Szukaj

Informacje o Skoda Octavia

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Należąca do segmentu C (niższa klasa średnia) kompaktowa Skoda Octavia (aczkolwiek, począwszy od generacji trzeciej klasyfikowany również pomiędzy segmentami C i D, a wręcz bliżej klasy średniej) po raz pierwszy na rynek trafiła w roku 1996. Swoją nazwą model odwoływał się do samochodu produkowanego w latach 1959-1971 w fabryce Skody. Był pierwszym autem czeskiego producenta stworzonym w pracowniach konstrukcyjnych Volkswagena. Od samego początku Skoda Octavia powstawała na platformie podłogowej Volkswagena Golfa. Octavia stała się sporym sukcesem Skody – z hal produkcyjnych wyjechało już ponad 2,5 mln egzemplarzy. Trzecia generacja Skody Octavii zadebiutowała na ryku w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Skoda Octavia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Skoda Octavia

Liczba ocen: 2 960
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Krzysztof
Skoda Octavia I
Kombi 2.0 115KM 85kW
Po licznych przygodach z innymi autami i drogimi naprawami, postawiłem na prostotę i taniość. Octavia zakupiona całkowicie bez emocji, bez żadnych innych oczekiwań, oprócz spełnienia funkcji taniego środka transportu. Octavia bardzo pozytywnie zaskoczyła więc w zamian dostała kilka modyfikacji i spore pakiety napraw, które z auta do pracy, zrobiły również auto na dalsze trasy. Po niemal 200 000 kilometrów, podjąłem jednak decyzję o zmianie na nowsze auta, z uwagi na dosyć sporą ilość drobnych, lecz irytujących usterek.
4,3
~Franko2000
Skoda Octavia III
RS Kombi 2.0 TSI 220KM 162kW
Bardzo szybkie auto (dane fabryczne wskazują ok 7.2 ale to dlatego że do 65-70km/h traci przyczepność), na trasie przyspieszanie powyżej 70 km/h jest zaskakujące. Prowadzi się świetnie i brzmi świetnie a skrzynia DSG bardzo szybko zmienia biegi, do tego ma duży bagażnik i a podstawowe wyposażenie w wersji RS powinno być wystarczające. Niestety jest słabo wygłuszony, a świetne prowadzenie jest kosztem komfortu. No i samoistne pęknięcie szyby przy 50 tyś km, chłodnica klimatyzacji do wymiany i kilka innych drobiazgów (a przynajmniej tak się wydaje) mnie irytują - tym bardziej że w ASO za wymianę chodnicy chcą 2600 PLN a wymianę przedniej szyby 2800 PLN.
3,1
~SIMA
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
W ciągu ostatnich 10 lat różnymi modelami Skody zrobiłem ponad 600.000 km. Wszystkie łącznie nie przysporzyły mi tylu problemów co ta przez 20.000 km. Na bogato skonfigurowany egzemplarz czekałem niemal rok. Co chwilę coś się pasuje. Z pracownikami ASO niedługo będę po imieniu. Względem OCT III FL, która jeździłem wcześniej to nie jeden, a dwa kroki wstecz. Po atrakcyjną sylwetką karoserii kryje się niedopracowany paździerz i sztrucel, którego niedopracowana elektronika wywołuje furię. Przez 6 miesięcy miałem 4 razy wgrywany nowy system, który miał teoretycznie wszystko uzdrowić. System i tak jednak co i rusz się zawiesza lub kompletnie nie reaguje. Kilkukrotnie miałem problem z odpaleniem auta (dodam, że stoi w ogrzewanym garażu). Więc co? Zdejmuję klemę z akumulatora, czekam 2 minuty i wszystko jak ręką odjął. Potem już "tylko" ustawianie daty / czasu / ulubionych stacji radiowych / ulubionych kontaktów z książki telefonicznej / ustawień adaptacyjnego tempomatu / koloru oświetlenia ambiantowego itd. itp. i... po 10 minutach klikania można jechać. Notorycznie pojawiają się błędy wszelkich asystentów. A to ten nie działa, a tamten w ograniczonym zakresie. Zgroza. Okres jesienno zimowy pokazał jeszcze jedną - szczególnie irytującą bolączkę - światła LED MATRIX. Ich działanie pozostawia wiele do życzenia. Notorycznie ktoś mi miga, że nadal go oślepiam, bo wycinanie snopu światła następuje za późno. Nieraz było już tak, że ktoś po chamsku 100 metrów przede mną włączył mi długi, bo wychodziło na to, że ja swoimi LED-ami dałem mocno w kość wzrokowi kierowcy jadącego z naprzeciwka. Dwie wisienki na torcie: 1) Mam wpięty w USB-C pendrive z muzyką. W zasadzie niemal zawsze jak włączę losowe wyszukiwanie utworów to działa ale kiedy piosenka A się kończy i automatycznie przełączy losowo na piosnkę B. Ale jeśli np. chcę zmienić utwór na kolejny w trakcie trwania utworu A to... utwór A zaczyna się od początku. W ASO mówili mi, że "źle zgrałem na pendrive piosenki". Ale na pytanie w jaki inny, poprawny sposób można wgrać piosenki odpowiedzi już nie otrzymałem. 2) Gniazdo USB-C w obudowie lusterka wstecznego za wideorejestratora. Cześć pakietu za 1.200zł. Próba wpięcia kabla od kamery niemal za każdym razem kończy się wpadnięcie gniazda do obudowy lusterka. ASO naprawiało mi to już 6 (słownie: sześć razy!!!). Za każdym razem miałem być super co... gniazdo znów wpadało do środka przy wyjęciu / włożeniu kabla. Wiem, że to nie jest Audi czy Mercedes, ale ilość irytujących rzecz jest tak duża, że przy następnym aucie mocno rozważę czy nie skierować kroków do salonów konkurencji, co wcześniej nawet nie przechodziło mi przez myślę, że ze wszystkie poprzednich 4 Skód byłem wybitnie zadowolony.

