Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia IV Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2656 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1700 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 640 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Marek
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Po przejechaniu 55 tyś. kilometrów stwierdzam, że jest to bardzo udane auto. Wyciszenie pozwala jechać autostradą i normalnie rozmawiać. Jest duża różnica w stosunku do poprzedniej generacji. Skrzynia dobrze sobie radzi z silnikiem 1.5 150KM. Pewnie zastrzeżenia zgłaszane przez innych użytkowników to kwestia opon. Fotele wygodne, mam 190 wzrostu i jest ok. Oczywiście za mną jest trochę ciasno ale to jest auto klasy kompakt. Jakość wykonania jak na auto budżetowe jest więcej niż zadowalająca. Polecam.
3,4
~waba
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Wersja FL. Komfort jazdy tym autem jest słabiutki. Wygluszenie od podlogi jest raczej srednie, wiec przy predkosciach autostradowych w kabinie jest huk . Kultura pracy calego napedu jest bardzo niska co skutkuje drganiami odczuwalnymi caly czas na pedalach i podporce pod lewa stope. Przy wyzszych predkosciach jest to wrecz nie do zniesienia - gdyby nie tempomat nie daloby sie wytrzymac. Skrzynia pracuje nieprzewidywalnie - w tych samych warunkach raz ciagnie na biegu do 4500 obrotow, innym razem zmienia bardzo szybko. Do trybu szybkowania mozna sie przyzwyczaic, chociaz np. podczas ostrej jazdy z gorki powinien sie wylaczac a tego nie robi. System infotainment ogolnie dosc denerwujacy w obsludze, bo wszystko na tablecie, ale najgorsze jest to, ze nie da sie zadzwonić z kierownicy (mozna tylko odebrac tel), co bylo mozliwe w poprzedniej generacji octavii. Na plusy spalanie - przy jezdzie krajowkami mozna zejsc ponizej 5l, przy 140km/h jest 6.3l
4,5
~olek
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Mam dwa auta, oprocz skody mam jeszcze berlingo z 2023 roku. Ogolnie auto oceniam dosc pozytywnie po tych paru tysiacach kilometrow. Narazie nic sie nie wiesza jesli chodzi o elektronike, a tego sie najbardziej balem czytajac rozne opinie. Na plus silnik ktory pomimo niewielkiej mocy ma niezly momemnt obrotowy i jest calkiem dynamiczny jak na moj gust (jezdze rodzinnie i nie scigam sie na autostradach ani krajowkach). Mam skrzynie manualna i jest w miare ok, poza troche krotkim 1 biegiem. Domowilem wygluszajace szyby i auto na autostradach jest znosne choc nie wiem na ile to efekt szyb bo nie mam porownania. Najwiekszym plusem tego auta wg mnie i przyczyna dla ktorego je kupilem jest webasto. Nie mam garazu i auto uzytkuje glownie zona i rozwozi nim rano dzieciaki do szkoly przed praca. Nie bralem zadnych podgrzewabych szyb siedzen itp a zamiast tego wzialem webasto i sprawdza sie naprawde super. Oczysiwscie jak spadnie 20 cm sniegu to bez szans ale nagrzewa fajnie auto i silnik i rano bez problemu sie do niego wsiada i jedzie. Webasto tez fajnie sie sprawdza w cieple dni bo wietrzy auto. Mam tez pakiet na bezdroza i tez jestem zadowolony z tego - zawieszenie jest ciut wyzsze ale nie przeszkadza w jezdzie na zakretach ani autostrada. Hak jest polautomatyczny, wyskakuje na guzik a potem tylko trzeba go schowac wiec tez ok. Jesli chodzi o minusy to mam trojke nastoletnich dzieici i na rozinne wypady zabieram glownie citroena berlingo ktory ma 3 niezalezne fotele. W skodzie dzieciaki sie cisna dosc mocno a dodatkowo