Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Krzysztof
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Po licznych przygodach z innymi autami i drogimi naprawami, postawiłem na prostotę i taniość. Octavia zakupiona całkowicie bez emocji, bez żadnych innych oczekiwań, oprócz spełnienia funkcji taniego środka transportu. Octavia bardzo pozytywnie zaskoczyła więc w zamian dostała kilka modyfikacji i spore pakiety napraw, które z auta do pracy, zrobiły również auto na dalsze trasy. Po niemal 200 000 kilometrów, podjąłem jednak decyzję o zmianie na nowsze auta, z uwagi na dosyć sporą ilość drobnych, lecz irytujących usterek.
4,4
~kaczorek
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
posiadam Octavie od 11 lat zrobiłem nią ponad 300 tys km równiez na LPG. Ogólny przebieg 510 tys km. jestem bardzo zadowolony z samochodu silnik 2.0 8V benzynka. Najpowazniejszą usterka w skodzie była wymiana sondy lambda a tak to same naprawy Eksploatacyjne. Nawet sprzegła jeszcze nie wymieniałem nie posiadam wiedzy czy wogóle było wymieniane auto kupione z przebiegiem 202 tys km.Minusy to układ Elektryczny ciągle urywaja sie linki od otwierania szyb lub centralny zamek zawodzi linki otwierania drzwi tez czesto pekaja. Samochod wdzieczny nigdy mnie nie zawiódł , Od poczatku leje Olej 5W40 nie zmieniam oleju. Silnik pracuje równo bez zastrzezen. Postanowiłem jezdzic tym samochodem tyle ile tylko mozna z ciekawosci chcem zobaczyc wytrzymałosc silnika jaki przebieg jest w stanie wytrzymac. Obecnie samochod ma 23 lata blacharke musiałem poprawic miejscami taki leciwy samochod wymaga juz tego. Samochód eksploatowany był w ciezkich warunkach czesto ciągniete były przyczepki z duzymi ciezarami. Ogólnie podsumuwujac to najlepsze Auto jakie kiedykolwiek mialem
4,6
~Zibi
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Ocena bardzo pozytywna. Auto jest niezawodne. Nie ma żadnych usterek po 60 000 km ( przebieg 260 000). Zawsze wraca do domu. Niezwykle pakowny bagażnik. Tanie i powszechnie dostępne części. Prosta konstrukcja. Brak psujących się wynalazków typu elektryczny hamulec ręczny, koło dwumasowe, turbosprężarka, rozbudowana elektronika. Bardzo elastyczny silnik - przyjemna jazda bez ciągłego "wachlowania" . świetnie współpracuje z LPG. Dobrze ciągnie przyczepy( mam campingową i towarową). Byłoby pięć gwiazdek gdyby nie dwa minusy: - po zakupie zmieniłem pierścienie tłokowe ponieważ stare pierścienie zostały zalepione nagarem i nie zbierały oleju więc silnik palił olej ( poprzednSzczi właściciel musiał używać byle jakiego oleju lub go nie zmieniał) - mało miejsca na nogi na tylnej kanapie.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW 1999-2005
8,1
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Auto dobrze sie prowadzi, jest kofortowe i ciche jak na taki duzy silnik. Jednak nie wszystko jest tak piekne. Po wymianie oleju wydmuchalo uszczelke pod glowica silnika. Plyn poszedl w silnik. Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, sruby glowicy, gumki zaworowe, nowy olej i plyn plus robocizna 1500 zl... wymiana zamka drzwi kierowcy bo sie styk uszkodzil w drzwiach i nie zapala sie siatlo po otwarciu 700zl (nie ma zamiennika na rynku) ogolnie pozostale naprawy to zawsze 300zl-400zl takie jak wymiana chlodnicy silnika czy sprezyn amortyzatorow przedniej szyby itp. Auto ogolnie jest swietne pojemne i genialne na trasie. Spalanie jest ok ()
9,3
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Silnik rewelacja. Skodą zrobiłem już 2000 kilometrów, nie dolałem ani grama oleju (a bałem się ponieważ opinie o silniku 2.0 115 koni są straszne, że żłopie olej, ale to chyba u ludzi którzy zamiast porządnego oleju do silnika leją kuchenny rzepakowy). Spalania w cyklu mieszanym waha się w granicach 8,5-9 litrów, przy normalnej jeździe, nie zamulam ani też nie rwę na każdych światłach buksując kołami. Na trasie przy oszczędnej jeździe (tempomat 90 km/h Koszalin-Słupsk) spalanie wyniosło 7,5 litra, przy jeździe 140-150 9 litrów i to nie dane z komputera tylko po obliczeniu spalania na stacji tankując do pełna. Części tanie, prowadzenie dobre, POLECAM!
9,0
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Strachy na lachy - jak mam średnie zużycie na poziomie 8,5 litra (większość to krótsze dystanse i dużo bujania po mieście), więc chyba nie jest źle? A straszyli mnie zużyciem 12 i wiecej litrów... No i jeszcze olej - podobno ten silnik miał brać 1 litr na 1000 km chociaż to benzyna a nie diesel :) Nic o tym nie wiem, więc nie pytajcie. Koszty inne? Części jest zatrzęsienie, ceny mają przystępne, nawet konieczność wizyty u mechanika nie przyprawia mmnie o stan przedzawałowy. A z czego wynikają wizyty w warsztacie? Z konieczności wymiany/uzupełnienia materiałów eksploatacyjnych (olej, inne płyny, ostatnio klocki i tarcze)

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi