Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Grześ
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Do tego ORKADONa niżej. Stary, z twoich słów wynika ze ty masz Octavie II. Gdzie ty sie pakujesz z tą dwójką? To oceny jedynek są. Druga Sprawa; nie obraź sie ale ty albo masz coś nie pokolei albo niezły z ciebie frajer skoro ty w naprawę octavii II włożyłeś z własnej kieszeni ok. 70 tysięcy złotych!? Jeśli chodzi o trzaski w tylnych drzwiach...auta przed sprzedażą stoja na odkrytych parkingach, wilgoć powoduje te trzaski. Wystarczy siknąć olejem roślinnym, weź od mamy i to zrób zamiast narzekać. Gdyby iść twim rozumowaniem to jako minus Octavii zaliczyłbym strzelające na asfalcie kamyczki które dostają sie miedzy bieżnik. No do ch...ry, coś trzeba samemu w aucie zrobić. U mnie trzaski były we wszystkich drzwiach i naprawiłem bo sie tym zainteresowałem. Stary, jak tobie ta Octavia pali 13 litrow maks i 11 srednio, jak ci podlokietnik odpada i części zewnętrzne, jak porusza sie jak mucha w smole, jak ci skrzynie biegów sie rozsypuje, jak ci skóra odpada w okolicach wiednia (może przestań jeździć przez wiedeń albo szyby zamykaj bo to pewnie różnica temperatur:))) ), skoro wszystko to sie naprawde dzieje to może drugim razem nie kupuj auta na bazarze u ruskich:) a może przestań grać już w te gry komputerowe to bedziesz jaśniej myslał podczas zakupu Octavii . A może ty ten rabat dostałeś tak samo jak Octavie? co?:) Nie obrażaj sie za to wszystko, ale zwróć uwagę na swój tekst, przeczytaj go jeszcze raz i zsumuj patrząc na to ogólnie, wyglada na to ze małointeligentny chłopak nie jestes, ty nie widzisz ześ kupil feler? (patrz: wadliwą), nie dochodzisz do takich wniosków? No i ostatnia sprawa, po co wydałeś na naprawę 70 tysięcy złotych???:) albo ty nas tutaj kitujesz albo jestes wsciekly ze oto inteligentnemu trafiła sie wadliwa Octavka. Zycze duzo lepszych zakupow na przyszlosc:)
2,3
~orkadon@wp.pl
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Samochód nie wytrzymuje ciężkich warunków eksploatacji. Nadaje się raczej do miasta, na utwardzonych drogach. Kilka dla mnie małe pieniądze, ale czy dla moich rodaków ponad 100.000 wrzucone w taki wóz, zdobyte dorobkiem całego życia to optymalne ulokowanie kapitału? Moim zdanie to marnowanie pieniędzy. Teraz wybrałbym Mazdę 3, auto tej samej klasy co Skoda Octavia II(czyli kompakt). Może i Octavia II to klasa Passata, BMW czy A4, ale kto choć raz prowadził takie auto, od razu zobaczy, że jest do tylko duży i dobrze ucharakteryzowany kompakcik. Jak dla mnie raczej przeciętny samochód, jak dla pozostałych, to może to być limuzyna. Rozczarowałem się podczas eksploatacji, poprzednie trzyletnie Audi A6, które przeszło ze mną podobne trasy, co Octavia II lepiej radziło sobie z tymi wyzwaniami. Nic z niego nie odpadało. Ogólnie samochód dla ludzi, którzy koniecznie chcą "wjechać na salony" i nie złupić się przy tym za bardzo. Czytając moją opinię należy brać na mnie poprawkę, ponieważ z reguły wszystko krytyjuję i ciężko mi dogodzić. Każdy kupujący zapłaci frycowe za zakup nowo skunstruowanego pojazdu. Zanim inżynierowie z Czech połapią się, co w tym aucie odpada, może będzie to dobre auto, póki co niegodne uwagi. Życzę kolegom kierowcom mniej zawodnych Octavii II!
4,2
~BOGDAANO
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Całokształt 4+ -za ekonomiczność dałem 5 przy silniku 130KM od 0-100km/h w niecałe 10s przy energicznej rwącej jeżdzie częstych wyprzedzaniach(oczywiście sama przyjemność) zawsze mieszczę się w 6l/100km jest to REWELACJA!
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2005
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Średnie zużycie na trasie przy prędkościach 90-100km/h to jakieś 4.8l-5.2l w zależności od tego czy większość drogi pokonuje z wiatrem, czy pod. Jazda na krótkich odcinkach do 20km to spalanie w granicach 6l. Miasta nie mierzyłem ponieważ rzadko po nim jeżdżę. Dodam tylko, że jak ktoś lubi agresywną jazdę i częste wyprzedzanie to pojazd może spalić w okolicy 7-8l. Nagłe przyspieszenia bardzo podwyższają spalanie.
4,3
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
JAK SIĘ ZASTANAWIACIE Z JAKIM SILNIKIEM KUPIĆ AUTO TO KUPUJCIE 1.9TDI JEST SUPER EKONOMICZNY. JA MAM SKODE OCTAVIE Z ROKU 2003 ZROBIONĄ Z 110KM NA 135KM TO I TAK PO TAKIM MINIMALNYM POWIĘKSZENIU MOCY JEST JESZCZE BARDZIEJ EKONOMICZNY BO SPALA MI W TRASIE PRZY JEŹDZIE 90Km/h - 110Km/h NAWET PONIŻEJ 4.0L/100km. JAK MACIE DYLEMAT JAKI SILNIK WYBRAĆ TO POLECAM, TEN KTÓRY OPISAŁEM.
6,1
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
- spalanie minimalne na dlugiej trasie 4,7 l/100km jest mozliwe pod warunkiem płynnej jazdy(unikanie częstego wyprzedzania i hamowania) z predkoscia do 110km/h - np na trasie katowickiej z W-wy - spalanie na dlugiej trasie w PL(czeste wyprzedzanie i hamowanie, predkosc znacznie przekraczajaca 100km/h): 5,6 l/100km

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback