Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I

Lata produkcji: 1996 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Octavia I

Liczba ocen: 1 537
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Krzysztof
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Po licznych przygodach z innymi autami i drogimi naprawami, postawiłem na prostotę i taniość. Octavia zakupiona całkowicie bez emocji, bez żadnych innych oczekiwań, oprócz spełnienia funkcji taniego środka transportu. Octavia bardzo pozytywnie zaskoczyła więc w zamian dostała kilka modyfikacji i spore pakiety napraw, które z auta do pracy, zrobiły również auto na dalsze trasy. Po niemal 200 000 kilometrów, podjąłem jednak decyzję o zmianie na nowsze auta, z uwagi na dosyć sporą ilość drobnych, lecz irytujących usterek.
4,4
~kaczorek
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
posiadam Octavie od 11 lat zrobiłem nią ponad 300 tys km równiez na LPG. Ogólny przebieg 510 tys km. jestem bardzo zadowolony z samochodu silnik 2.0 8V benzynka. Najpowazniejszą usterka w skodzie była wymiana sondy lambda a tak to same naprawy Eksploatacyjne. Nawet sprzegła jeszcze nie wymieniałem nie posiadam wiedzy czy wogóle było wymieniane auto kupione z przebiegiem 202 tys km.Minusy to układ Elektryczny ciągle urywaja sie linki od otwierania szyb lub centralny zamek zawodzi linki otwierania drzwi tez czesto pekaja. Samochod wdzieczny nigdy mnie nie zawiódł , Od poczatku leje Olej 5W40 nie zmieniam oleju. Silnik pracuje równo bez zastrzezen. Postanowiłem jezdzic tym samochodem tyle ile tylko mozna z ciekawosci chcem zobaczyc wytrzymałosc silnika jaki przebieg jest w stanie wytrzymac. Obecnie samochod ma 23 lata blacharke musiałem poprawic miejscami taki leciwy samochod wymaga juz tego. Samochód eksploatowany był w ciezkich warunkach czesto ciągniete były przyczepki z duzymi ciezarami. Ogólnie podsumuwujac to najlepsze Auto jakie kiedykolwiek mialem
3,4
~Jamnik
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Problemy z rozrządem, wciąganie oleju przez silnik, wycieki oleju, niska odporność na korozję, problemy z modułem komfortu - z wystąpieniem tych kwestii trzeba się liczyć nabywając pełnoletnią Octavię 1.8 turbo. Nie warto napalać się na sporą moc. Auto 18-20 letnie ma już zwykle za sobą wiele przygód i jest zwyczajnie zmęczone. Kiedy przekroczy 230-250 tys km zaczyna szarpać po kieszeni. Owszem, naprawi ją praktycznie każdy mechanik, ale weźcie pod uwagę fakt, ż będziecie u niego dosyć. częstym gościem.

Raporty spalania Skoda Octavia I

Liczba raportów: 1 373
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I
5,7 – 12,8
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
6,7 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Kochani, to autko ma przejechane 338 tys. km, żadnych problemów, wymieniony rozrząd kompletny, nie kopci, sprawdza się w każdych warunkach. Takich aut już nie ma. Nie dbam o jakieś wyjątkowe oszczędności, jeżdżę normalnie, w mieście i na trasie nie oszczędzam. Na trasie jadę tyle ile wolno, a zużycie paliwa mam 5,5 litra.
5,0
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Kochani, to autko ma przejechane 338 tys. km, żadnych problemów, wymieniony rozrząd kompletny, nie kopci, sprawdza się w każdych warunkach. Takich aut już nie ma. Nie dbam o jakieś wyjątkowe oszczędności, jeżdżę normalnie, w mieście i na trasie nie oszczędzam. Na trasie jadę tyle ile wolno, a zużycie paliwa mam 5,5 litra.
4,4
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Średnie spalanie z dziennika kosztów około 5,0l/100km. Na trasie przy spokojnej jeździe spalanie ok. 4l/100km. Najniższe spalanie - 3,5l/100km miałem jadąc średnio 75 - 80 km/h na odcinku około 100 km. Przy bardzo szybkiej jeździe na trasie spalanie do 5,5l/100 km. W mieście maksymalnie miałem 6,0l/100 km, ale dużo po miastach nie jeżdżę, więc może jakoś udałoby się więcej. Holując samochód o masie 1200 kg na odcinku 150 km, przy średniej prędkości 70km/h spalanie z komputera 7l/100km.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 53
4,0
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Przejechałem 160 tys na gazie, spalanie latem 9,5 litra, zimą 8,6 litra gazu, klima tronic cały czas włączony więc on bardziej zabiera moc. Im większy przebieg na gazie to spalanie troszkę wzrasta. Jestem zadowolony trzeba o instalację dbać i regularnie serwisować i tankować na dobrych stacjach. Ja najniższe spalanie gazu mam gdy zatankuje na Shell ale jest drogi gaz wiec...
4,8
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: P.H.U. CAR-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: LECHO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z...
5,0
Skoda Octavia I
Kombi 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 317 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Odkąd pamiętam nie byłem sceptyczny do instalacji gazowej ale odkąd mam Skodę to tankowanie raz tydzień za kilkaset złotych tygodniowo to było trochę za dużo więc postanowiłem założyć instalację gazową i to była moja najlepsza decyzja i na prawdę nie mam żadnych problemów z tą instalacją dzięki AUTO MIX chłopaki naprawdę są profesjonalistami w tym co robią. Bardzo polecam...
Skoda Octavia I