Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 4X4 100KM 74kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Marcin
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 4X4 100KM 74kW
Skoda miała być tylko na chwile ale jednak została na dłużej i jest już u mnie 10lat. Samochód jest praktycznie bez awaryjny, tani w użytkowaniu, świetnie się spisuje napęd na 4 koła a sam silnik jest niezniszczalny chodzi równiutko i części do niego są wszędzie dostępne jak i tanie. Auto jest solidnie wykonane od dołu nie gnije jedynie błotniki lubią sobie rdzę złapać (jak w każdym starym vag-u). W środku jest solidnie wykonane z przodu siedzi się komfortowo, fotele są dobrze wyprofilowane i mają dobre trzymanie w zakrętach. Natomiast z tyłu jest już mniej miejsca (tak jak dla dzieci jest bardzo dobrze) siedzi się wygodnie ale przeszkadza trochę wysoki tunel środkowy. Dużym plusem jest też bardzo duży bagażnik. Auto jest perfekcyjne w długie trasy jak i dojazdy np do pracy. Ogółem polecam taką Skodzianke
4,4
~Marcin
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 4X4 100KM 74kW
Mam ten samochód już prawie 10 lat i nie było w nim żadnych poważnych usterek. Jak na silnik 1.9TDI to auto nie zamula ale też nie jest to demon prędkości. Napęd 4x4 nigdy mnie nie zawiódł, zawsze dawała sobie rade czy to był śnieg, błoto, piasek. Plusem jest też na pewno duży bagażnik i 6 biegowa skrzynia. Z minusów to trochę mało miejsca z tyłu i rdza która się pojawia szczególnie z przodu na błotnikach i czasami na klapie bagażnika. Samochód jest oszczędny i jak na 22 lata nie wygląda tak staro. Podsumowując to jestem godzien polecenia tej skody
4,4
~Paweł
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 4X4 100KM 74kW
Bardzo dobry samochód za rozsądną cenę. Nie jest drogi w utrzymaniu. Budowa dość prosta i solidna. Dokuczają plastiki bagażnika oraz podłokietnik. Fabryczne wyciszenie jest słabe ale po dodaniu wygłuszeń w drzwiach i bagażniku w aucie jest naprawdę cicho. Silnik w miarę oszczędny i bezproblemowy. Fabrycznie dość słaby ale jako 1.9 TDI ładnie się kręci i bez modyfikacji można podnieść moc o dobre 30% ciesząc się z minimalnego spadku spalania. Auto nawet załadowane do pełna radzi sobie wtedy ze wzniesieniami nawet na 6 biegu. Bagażnik OK jak na auto 4x4. Fabryczny, chowany hak jest genialny. Wyposażenie jak na ten rocznik i cenę auta jest naprawdę OK.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 87
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi