Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia III

Liczba ocen: 367
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~dsfgfdsgdfs
Skoda Octavia III
Liftback 1.2 TSI 105KM 77kW
Inżynier który projektował lusterka powinien dostać baty na goły tyłek za tak niefunkcjonalne lusterka. Prowadzenie to jest dramat dla kogoś kto wcześniej jeździł autem z niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym. Ogrzewanie tylnej szyby nie radzi sobie ze szronem. Do tej pory nie moge zrozumieć jak można zrobić tak beznadziejną skrzynię biegów - nieprecyzyjna i toporna. Dobrze że to auto firmowe i czekam na zmianę. Jako auta prywatnego nigdy nie kupiłbym. Jedyna i największa zaleta to ogromny bagażnik i dużo miejsca w środku.
4,6
~Kamil
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Samochód użytkuje niecały rok. Głównie do jazdy do pracy, sklepu. Dziennie ok 20-25km. Ogólne wrażenia na chwilę obecną są neutralne. Spalanie średnie 5,3-6,5, na trasie wyszło mi 4,8-5,3l więc mega dobry wynik. Silnik 1.4 150km sprawuje się dobrze, daje rade podczas wyprzedzania/przyspieszania choć demonem prędkości on nie jest. Do codziennego przemieszania polecam. Na zakrętach mógłby radzić sobie lepiej. Pojemność bagażnika jest ogromna 590l, bardzo dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu ( wersja sedan ). Plastiki w środku auta nie trzeszczą. Niestety skoda to samochód ,,twardy" więc każda dziurę w którą się wjeżdża zdecydowanie czuć co jest minusem. Na prostej drodze ładnie przyspieszania. Jak ktoś szuka samochodu nie drogiego w kupnie i utrzymaniu, przestronnego to octavia 1.4tsi jest właściwym wyborem.
4,7
~Wojtek Woodź
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Auto może bez emocjonalnych fajerwerków, ale solidnością i praktycznością rekompensuje inne braki. Na gwarancji wymieniono mi lusterka, które trzeszczały podczas składania. Z innych wartych odnotowania aspektów - delikatnie szarpiący przy ruszaniu silnik (tak jakby ruszać zawsze na zimnym), ale jeśli dłużej się pojeździ to można nauczyć się to niwelować, natomiast aktualizacji softu, o której na forach głośno, i która by usunęła problem nie doczekałem się. Z najistotniejszych plusów, które się nasuwają: wielki bagażnik, mała konsumpcja paliwa przy całkiem wydajnym, dziarskim silniku, niezły podstawowy system audio (zwłaszcza przy porównaniach z innymi markami), bardzo dobre światła led, wygodne fotele.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III
5,5 – 9,8
l/100 km
5,0 – 8,4
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 150KM 110kW
Wypady o charakterze mieszanym... około 50% po autostradach: prędkość 115-130 km/h - czasami z rowerami, czasami 5 osób i rowery, zazwyczaj 3 osoby, ostatnio 2-3 rowery na bagażniku na haku 2024: 5115km V śr. 76 km/h 6,6 l/100km bagażnik z 3 rowerami na haku 2023: 6933km V śr. 78 km/h 6,1 l/100km bagażnik z 2 rowerami na haku (1500km w 5 osób, bez rowerów) 2022: 4950 km V śr. 62 km/h 6,1 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2021: 4844 km V śr. 64 km/h 5,8 l/100km bez rowerów, 3 osoby 2019: 6173 km V śr. 76 km/h 6,0 l/100km bez rowerów, 3 osoby
5,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Moc oryginalna to 105KM. Jest to stanowczo za mało do płynnej jazdy. Podniosłem moc do 140KM i 350Nm i z tymi parametrami jest to zupełnie odmieniona jazda. Bardzo elastyczny, przy zachowaniu tego samego stylu jazdy silnik spala mniej paliwa gdyż nie musi wytwarzać pełnej mocy. Poprawnie zrobiony program nie wpływa na nadmierne dymienie, filtr DPF nie wypala się częściej. Przy trasie 30km w proporcjach 30%miasto 70% trasa, przy porannych lekkich zatorach, pali około 5.4-5.6 gdzie na trasie max 120km/h a w mieście max 60km/h. Przy tej samej trasie ale bez żadnego ruchu, jedna osoba w aucie, jest w stanie zejść w okolice 4.5 litra. Oczywiście przy dynamicznej jeździe w okolicach 140km/h i 160-180 podczas wyprzedzania, spalanie ląduje w okolice 6.7 litra.
4,6
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Zakup w 2020 z przebiegiem 166kkm salon Polska poleasingowe, od razu zmieniony kompletny rozrząd z pompą. Obecnie w 2024 jest nalatane 220kkm. Opony wielosezonowe, auto bez systemu start-stop. Średnia z ostatnich 30kilku tysięcy km to 4,7 - stosuję ecodriving. W trasie jeżdżąc po wioskach 70-95 km/h - spala 3,4-3,8 Autostrada Toruń-Gdańsk przy utrzymywanej prędkości 130 spalanie 4,9-5,3 w zależności od płynności ruchu. Generalnie bardzo oszczędne auto. Z dieslowskich wydatków: przy 203kkm sprzęgło wyzionęło ducha, kura nie posiada dwumasu.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 35
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
3,5
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Nie jest źle ale wiele pozostaje do życzenia. Główne problemy to falowanie obrotów na niskich obrotach i szarpanie przy dynamicznym przyspieszaniu. Przyspieszając w zakresie obrotów 2,5 - 4,5 tyś potrafi nawet 3-4 razy zaliczyć dziurę. Szczególnie odczuwalne przy niskiej temperaturze na dworze. Temperatura silnika jest bez znaczenia, choć na zimnym jest to bardziej...
5,0
Skoda Octavia III
Kombi 1.2 TSI 105KM 77kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Auto wykorzystuję w celach służbowych. Instalacja została zamontowana zaraz po zakupie samochodu. Na liczniku już ponad 150 000 km, ale właściwie 3-4 dni w tygodniu bywam w trasie. Spalanie uważam za bardzo dobre: na 6 l LPG bierze 1,5 l Pb. Mnie się ta instalacja dawno zwróciła. Naprawdę nie trzeba mieć V generacji, żeby być zadowolonym z oszczędności. Gdybym te 3 lata temu...
Skoda Octavia III