Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~foreks
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Dostalem na jakis czas nowa Octavie 2017 do pojezdzenia, wersja bieda plus drobne dodatki. Na pewno duzo miejsca, auto raczej lekkie, dobra pozycja za kierownica nawet po 5h jazdy nic nie boli, wszystko intuicyjne raczej, z tylu tez obszernie, bagaznik szokujaco duzy, nie potrzeba kombi. Auto nie jest doskonale, bo auto nie jest juz tanie, wersja bieda plus maly diesel 115KM i juz mamy 90k brutto... Tapicera czarna materialowa podpada pod paragraf - kurzy sie i lapie brud jak lep, wiec auto podczas odbioru z leasingu przy przebiegu 7 km wygladalo, jakby ktos lapami w mace je wymacal. Obrzydliwe. Auto po FL nie wyglada na pewno lepiej, wyglada jak duzy Rapid. Octavia III wygladala w miare w miare juz, teraz znowu jak SSang cos tam sprzed 15 lat. Przeswit na kolami ma chyba z 25cm, wiec auto wyglada jak na szczudlach. Wyswietlacz lapie odciski palcow bardzo, ale przydatny nawet maly. Plusy: malo pali, bardzo lekkie aiuto, pakowne, intuicyjny, sprezyste, wygodne. Pol litraoleju po 10k dolalem - silnik nie pozyje za dlugo.
4,6
~wkw
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
autem jeździłem 3 lata jako służbowym, zrobiłem 186 000 km, nigdy nic się nie stało, bez usterek. Z tego co wiem od kolegi który przekroczył 200000 km to jako pierwsza padła skrzynia biegów manualna - coś się zablokowało. Auto pakowne, nie paliło dużo, szybkie, wygodne. Serwisowane w ASO. Po przesiadce w nową skodę 4 zaskoczyła mnie o wiele mniejsza szyba przednia oraz o wiele bardziej skomplikowana obsługa panela, kwestia przyzwyczajenia.
3,2
~Krajema
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Auto bez polotu, skrojone dla seniorów lub ludzi bez ambicji. Głośne i ospale, hamulce w skali 1-5 tylko i aż "3" z minusem, zawieszenie przeciętne "2,5", silnik głośny i ospały "2,5" - widoczna turbo dziura. ZDECYDOWANIE ODRADZAM TO AUTO.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback Facelifting