Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Emil W
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Posiadam Octavię w wersji ambition z pakietem amazing. Pierwsze za co chce pochwalić auto to silnik. Nie byłem zwolennikiem zmniejszania pojemności silników do czasu kiedy się przejechałem octavia. Silnik bardzo cichy. Elastyczny. Przyspieszenie bardzo dobre poniżej 10 sekund. A przy tym spalanie na dystansie ostatnich 5 tys km komputer pokazuje 5,7 litra w cyklu mieszanym. Uważam to za wynik rewelacyjny. Tankuje do pełna i robię bez wysiłku 800 km czasami więcej. Kolejna rzeczą to genialne wyciszenie auta. Silnika praktycznie nie słychać, szumu opon nie słychać, ledwo słychać przejeżdzające obok pojazdy. O rzeczach oczywistych w octavi jak ilość miejsca to nawet nie będę pisać ;)
4,7
~Łukasz
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Ogólnie jest pozytywnie zaskoczony. Egzemplarz jedenz ostatnich dostępnych w kraju, 1,0 TSI style+amazing i kilka dodatków. Bardzo praktyczny, duży, wygodny samochód. Możliwość konfiguracji samochodu i jego elementów w komputerze na plus. Niemal wszystko można dostosować do siebie. Największy minus? Cupholder. Do którego można zamieścić kubek z kawą ze stacji. Żaden inny kubek termiczny Contigo czy innych marek nie wchodzi bo jest za duży, a szkoda bo nawet w I20 rozwiązali to w taki sposób że jest jeden mały i jeden duży uchwyt, a tu mamy dwa małe plus jeden mikro na espresso. Auto nie dla kawoszy
5,0
~Delorian
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Silnik jest największym zaskoczeniem w tym aucie bo reszta jest dobrze znana i pozytywnie oceniana. Silnik ma moc już od samego dołu, przyspiesza dynamicznie, a 6 biegowa skrzynia robi dobrą robotę. Co ciekawe na rynku wtórnym auta z tym silnikiem są dużo tańsze od mocniejszych jednostek, dlatego jestem jeszcze bardziej zadowolony, że za rozsądne pieniądze mam bardzo dobre auto.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2020
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Spalabie rewelacyjne. Silnik był zagwozdką od początku. 3 cylindry, 1.0, duża buda. Nikt nie bierze pod uwagę masy samochodu, która wynosi 1100 kg. Samochód bardzo podatny na obciążenie. W dwie osoby w zupełności wystarczy, ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny, poniżej 10 sek do 100. Jednak przy pełnym obciążeniu, trzeba już trzymać obroty wyżej. Za to rekomensuje to spalaniem: Poniżej 4,6 przy płynnej jeździe do 100 km/h Ekspresówki to spalanie około 5,0 litrów. Autostrady trzeba 5,5-6 liczyć. Przy prędkościach około 160 - 6,5 litra. Średnia trasa do Chorwacji to 5,3 litra przy średniej 93km/h Średnia z kilku tysięcy kilometrów z jazdy po aglomeracji śląskiej - trasy po 5-25km to 5,8 litra.
9,0
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Samochód zastępczy z przebiegiem 36tys, więc młody, wypożyczony na równo miesiąc. Wyniki z komputera pokładowego. Najbardziej zaskoczyło mnie dość wysokie spalanie szczególnie na trasie przy około 160 kmh. Przyspieszałem mniej więcej jak swoim Mondeo 2.0tdci (obecne średnie spalanie 6,6litra) - wiadomo: Oktawię musiałem dużo mocniej pocisnąć, żeby podobnie przyspieszyć. Trasa 60%, miasto 40%. Ogólnie podobne spalanie miałem też w poprzedniej Fabii 1.4 16v benz - 8,1 litra zima, 7,0l lato klima.
6,1
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
No cóż mogę powiedzieć. Auto kupione z salonu w połowie listopada 2018 roku. Od zakupu przejechało około 2300 kilometrów. Po niecałym miesiącu użytkowania jestem bardzo zadowolony z samochodu jak i z ilości zużytego paliwa. Po pierwszym tankowaniu wyszło około 7.1 litra paliwa. Następnie auto pokonało trasę 2 x 700 kilometrów, gdzie uzyskałem w jedną stronę 5.4 natomiast z powrotem 6 litrów. Styl jazdy raczej ekonomiczny. Na autostradach i ekspresówka prędkość 120/140 kmh. w tym jazda przez Warszawę i trasę nr 17 w kierunku lublina, na której musiałem często zwalniać i przyspieszać. Podsumowując jak na taki mały silnik to jestem w szoku. Osobiście polecam

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback Facelifting