Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.6 101KM 74kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Putowiking
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Wystarczająco dynamiczny silnik. Potrafi być również ekonomiczny przy długiej trasie i nie za szybkiej jeżdzie. Samochód słóży ogromną prestrzenią wnętrza dla kierowcy i pasażera oraz bagarznikiem. Występują drobne usterki, ale jak na ten przebieg to naprawdę zaskakująco wciąż dobry stan auta. Dokuczają mi skrzypienia tapicarki na drzwiach, ale będę to poprawiał we własnym zakresie. To co zauważyłem również w innych egzemplarzach przeciera się fotel kierowcy w miejscu gdzie przy wsiadaniu do auta obcieram się plecami. Ogólnie oceniam auto bardzo dobrze i polecam je bardziej i mniej zamożnym.
3,6
~Kerraz
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Auto samo w sobie nie jest złe. W moim egzemplarzu wyposażenie jest najbardziej podstawowe jakie tylko się dało kupić, no ale trafiła się "dobra okazja". Kupiony z przebiegiem 168 tys km. Do 200 kkm nie było problemów. Za to później dramat... Remont generalny silnika, hamulców, zawieszenia, układu wydechowego, układu chłodzenia, itd... Koszty dawno przewyższyły wartość auta. Wiadomo, że każdy egzemplarz jest inny, lecz ten potrafi nieźle zirytować właściciela.
3,9
~maciek
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Ogólnie jest dobrze. Mało miejsca z tyłu dla pasażerów. Ale kilka irytujących drobiazgów jest. Spalanie mnie satysfakcjonuje. Żadnych poważnych awarii nie miałem. Wymieniłem tylko rozrząd i sprzęgło po kupnie. Po 2 latach jeżdżenia po polskich dziurach trochę trzeszczy w środku i poskrzypuje ale to przez nasze drogi. Z gazem miałem tylko 2 problemy. 1 raz zamarzł (przy dynamicznym przyśpieszaniu przełączał mi się na benzynę) a 2 raz filtr po 7tys.km odmówił posłuszeństwa zimą (koszt 25zł).
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Kombi 1.6 101KM 74kW 1998-2002
8,0
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Spalanie akurat tutaj jest bardzo zróżnicowane. W trasie między 7,5-9l zależy od obciążenia. Średnie spalanie 8,5-10l. W mieście spokojnie spali 12l (Kraków). Mój rekord to blisko 16l/100km nie kręcąc silnika non stop wysoko ( 5 osób + bagaże + korki). Na autostradzie przy 120km/h- 9l, przy 140km/h- 11,5l. Według mnie do auta o tych gabarytach silnik 1.8 i te 120KM to optimum. Za mały silnik wymaga ciągłego wciskania gazu dość mocno, a przy wyprzedzaniu trzeba go wysoko kręcić, aby jakoś chciał jechać.
8,7
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
W trasie gazu pali między 8,5 a 8,3 L - trasa 400km. W cyklu mieszanym od 8,5 do 9,5 L. Raz wyszło mi 10,2 L ale to prawdopodobnie przez przepustnicę która się nie zamykała. Tankuje na jednej stacji z tego samego dystrybutora. Ceny części są umiarkowane - niektóre wysokie jak na markę auta. Łożysko 120zł(SKF). Rozrząd części 300zł. Sprzęgło 250zł(HART). Rolka napinacza paska alternatora 50zł, pasek 98zł. Nie ma tragedi - chociaż niektóre elementy przy nie interesowaniu się co się dzieje pod maską mogą ulec awarii i zniszczeniu(np. napinacz paska przy urwaniu go). Tłumik między 200 a 300zł. Montaż instalacji sekwencyjnej STAG4 kosztował mnie 2300zł w 2011 roku - do tego wymiana świec i kabli profilaktycznie.
9,8
Skoda Octavia I
Kombi 1.6 101KM 74kW
Autko dynamiczne kiedy trzeba a jak ma się czas to potrafi być oszczędne, silnik możemy zaliczyć do średnio obrotowych więc i takie obroty staram się trzymać by palił mało. Rekord niskiego spalania to 6,5 L ale długo nie da się tak jechać bo skutery zaczynają wyprzedzać ;) w trasie max jaki osiągnełem to 14L/100km przy energicznej jeździe gdzie nie ustępowałem tym dużo szybszym, w mieście różnie bywa więc nie ma reguły. Dodam, że przebieg to 170 tyś. i 160tyś na gazie więc ma prawo więcej palić ponieważ gaz niszczy silnik. Pozdrawiam.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi