Szukaj

Informacje o Skoda Favorit Hatchback 1.3 62KM 46kW 1988-1992

Lata produkcji: 1988 – 1992
Segment: Auta małe
Produkowany od 1988 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1289 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 62 KM (46 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 99 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~adinet
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Przy niskiej cenie zakupu i śmiesznych cenach części zamiennych jest to naprawdę przyzwoity samochód dla niewymagającej osoby. Jak na tą klasę jest całkiem wygodny, ekonomiczny i niezawodny - oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio o niego zadbamy. Dlatego przy zakupie warto poczekać i poszukać dobrze utrzymanego egzemplarza i koniecznie obejrzeć go ze wszystkich stron (szczególnie podwozie, podłoga pod dywanikami, tylna belka i reszta zawieszenia). Denerwująca może być natomiast jakość obić i plastików, które lubią się łamać lub odpadać, jak również pojawiająca się często rdza (głównie tylna klapa, obrzeża drzwi i błotników).
4,2
~_MAX_
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Witam Skodę kupił mój ojciec jeszcze w byłej Czechosłowacji, Wyjeździła sporo i sporo przewiozła. W aucie nie było żadnych poważnych napraw za wyjątkiem wymiany łańcuszka rozrządu i części normalnie się zużywających podczas eksploatacji.Jedyną bolączką to słabe blachy i niestety konieczność większego dbania o czystość woziku aby nie wyglądał na wrak. Silniki Skody są niezawodne! to marzenie w dzisiejszych czasach ( w końcu kiedyś marka produkowała limuzyny)nic tylko lać i jeździć. Co do komfortu to sprawa raczej drugorzędna tym bardziej biorąc pod uwagę rocznik inne auta z tych lat nie były lepsze nie wspominając o stylistyce którą modelowi nadali Włosi, prezentował się lepiej od golfów nie wspominając o nowoczesnym wnętrzu jak na te czasy. Deska rozdzielcza nie składała się z lampek i marnego podświetlenia ale naprawdę przypominała deskę z prawdziwego zdarzenia. Co ciekawe popyt na model Favorit ciągle jest i nie ma problemu ze sprzedażą zapewne to za sprawą niskiej eksploatacji , niewielkich opłat i śmiesznych cen oryginalnych części. Gorąco polecam, obecnie kupiłem wersję Forman z 95r i jestem zadowolony. Dobry egzemplarz można już kupić do 2000 zł gdzie inne marki wysiadają. Pozdrawiam
4,0
~pietrek26@poczta.fm
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Super samochód za małe pieniądze. Trzeba tylko o niego dbać i na czas wymieniać co trzeba. Silnik w miarę dynamiczny, ale jak się dynamiczniej jeździ, wtedy więcej pali. Jak się jeździ spokojnie, to wtedy spalanie jest niewielkie - po mieście nie przekracza 7 litrów.
Średnie spalanie dla Skoda Favorit Hatchback 1.3 62KM 46kW 1988-1992
8,0
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Super samochód. Tani w utrzymaniu. Wiele napraw można wykonać samemu. Gaźnik jak na tamte czasy trochę skomplikowany (szczególnie dla mechaników - he he). Gaźnik ogladało z pieciu mechaników i żaden nie (chciał?) rozpoznał przyczyny gaśnięcia na wolnych obrotach. Sporo kasy na tych cwaniaczków straciłem . Zupełnie niepotrzebnie. Bo wystarczyło wymienić uszczelkę pod gaźnkiem i w ogóle uszczelnić układ, gdyż gaźnik stary jest już. Kilka lat temu remont silnika (prewencyjnie) - koszty wraz z częsciami w fachowm serwisie (ale nie Skody)- 600 zł. Regenracja rozrusznika u znajomego mechanika ok. 30 zł. Poza tym nic więcej się nie popsuło. Jeżdżę już kilka ładnych lat często na trasie po ok. 50 km dziennie. No wiadomo korozja ale przecież ma już 19 lat. Wygodne siedzenia. Sporo miejsca. Udana konstrukcja. Przy jeździe w trasie ok 70 -80 km/h można zejść do 6,5l. Gazu nie zakładałem. Godny konkurent dla zachodnich samochodów z końca lat 80-tych.
8,5
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Samochód jest bardzo ekonomiczny. Polecam szczególnie dla osób, które mieszkają w mieście, mało zarabiają i dojeżdżają głównie do pracy oddalonej nawet o 50-70 km od domu. Samochód dobrze wyregulowany przy zachowaniu dość dynamicznej jazdy pali średnio 8-9 l. benzyny na mieście i ok. 7 l. na trasie. (mój pali 9 l. gazu na mieście / 8 l. gazu na trasie - przy dynamicznej jeździe). Ceny przeglądów są bajecznie tanie. Olej (półsyntetyk lub mineralny) nie jest drogi. Do tego filtry (cena za f. oleju i powietrza nie jest większa niż 15 zł). Części również są tanie i dostępne bez większych problemów. Problemem może być np. tapicerka, fotele lub coś w tym guście - bo to towar niechodliwy - ale zawsze zostaje szrot ;) Poniżej spalanie dot. LPG
10,3
Skoda Favorit
Hatchback 1.3 62KM 46kW
Wg mnie spalanie dobre. Auto późną wiosną, wczesną jesienią i latem zawsze odpalałem z gazu. Wart. spalania dotycza LPG. Minimum w trasie to 8 litrów wcale nie oszczędzając - max predkosc 140km/h, reszta drogi minumum 90-100km/h. Myslę, ze gdyby jechac oszczedniej to zeszłaby ponizej 8l. Wartosc maksymalna dotyczy jazdy w miescie w mega gigantycznym korku = stanie w miesjcu np. 5 minut, potem ruszenie 2 metry i znów to samo. Średnio wychodziło w cyklu mieszanym 10l LPG.
Skoda Favorit Hatchback