne uruchomienie jest nieodczuwalne. Jeśli staniemy, czuć lekki moment załączenia, porównywalny do pracy hybrydy w Toyocie Corolli, gdzie również występuje charakterystyczne kliknięcie przy zmianie z silnika spalinowego na elektryczny. Średnie spalanie w Corolli Hybrid 1.8 to 4.3 litra na 100 km. W trybie sport + wyłączenie start stop = całkowita eliminacja hybrydy. Jednak skrzynia zmienia biegi wyżej ok 2200 obrotów, co raczej fajne nie jest. Może w trybie miejskim system nie powinien rozłączać co chwilę silnika? Do tego trzeba się przyzwyczaić. Autem pokonuje codziennie 100 km w trybie mieszanym i uważam, że do tego jest to auto stworzone. Spalanie jest znakomite i ani myślę jeździć w trybie Sport. Jakość materiałów, funkcjonalność, nowoczesność, wyciszenie oraz ilość miejsca w Skodzie Octavii są, moim zdaniem, bezkonkurencyjne. Bardzo polecam ten samochód.
4,6
~Robert
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Bardzo przestronne auto. Dopracowane prawie w każdym aspekcie. Wyeliminowane problemy z elektroniką. Tablet działa płynnie bez problemów z zawieszaniem się. Wygląd to kwestia gustu, ale dla mnie już nie jest to "dziadkowóz". Szczególnie z pakietem dynamic (czarny grill lusterka i lotka). Bagażnik ogromny i ustawny i to na szczęście nie kosztem miejsca wewnątrz. Silnik działa sprawnie, zmiana biegów płynna i cicha praca skrzyni DSG, przynajmniej na razie. Wygłuszenie 4/5, ale przy 140 można spokojnie rozmawiać. Wygodne fotele przednie a'la Kubełki z pakietu dynamic. Niezła widoczność. Funkcjonalne wyposażenie dodatkowe. Czasami za szybko reaguje gaszenie silnika spalinowego (eco). W delikatnym toczącym się korku, przez to bardzo często gasi i odpala. I nie jest to kwestia start/stop. Obejściem jest włączenie trybu sport w skrzyni ;) Ogólnie, jak na tę klasę auta i jego koszt, jest to auto godne do polecenia.
4,9
~PinkFloyd
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Auto bardzo fajnie , po liftingu dopracowane, system Inforteiment nowej generacji 13 cali robi robotę. Mam wersję Sportline i układ kierowniczy i zawieszenie w sam raz. Przy 160km/h jest 2800 obr , na autostradzie przy tej prędkości spalanie rewelacja w sedanie 6.6litra, mniej o 2 litry niż Kamiq 1.0 DSG.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Liftback