Szukaj

Informacje o Skoda Fabia IV

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1999, miejski model segmentu B w gamie czeskiej marki zastąpił model Felicia. Skoda Fabia stała się rynkowym sukcesem czeskiego producenta – dotychczas nabywców znalazło ponad 3,5 mln egzemplarzy (w Polsce od wielu lat jest jednym najchętniej kupowanych aut). Skoda Fabia mocno spokrewniona jest z innymi autami grupy Volkswagena od samego początku. Biorąc pod uwagę trzecią, najnowszą generację modelu, wprowadzoną na rynek w roku 2014, auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej (VW Group PQ25) co Audi A3 oraz Seata Leona. Fabia zdobyła tytuł Samochodu Roku 2007 w Serbii oraz, w plebiscycie „What Car?” została wybrana Samochodem Roku 2015. Skoda Fabia jest oferowana w odmianie pięciodrzwiowej oraz jako kombi. Tylko pierwsza generacja modelu była także dostępna jako sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia IV – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Skoda Fabia IV

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Igor
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
używałem jako samochód zastępczy- pod względem jazdy bardzo dobrze, pod względem wykonania i jakości tragedia. Dźwięk zamykania drzwi i kierunkowskazów przyprawia o dreszcze, auto stojąc na światłach całe się trzęsie. Kokpit wykonany z taniego plastiku, pokrętła do ustawienia klimatyzacji jak z 2008 roku. Co do jazdy nie ma się do czego przyczepić przy takim silniku, jednak wrażenia z jazdy szybko znikają przez uderzającą taniość i tandetę. W porównaniu do Hyundaia i30 z tego samego roku jakość niebo a ziemia, jak 2 klasy różnicy- oczywiście na korzyść hyundaia. jeździ się dobrze, ale tworzywa sztuczne wyglądają jak z autka zabawkowego a zamykanie auta brzmi jak zamykanie aluminiowej, pustej puszki, jakościowo dramat również w porównaniu do dużo starszej octavii- bardzo lubiłem w niej pokrętła i przyciski na kierownicy do zmiany muzyki itp- w nowej fabii mamy tandetne, tanie i ruszające się wałki które znowu wyglądają jak z auta zabawki.
5,0
~Konrad
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Daję 5 na 5 gwiazdek dlaczego ? Ponieważ jest to auto segmentu B kupujący ma do wyboru jednostki napędowe od 1.0mpi do 1.5 TSi w automacie. Moja wersja to 1.0 mpi tak nie jest to rakieta i tak jestem podziwu iż z wolnossące jednostki zostało wyciągnięte 80koni, wiele osób narzeka z charakterystyki pracy silnika 3 cylindrowego niestety rygorystyczne przepisy dotyczące emisji spalin itp. ale idzie się przyzwyczaić zdecydowałem się na ten silnik ponieważ auto miało być tanim wozidłem z miejsca A do B a jak wiadomo silniki z wtryskiem wielopunktowym idealnie się nadają do instalacji LPG , mimo iż nie jest to najnowsza konstrukcja technologicznie, silnik bardzo szybko się nagrzewa ponieważ kolektor wydechowy oraz głowica to jeden element komfort jazdy o wiele bardziej przyjemniejszy niż w mojej poprzedniej skodzie Octavi II. Jeśli ktoś nie przyspiesza i nie hamuje bez sensownie (nie mówię o dziadkowej jeździe) wskazania komputera dotyczące spalania powinny oscylować między 4,3-5L ma trasie max miasto 5,5-6,5 L mówię o benzynie
2,9
~Lol
