Szukaj

Informacje o Skoda Fabia IV 1.0 MPI 80KM 59kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1999, miejski model segmentu B w gamie czeskiej marki zastąpił model Felicia. Skoda Fabia stała się rynkowym sukcesem czeskiego producenta – dotychczas nabywców znalazło ponad 3,5 mln egzemplarzy (w Polsce od wielu lat jest jednym najchętniej kupowanych aut). Skoda Fabia mocno spokrewniona jest z innymi autami grupy Volkswagena od samego początku. Biorąc pod uwagę trzecią, najnowszą generację modelu, wprowadzoną na rynek w roku 2014, auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej (VW Group PQ25) co Audi A3 oraz Seata Leona. Fabia zdobyła tytuł Samochodu Roku 2007 w Serbii oraz, w plebiscycie „What Car?” została wybrana Samochodem Roku 2015. Skoda Fabia jest oferowana w odmianie pięciodrzwiowej oraz jako kombi. Tylko pierwsza generacja modelu była także dostępna jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3700-3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Konrad
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Daję 5 na 5 gwiazdek dlaczego ? Ponieważ jest to auto segmentu B kupujący ma do wyboru jednostki napędowe od 1.0mpi do 1.5 TSi w automacie. Moja wersja to 1.0 mpi tak nie jest to rakieta i tak jestem podziwu iż z wolnossące jednostki zostało wyciągnięte 80koni, wiele osób narzeka z charakterystyki pracy silnika 3 cylindrowego niestety rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin itp. ale idzie się przyzwyczaić zdecydowałem się na ten silnik ponieważ auto miało być tanim wozidłem z miejsca A do B a jak wiadomo silniki z wtryskiem wielopunktowym idealnie się nadają do instalacji LPG , mimo iż nie jest to najnowsza konstrukcja technologicznie, silnik bardzo szybko się nagrzewa ponieważ kolektor wydechowy oraz głowica to jeden element komfort jazdy o wiele bardziej przyjemniejszy niż w mojej poprzedniej skodzie Octavi II. Jeśli ktoś nie przyspiesza i nie hamuje bez sensownie (nie mówię o dziadkowej jeździe) wskazania komputera dotyczące spalania powinny oscylować między 4,3-5L ma trasie max miasto 5,5-6,5 L mówię o benzynie
4,1
~Pozdrawiam
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
1.0 MPI Essence. Samochód do miasta lub niedługich tras. Pojemny, oszczędny, nadaje się do LPG. Brak jakiś większych wad.
3,5
~Jano
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Samochód ma jedną zaletę z zewnątrz wygląda ładnie, w środku jest słabo bez dopłaty kierownica z pianki bez nawet regulacji głośności - dramat
Średnie spalanie dla Skoda Fabia IV 1.0 MPI 80KM 59kW od 2021
5,7
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Udało się zrobić 480km za 79zł (2,82 PLN za Litr LPG). EkoDriving był przyznaje, aczkolwiek klimatyzacja cały czas włączona. Wyszło nieco poniżej 6L LPG na 100. Jazda mieszana 50/50 miasto i trasa. Przy jeździe autostradowej powyżej 120 km/h samochód pobiera zauważalnie więcej LPG, zaczyna się też większy dotrysk 95tki. Jeśli chodzi o dotrysk PB95; w moim przypadku po przejechanych 4500 km samochód spalił 95tki za około 100 zł. Podsumowując: Samochód jest oszczędny po mieście jak i również w trasie pod warunkiem że nie przekraczamy 120km/h, potem zaczyna pić troszkę więcej.
6,7
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Udało się zrobić 480km za 79zł (2,82 PLN za Litr LPG). EkoDriving był przyznaje, aczkolwiek klimatyzacja cały czas włączona. Wyszło nieco poniżej 6L LPG na 100. Jazda mieszana 50/50 miasto i trasa. Przy jeździe autostradowej powyżej 120 km/h samochód pobiera zauważalnie więcej LPG, zaczyna się też większy dotrysk 95tki. Jeśli chodzi o dotrysk PB95; w moim przypadku po przejechanych 4500 km samochód spalił 95tki za około 100 zł. Podsumowując: Samochód jest oszczędny po mieście jak i również w trasie pod warunkiem że nie przekraczamy 120km/h, potem zaczyna pić troszkę więcej.
6,2
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Skoda Fabia IV