Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~danbarry12
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Samochód był użytkowany 4lata i 70 tys km. Żadnych poważnych napraw. Jakość jest słaba ale do pracy wystarczy. 4 lata bez żadnych napraw mechanicznych tylko części które sie zużywają. Przy notorycznym trzymaniu silnika wysoko spalanie około 13 litrów gazu w mieście. Przy prędkościach powyżej 140 km/h spalanie również 13l. Przy ekonomicznym traktowaniu potrafi spalić mało. w mieście udało sie osiągnąć na bp 8l. a na gazie 10l. Nie kupił bym drugi raz ponieważ to już nie młode auto i trzeba mieć dużo szczęścia żeby trafić samochód zadbany z polskiego salonu od pierwszego właściciela jak było w tym przypadku. Nie polecam również silnika 1.6 ponieważ samochód po prostu nie pojedzie. Jak benzyna to tylko od 1.8 w górę.
4,2
~Marek
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Skodę sprzedałem kilka dni temu więc mogę sobie pozwolić na obiektywny komentarz. Samochodem jeździłem ponad cztery lata. Bezpośrednio po zakupie zainstalowałem sekwencyjną instalację gazową. Z racji tego, że auto miało już piętnaście lat, w końcu zmuszony byłem je sprzedać. Kolejna miała być również Skoda jednak, stało się inaczej. Octavia I to typowy wół roboczy, który pomimo kilku niewątpliwych wad jest samochodem niezwykle trwałym i mało wymagającym. Po tylu latach eksploatacji i przejechaniu 240 tys. km (czysto teoretycznie) nadal wszystko działało jak trzeba (elektryczne szyby, klimatyzacja, centralny zamek ?...) co nie koniecznie bywa regułą w przypadku innych marek. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, zabezpieczenie antykorozyjne również się sprawdza. Komfort typowo niemiecki, siedzenia twarde, świetnie się sprawdzają na długich trasach, zawieszenie również dość twarde, pozwalające na pewne prowadzenie (nie do zdarcia). Żadnych fajerwerków, wszystko proste i funkcjonalne. Silnik 2,0 115 km to niezwykle trwała i bardzo elastyczna jednostka o dość umiarkowanym apetycie na paliwo. Średnie spalanie gazu to ok. 9 litrów. Na trasie bez problemów mogłem zejść do 7,5 l. gazu. Jedyną wadą silnika jest dość duży apetyt na olej, w moim egzemplarzu to mniej więcej 2 l na 10 tys. km. (jazda na gazie), ale podobno ten typ tak ma. Czy to jest dużo ?. Przez cztery lata eksploatacji (mniej więcej 80 tys. km.) oprócz materiałów eksploatacyjnych wymieniłem dwa trójniki od układu chłodzenia silnika (rozleciały się ze starości), sprężyny przedniego zawieszenia ponieważ jedna pękła więc musiałem wymienić obydwie, sondę lambda, okazało się, że niepotrzebnie bo problem tkwił w instalacji gazowej (komputer łapał błędy), sworzeń wahacza przedniego, naprawiłem tablicę zegarów bo miała chwilowe usterki (jeden z układów scalonych wymagał ponownego podlutowania), zaizolowałem przewody w lewych drzwiach bo obleciała izolacja, kilkukrotnie czyszczone tylne zaciski hamulcowe, które lubią się zapiekać i chyba to tyle. Podsumowując, Octavia I to jeden z najbardziej niezawodnych aut na rynku, które warto polecić. Jeżeli o nie dbamy potrafi się odwdzięczyć długą i bezawaryjną eksploatacją. Wady: mało miejsca na tylnej kanapie lakier podatny na zarysowania drobne awarie układu elektrycznego słaba jakość uszczelek zewnętrznych zapiekanie się tylnych hamulców (głównie mechanizmu ręcznego hamulca) Zalety: ogromny bagażnik niezawodność tanie części zamienne
2,9
~makaron
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Auto przeciętne w każdej kategorii. Przeceniane dosłownie i w przenośni. Mnóstwo drobnych usterek doprowadzających do szału. Nie było tygodnia aby nie zepsuł się jakiś czujnik, mikrostyk, przekażnik. Urywają się linki podnoszenia szyb, nie działa oświetlenie wnętrza, wycieraczki itp. Nie rozumiem z jakiego powodu te pojazdy tak trzymają cenę. Silnik podobno niezniszczalny ale pali olej.Wada fabryczna. Sterowniki silnika- psują się. Również wada fabryczna. Starałem się polubić ten samochód ale nie ma w nim nic co mogłoby chwycić za serce. Nie jest nawet ładny...