Raporty spalania Skoda Octavia

Liczba raportów: 3 287
Średnie spalanie dla Skoda Octavia
4,4 – 12,8
l/100 km
5,0 – 8,4
l/100 km
6,0 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Zakup w 2020 z przebiegiem 166kkm salon Polska poleasingowe, od razu zmieniony kompletny rozrząd z pompą. Obecnie w 2024 jest nalatane 220kkm. Opony wielosezonowe, auto bez systemu start-stop. Średnia z ostatnich 30kilku tysięcy km to 4,7 - stosuję ecodriving. W trasie jeżdżąc po wioskach 70-95 km/h - spala 3,4-3,8 Autostrada Toruń-Gdańsk przy utrzymywanej prędkości 130 spalanie 4,9-5,3 w zależności od płynności ruchu. Generalnie bardzo oszczędne auto. Z dieslowskich wydatków: przy 203kkm sprzęgło wyzionęło ducha, kura nie posiada dwumasu.
5,4
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Dane ze wskazań pomiędzy tankowaniami, przy jeździe zawsze wg ograniczeń prędkości (nie mniej, nie więcej). Minimalne średnie wychodzi przy jeździe miejsko-podmiejskiej (Warszawa i okolice, w tym centrum Wawy i S2 - ale unikając godzin szczytu). Maksymalne średnie to w większości droga ekspresowa z rowerami na dachu - z samej ekspresówki komputer podawał 8,1 z tego co pamiętam. Na dystansie ok 20km raz udało mi się zejść wg komputera do 3.8, ale po kolejnym uruchomieniu od razu ładował akumulator i w drodze powrotnej wyszło już więcej, więc raczej na dłuższym dystansie nie do utrzymania. Mhev w Skodzie fajnie zachęca do płynnej jazdy z żeglowaniem z wyłączonym silnikiem :) Ale też warto odpowiednio hamować, żeby się aku efektywnie podładowywał - wciskając hamulec poniżej 40km/h nie załącza z automatu hamowania silnikiem z rekuperacją.
6,0
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Dojazd do pracy 32km po bocznych drogach z prędkością 50-80km/h spalanie 5,0-5,3, dużo na tempomacie i wysokich biegach. Jazda 120-140km/h autostradą + drogi boczne na trasie Gliwice - Jelenia Góra spalanie 7,0l/100km (rodzina + zapakowany bagażnik) z powrotem już 5,7l/100km więc auto ma potencjał zarówno by przycisnąć jak i oszczędzać.

Usterki Skoda Octavia

Liczba wpisów: 206
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 171
2,0
Skoda Octavia II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 66 tys. km
Landi renzo omegas to jedno wielkie GÓWNO. Odradzam, niby super dokładna, producent "gwarantuje" 200tys przebiegu na wtryskach a jak 20-30tys przejadą to jest dobrze. Niby teraz są nowe, lepsze ale landi już nie wierzę. Zmieniłem na OMVL i auto już przejechało 30tys. Spalanie spadło o ok. 1l/100km, silnik chodzi równo. Przy landi pod koniec żywota spalanie wzrosło z...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 175 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
1,8 TSI CDAA - ten najgorszy rzekomo silnik. Instalacja Staga, butla w koło zapasowe wchodzi 45 litrów gazu. Średnie Spalanie w jeździe mieszanej 7,7 lpg i do 2.2 Pb na każde 100 km. Czyli przeliczając na finanse- 8 lpg + 2.2 pb ( 4,5-5 lpg) - wychodzi nam około 12-13 lpg kwotowo/ 100 km. Nie taki diabeł straszny z tym dopalaniem benzyny w bezpośrednim wtrysku.
4,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
Skoda Octavia