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Skoda Fabia z przebiegiem rzędu 7kkm, TSI z DSG. Jednym słowem: mułowata tragedia jakoś wykonania wnętrza, to jednak dość niska półka cenowa i jakościowa cudów nie będzie tandeta od lewa do prawa . Ale 1.0 TSI silnik plus DSG to jakaś masakra pomyłka forma kary dla kierowcy . To jak na razie jedyne auto w którym aż się modliłem wyczekiwałem wręcz żeby zadziałał start - stop , inaczej auto wpadało na luzie w takie drgania że aż robiło się niedobrze. Skrzynia działa tragicznie, kompletnie nie słucha kierowcy. Tak usilnie trzyma bieg, że nawet mocniejsze wciskanie gazu powoduje drgania podobne jak gdy w manualu zapomnisz zredukować. Całe auto drga długa chwilę (3 - 5- 6 s loteria z DSG z 1.0 tsi), skrzynia na siłę próbuje rozpędzić auto. Następnie po czasie stwierdza, że może warto zredukować. W trybie S jest minimalnie lepiej, podbija obroty o jakieś 500, trzyma zredukowany o jeden bieg, działa trochę lepiej. Jeżdżąc tym autem masz wrażenie, że za chwilę się rozpadnie to trzeszczy tam piszczy , przerażające jak teraz buduje się auta byle taniej byle szybciej . Jako to nie pierwszy mój automat i wiem jak to działa prawidłowo to wsiadając do tego auta i nie wiedział jak pracują inne automaty, na pewno bym się zraził do AT. Do tego skrzynia przy redukcji wydaje metaliczne stuknięcia przy niskich prędkościach, słychać to fajnie jak masz otwarte okno i jedziesz koło budynku, w każdym DSG którym jeździłem to było. Użytkowałem kilka razy z DSG na przestrzeni ostatnich 7 lat i stwierdzam ta skrzynia działa coraz gorzej, tak jakby zamiast ja ulepszać coś w niej celowo bezmyślnie psuli .
Średnie spalanie dla Skoda Fabia IV
5,6 – 6,7
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Wynik 4,4 uzyskany na trasie 100km Elbląg-Gdynia przy tempomacie załączonym na 115km/h. Odczyt z komputera pokładowego. Jeżeli jeździsz automatem radzę jeździć w trybie sport. Paradoksalnie samochód pali mniej bo chodzi w lepszych obrotach. Jazda 60km/h na 7 biegu i obrotach na poziomie 1300 jest nieporozumieniem. Przy trybie sport jedziemy na 4 biegu w zakresie 2300. Auto jest wtedy żwawe, a jeżeli mamy lekką nogę to skrzynia lepiej dobiera biegi. Nie trzeba go dusić pedałem gazu w celu przyspieszenia.
6,1
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 TSI 110KM 81kW
Wynik 4,4 uzyskany na trasie 100km Elbląg-Gdynia przy tempomacie załączonym na 115km/h. Odczyt z komputera pokładowego. Jeżeli jeździsz automatem radzę jeździć w trybie sport. Paradoksalnie samochód pali mniej bo chodzi w lepszych obrotach. Jazda 60km/h na 7 biegu i obrotach na poziomie 1300 jest nieporozumieniem. Przy trybie sport jedziemy na 4 biegu w zakresie 2300. Auto jest wtedy żwawe, a jeżeli mamy lekką nogę to skrzynia lepiej dobiera biegi. Nie trzeba go dusić pedałem gazu w celu przyspieszenia.
6,7
Skoda Fabia IV
Hatchback 1.0 MPI 80KM 59kW
Udało się zrobić 480km za 79zł (2,82 PLN za Litr LPG). EkoDriving był przyznaje, aczkolwiek klimatyzacja cały czas włączona. Wyszło nieco poniżej 6L LPG na 100. Jazda mieszana 50/50 miasto i trasa. Przy jeździe autostradowej powyżej 120 km/h samochód pobiera zauważalnie więcej LPG, zaczyna się też większy dotrysk 95tki. Jeśli chodzi o dotrysk PB95; w moim przypadku po przejechanych 4500 km samochód spalił 95tki za około 100 zł. Podsumowując: Samochód jest oszczędny po mieście jak i również w trasie pod warunkiem że nie przekraczamy 120km/h, potem zaczyna pić troszkę więcej.
Skoda Fabia IV