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
8,7
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Max. 13 uzyskiwane w warszawskich korkach z włączoną klimatyzacją. Minimalne średnie 11 to głównie trasy przy prędkościach 110-120km/h. Minimalne 10 to jakaś bardzo spokojna jazda po drogach krajowych. Instalacja II generacji - z mieszalnikiem i emulatorem lambdy. Na IV generacji spalanie powinno wyjść znacznie lepiej. Silnik umiarkowanie dynamiczny (osiem zaworów ciągnie względnie nisko, ale brakuje mocniejszej góry). Poza paliwem pali również olej - trzeba na to uważać (1L/1000km to nie jest wcale rzadki przypadek). Poza tym - jak to Skoda z początku wieku - wygoda umiarkowana (krótkie siedziska), twarde fotele (po lifcie nieco lepiej), niemiłosierny hałas przy większych prędkościach (właściwie to powyżej 110km/h), tylna kanapa dla DWÓCH dorosłych osób (we trzy jest ciasno) - samochód raczej do miasta i na krótkie trasy (nie to, żebyśmy nie byli nim w Chorwacji, ale komfortowa to podróż nie była :) - za to bagażnik ogromny! We wnętrzu strasznie badziewne podnośniki szyb. Mechanizm wycieraczek wymieniałem dwa razy - woda się po nim leje i w końcu się zaciera, pomimo gumowych osłonek. Zawieszenie za to jest pancerne, dostępne tabuny zamienników wszelkiej maści no i konstrukcja prosta jak budowa parasola. Po latach czasem siadają czujniki (położenia wału, wałka rozrządu, sonda lambda). W innym komentarzu podaję dane dla benzyny.
8,8
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Max. 12 uzyskiwane w warszawskich korkach z włączoną klimatyzacją. Minimalne średnie 7.7 uzyskane na trasie S8 (Bełchatów - Warszawa) przy prędkościach 110-120km/h. Minimalne 6.8 wieczorny przejazd przez luźne miasto (Okęcie-Piaseczno, zielona fala, część po obwodnicy itp.). Silnik umiarkowanie dynamiczny (osiem zaworów ciągnie względnie nisko, ale brakuje mocniejszej góry). Poza paliwem pali również olej - trzeba na to uważać (1L/1000km to nie jest wcale rzadki przypadek). Poza tym - jak to Skoda z początku wieku - wygoda umiarkowana (krótkie siedziska), twarde fotele (po lifcie nieco lepiej), niemiłosierny hałas przy większych prędkościach (właściwie to powyżej 110km/h), tylna kanapa dla DWÓCH dorosłych osób (we trzy jest ciasno) - samochód raczej do miasta i na krótkie trasy (nie to, żebyśmy nie byli nim w Chorwacji, ale komfortowa to podróż nie była :) - za to bagażnik ogromny! We wnętrzu strasznie badziewne podnośniki szyb. Mechanizm wycieraczek wymieniałem dwa razy - woda się po nim leje i w końcu się zaciera, pomimo gumowych osłonek. Zawieszenie za to jest pancerne, dostępne tabuny zamienników wszelkiej maści no i konstrukcja prosta jak budowa parasola. Po latach czasem siadają czujniki (położenia wału, wałka rozrządu, sonda lambda). W innym komentarzu podaję dane dla lpg.
7,5
Skoda Octavia I
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Średnio około 8,0l/100km tj. dojazdy do pracy 12km do sklepu 800m po mieście itd.. Przy dojazdach do pracy 12km spalanie 7,2l/100km. W trasie 700km z czego 550 autostrada ok 120-130km/h spalanie wyszło 6,5l/100km. Jak na 2.0 benzyna i taki rocznik uważam, że rewelacja. Ocxzywiście klima włączona, chociaż za bardzo różnicy w spalaniu i tak nie widzę.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback