Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 42% / przeciw: 58%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~DRV
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Auto posiadam od 1,5 miesiąca. Wersja STYLE. Kupione w ASO Skoda. Przesiadka z 8 letniego Tiguana. ZALETY: Autem jeżdzi się przyjemnie, fotele są wygodne, ale nie komfortowe. Świetna widoczność ze wszystkich stron. Kierownica sportowa ( trójramienna) wielofunkcyjna - praktyczna i ładna. Zawieszenie bez regulacji - w miarę OK. Ilość miejsca w kabinie - bardzo duża. Bagażnik - potężny. Wygodny, regulowany podłokietnik. Ergonomia- bardzo spoko. Intuicyjny i przyjemny, łatwy w obsłudze system infotainment 10" ( jak ktoś jest " cyfrowy", jak nie to może się męczyć). Dobre wyciszenie silnika, lub poprostu cichy silnik ładnie brzmiący. Bardzo ładne i przyjemne oświetlenie nastrojowe wnętrza, z możliwością dużej regulacji przy wykupieniu usługi ON DEMAND, chociaż głowna listwa nie świeci równomiernie. WADY: TRAGICZNE wyciszenie nadkoli - szum od opon zagłusza silnik, muzyke, itp. Bardzo słaby ( w porównaniu do Tiguana z 2017r.) system nagłośnienia. LED MATRIX - niezłe ale nie tak mocne i nie tak dobrze działające w wersji full auto jak we wspomnianym Tiguanie. Fatalnie umieszczone nawiewy środkowe - wieją na rękę.
2,9
~Fun
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Przebieg symboliczny 16 tyś km i mam dosyć tego auto podobnego produktu stuka mi w drzwiach przednie prawe a w przednich lewych coś skrzypi ( może świerszcze ? ) w nich strasznie . Tył nie lepiej telepie coś z tyłu chyba tylna klapa lub klapa obie wady znane w skodzie . Zawieszenie pracuje jak w Fiacie choć nie wiem czy jednak fiata nie obrażam wg. serwisu w Warszawie absolutnie wszystko jest tak jak powinno być w skodzie ( it o wyjaśnia wiele w Skodzie ) . Ale to wszystko tylko delikatne sprawy bo największy problem Skody O4 jest skrzynia MT6 wymieniona na nową co wiele nie zmieniło ( problem znany i wszechobecny w skodzie ) Co dalej mam kłopot z rugające wskaźniki paliwa i temperatury co jakiś czas mam Święta w aucie bo usterki mrugają a następnie znikają , raz mam informację że coś działa a następnego dnia usterka czekamy dzień dwa i cuda samo się naprawiło .
3,6
~Krzysztof
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Aktualnie na warsztacie w ASO, bo od pewnego czasu zaczęła wariować elektronika i oprogramowanie. Zrywał rozmowy, nie otwierał szyb w drzwiach kierowcy, a w innych już tak, cały czas coś wyświetlał, że lane asisst nie działa i front i coś tam jeszcze, ekran i radio się zawieszało, po prostu jakiś koszmar, tym bardziej, że to służbowe i jak tam pracuję cały dzień. Nie raz się zdarzało, że musiałem gdzieś zjechać, wyłączyć samochód, aby się zresetował, czasami pomagało, a czasami nie. W ASO wgrywali przez kilka godzin nowy soft. Potem się okazało, że jest walnięty jakiś system, jakaś główna płyta sterowania, nie wiem, nie znam się. Samochód jest już kilka miesięcy po gwarancji, więc koszt 2.600 zł. Po 60 tys. kilometrów był zrobiony przegląd w ASO. Od tego czasu przejechałem ok. 13 tys. km i auto mi już woła, żeby dolać 1 l. oleju silnikowego, żeby kontynuować jazdę. Jakiś matrix. Polonez mi nie brał tyle oleju kilkadziesiąt lat temu! Poprzednią Octavią z 2017 roku 1,4 benzyna 150 KM zrobiłem ponad 220 tys. km i nic się nie działo. Teraz widocznie coś "ulepszyli". Przez ponad ćwierć wieku przejeździłem już dwa maluchy, kilka Polonezów, renault Clio, kilka Fordów, potem Skoda Fabia, kilka Rapidów, teraz kolejna Octavia. Ja w tym samochodzie spędzam kilka godzin dziennie, ogólnie nie narzekam, bo to jest moje narzędzie pracy, ale ten ostatni model Octavii, który wygląda najlepiej z tych wszystkich samochodów, które wymieniłem wcześniej, jest jednak najbardziej problematyczny i przez to uciążliwy.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Liftback