srodkowe dziecko ma prog miedzy nogami. Drugim minusem dla mnie jest tempomat, ktory jest jakis dziwny i toporny. W citroenie dziala duzo fajniej jesli chodzi o wlaczanie i plynnosc i szybkosc regulacji. Dodatkowo czasem jak wlaczam tempomat to mi hamuje auto i wlacza sie jakas niska predkosc. Nie zwrocilem uwagi kiedy dokladnie ale w citroenie mi sie to nigdy nie zdarzylo. Malym minusem dla mnie jest tez jakosc naglosnienia - nie jestem zadnym audiofilem ale wg mnie berlingo ma lepsze naglosnienie niz skoda. Spalanie bez szalu, pisanie ze jest to jakies super ekonomiczne auto jest wg mnie przesadne. Na trasie autostrada 1100km spalil mi srednio 6,3l (jechalem 120-130kmh przez wiekszosc czasu). Berlingo z duzo wieksza buda (wersja XL) i silnikiem 1.5 130km diesel, z pelnym zaladunkiem (5 osob i pelen bagaznik plus boks na dachu) spalil mi na trasie do francji okolo 6,5 litra po prawie 4 tys kilometrow. Wg mnie skoda jest super jako rodzinne auto ale dla 4 osob, przy 5 osobach jest juz ciasno.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia IV Kombi
6,5 – 8,8
l/100 km
5,6 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Skoda Octavia IV
Kombi 2.0 TDI 115KM 85kW
Wersja kombi. Auto generalnie oszczedne. Spalanie wg komputera po kilkunastu tysiacach kilometrow to 5,4l. Na autostradzie z rodzina (2+3) i samemu na dluzszych odcikach potrafilem miec spalanie nawet na poziomi 4,3 litra na 100km. Na krajowych drogach tez ponizej 5 litrow. Spalanie wyzsze w miescie na krotkich odcinkach i z rowerami na bagazniku na haku gdyz sporo wystaja ponad auto. Przy dynamicznej jezdzie z niemiec do polski spalanie troche ponad 5 litrow. Ogolnie jestem zadowolony. Dynamika auta tez w zupelnosci wystarczajaca do normalnej jazdy i wyprzedzania. W DE na szerokiej autostradzie rozpedzil sie do okolo 220 km/h i mialem wrazenie ze jeszcze moglby ciut przyspieszyc
5,4
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dane ze wskazań pomiędzy tankowaniami, przy jeździe zawsze wg ograniczeń prędkości (nie mniej, nie więcej). Minimalne średnie wychodzi przy jeździe miejsko-podmiejskiej (Warszawa i okolice, w tym centrum Wawy i S2 - ale unikając godzin szczytu). Maksymalne średnie to w większości droga ekspresowa z rowerami na dachu - z samej ekspresówki komputer podawał 8,1 z tego co pamiętam. Na dystansie ok 20km raz udało mi się zejść wg komputera do 3.8, ale po kolejnym uruchomieniu od razu ładował akumulator i w drodze powrotnej wyszło już więcej, więc raczej na dłuższym dystansie nie do utrzymania. Mhev w Skodzie fajnie zachęca do płynnej jazdy z żeglowaniem z wyłączonym silnikiem :) Ale też warto odpowiednio hamować, żeby się aku efektywnie podładowywał - wciskając hamulec poniżej 40km/h nie załącza z automatu hamowania silnikiem z rekuperacją.
6,0
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Dojazd do pracy 32km po bocznych drogach z prędkością 50-80km/h spalanie 5,0-5,3, dużo na tempomacie i wysokich biegach. Jazda 120-140km/h autostradą + drogi boczne na trasie Gliwice - Jelenia Góra spalanie 7,0l/100km (rodzina + zapakowany bagażnik) z powrotem już 5,7l/100km więc auto ma potencjał zarówno by przycisnąć jak i oszczędzać.

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 37
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
1 komentarz
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 6
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
1 komentarz
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi