Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Sedan 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Michał
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
Dlaczego 4/5? Dałbym 3,5, ale nie mogę, a 3 byłoby krzywdzące. Głównym mankamentem tego samochodu jest silnik, o czym więcej informacji podałem poniżej, ale auto rekompensuje to wieloma innymi cechami, oczywiście jak na auto niskobudżetowe. Niby małe, niby taka taczka na czterech kołach, a jednak całkiem przyjemnie potrafi się prowadzić - oczywicie na długich trasach komfort spada wraz z przebytą odległością. Prosta w budowie, dość tania w utrzymaniu - więcej informacji poniżej. Kupiłbym ponownie - ale z silnikiem 1.4 MPI.
4,9
~MM
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
Jeździłem juz różnymi coś koło 10 modeli różnych marek i skoda bardzo przypadła mi do gustu, zwłaszcza FABIA I, dwójka już nie taka fajna ze względu na jakość wykończenia, zresztą nowe POLO to też sam plastik, a głosność w kabinie na ocenę 2. Teraz o mojej Fabii - dla mnie auto rewelacja, zero stresów związanych z awariami czy jakimiś drobiazgami. Szkoda, że innym trafiły się jakieś felerne modele. Fabia to moja druga skoda, teraz mam jeszcze octavie i uważam, że żadna przepaść do VW je nie dzieli. Szkoda jedynie, że FABIA II jest gorsza niż I, jechałem nią , też silnikiem 1,2 tylko że 70KM i jest zdecydowanie głośniejsza i wykończona tandetnymi plastikami. Wykończenie Fabi I dorównuje OCTAVI II.
4,3
~Prez
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
W zasadzie to jest to bardzo udane autko i wystawiam mu 4+. Nie dostało 5, bo są małe duperelki typu piszczące, szorujace, hamulce, alarm sie przywiesi, coś tam skrzypnie w zawieszeniu od czasu do czasu. Nie są to jednak wielkie i uciążliwe sprawy i generalnie mają prawo wystąpić i występują w autach tej klasy. Samóchód pojemny (sedan), wygodny, bezpieczny, motorek daje radę, skrzynka bardzo dobrze zestrojona do tej mocy. Słowem samochodzik dla każdej młodej rodziny chcącej kupić nowe auto i dla każdego wogóle. Polceam
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Sedan 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008
6,3
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
ok 7-7,5 w mieście jak się go kreci na 2,5-3 tys w trasie mały silnik i trzeba wysoko kręcić 5,5-6L cykl mieszany 6-6,5 w zależności od stylu jazdy. Generalnie autko fajne raczej dziadkowe niz sportowe ale jezdzic sie da :) jak trzeba to i da rade wiecej wycisnąć w miare pakowne ale brakuje mi klimy, moja jest w kolorze grafitowym i sie szybko nagrzewa i wolno schładza( podstawowa wersja). Po kilku latach urzytkowania lepiej sprawdzic zawieszenie zwlaszcza prawa strona-szybciej sie eksploatuja niz lewa:)
5,6
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
Autko ekonomiczne do tego oponki michelin energy saver(polecam) decydujac sie na wybor tego silnika nie mozna miec od niego wymagan auta spoortowego jest mocne przy pierwszych biegach ale kosztem paliwa jazda powyzej 120 tez juz zlopie lepszy tu silnik 1.4 lub wiekszy a pali mniej do miasta autko w sam raz i jest tam oszczedniejsze od od wiekszego silnika w miescie moze moze spalic nawet 5.2 ale tu decyduje gaz pod naszymi nogami oszywiscie ktos powie ze sie czlapie i jestem zawali droga ale pomiescie 60-70 to w sam raz.
6,0
Skoda Fabia I
Sedan 1.2 i 64KM 47kW
spalanie na długiej trasie bardzo niskie ,z całym bagażem i 5 osobami dystans 260 km zrobiłem za 70 zł , autostrada prędkość ok 110 ,chodź średnia w granicach 80 .Silnik trochę słaby ,ale czego oczekiwać od pojemności 1,2 .W mieście niestety nadrabia spalanie z trasy ,tu wychodzi ok 7l -8l co i tak daje przyzwoitą średnią ok 6-7 l w cyklu mieszanym .Auto bardzo dobre ,niestety tłumiki do wymiany przy ok 100000 km i mówię to na przykładzie nie tylko swojej fabii.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Sedan