Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1997-2010

Lata produkcji: 1997 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~Jamnik
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Problemy z rozrządem, wciąganie oleju przez silnik, wycieki oleju, niska odporność na korozję, problemy z modułem komfortu - z wystąpieniem tych kwestii trzeba się liczyć nabywając pełnoletnią Octavię 1.8 turbo. Nie warto napalać się na sporą moc. Auto 18-20 letnie ma już zwykle za sobą wiele przygód i jest zwyczajnie zmęczone. Kiedy przekroczy 230-250 tys km zaczyna szarpać po kieszeni. Owszem, naprawi ją praktycznie każdy mechanik, ale weźcie pod uwagę fakt, ż będziecie u niego dosyć. częstym gościem.
4,5
~Stary Lemur
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Auto kupione od pierwszego właściciela (polski salon - cały czas serwisowane w ASO) z instalacją gazową (Landi renzo). Generalnie auto bardzo fajne z dużym bagażnikiem i dobrymi osiągami. Jakość elementów wewnątrz dobra raczej nie jest (szczególnie widać to po kierownicy). Ilość miejsca przeciętna (ale to praktycznie hatchback z bagażnikiem). Dzięki instalacji LPG tanie użytkowanie. Po niecałym roku użytkowania brak jak narazie usterek.
4,5
~Robert
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Wszystko zależy jaki się egzemplarz trafi. Mój był oglądany i objeżdżany przez kolegę co na golfach zjadł zęby i stwierdził, że bardzo dobrze zadbany egzemplarz. Druga sprawa, ważne żeby naprawiać wszystko na bieżąco, w dobrych zakładach no i dbać o samochód. Moja skoda miała regenerowane turbo w zakładzie zajmującym się tuningiem, dość znanym w okolicy. W tej chwili ponad rok octi zasuwa na tej turbinie i jeszcze nic się nie dzieje :)
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1997-2010
9,2
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Na początku jeździłem na benzynie i w trybie mieszanym zimą paliła 8-9L. 8L przy jeździe "ekonomicznej" - nie przekraczając 100 km/h na krótszej trasie a dłuższej 140 km/h i zmieniając biegi w granicach 2500 obr. 9L to jak na dłuższej trasie się po 180 - miejscami 220 km/h jeździło. Teraz mam gaz. Od kiedy tankuję na markowej stacji paliw to szczęki z ziemi podnieść nie mogę. 10L gazu na 100KM i w tym momencie nie ma mowy o grzecznej jeździe. Autko jest kręcone do odcięcia, czasami na przestrzeni skrzyżowania maksymalny bieg, na który wrzucam to "dwójka" a potem muszę odhamowywać bo coś przede mną jedzie.
9,2
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Miasto 11-13l, trasa 7l, trasa + autostrada 7-8. Na zbiorniku 50l średnio robię 600km w cyklu mieszanym 50/50. Szału nie ma, ale nadrabia osiągami. Silnik nie dozajechania, moja skoda ma nalatane 260tys. W tym 130tys zrobił szwagier kręcąc do odcinki, a silnik dalej w bardzo dobry m stanie... Ja jeżdżę spokojniej pora się przesiąść na nowszy samochód z nowej generacji benzyniakiem. Ogólnie polecam!
8,8
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Przy jeździe bardzo dynamicznej, w zależności od ukształtowania terenu i ilości zakrętów spalanie może dojść do 14,5l, zwłaszcza gdy lubimy trochę autem się pobawić. najmniejsze spalanie poza miastem przy prędkościach 80 - 120 km/h jakie udało mi się osiągnąć to 5,7l przy większych staraniach 5,5l ale wtedy nie ma radości z jazdy i dynamiki silnika jakie to auto oferuje. Po mieście jadąc zgodnie z przepisami średnio wychodzi 7,8l

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback