Szukaj

Informacje o Saab 900 II Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 263 Nm przy 2100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~duderro
Saab 900 II
Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW
SAAB to moim zdaniem rewelacyjny samochód z bardzo bogatym wyposażeniem (nawet w biedniejszych wersjach). Ponadczasowy, elegancki i szybki. Świetna linia, bardzo ciekawy kształt wzorowany na samolocie (firma SAAB od wielu lat produkuje samoloty). Ogromna masa patentów i funkcji, których nie spotka się w innych nowszych czy starszych samochodach. Jednym się podoba, drugim nie. W każdym razie zwraca na siebie uwagę. Bardzo ładnie się prezentuje, w środku kokpit z samolotu. Jak wisienka na torcie, ślicznie wygląda malutki napis Turbo na grillu :) Saab ma duszę, jest inny niż reszta samochodów i nie każdy się decyduje aby go mieć. Mając Saaba możemy liczyć na pomoc kolegów i koleżanek oraz na pozdrowienia od napotkanych Saabolotów na drodze :) Z całym szacunkiem, kierowcy Golfów, Octavii czy Focusów nigdy nie zrozumieją o czym mówię :)
4,4
~SaabowiecX
Saab 900 II
Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW
Wygodny, szybki, dynamiczny (wyprzedzanie na trasie to frajda) niezawodny, a jak ktoś chce mieć przede wszystkim mało palące autko, to niech kupuje takie do 50KM, a nie 185 konną bryczkę, bo to służy do czegoś innego :). Świetne i bezpieczne auto rodzinne.
4,5
~majmajk@o2.pl
Saab 900 II
Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW
Całokształt oceniam jako na prawdę świetne. Auto, jeden z ostatnich SAAB-ów, które jeszcze mają duszę i podzespoły Szwedzkiej marki. 93 - to juz nie to samo. Świetne materiały wykończeniowe, silnik B204 malina - idealna baza tuningowa 230, 300, 350km w zasięgu za nie duże pieniądze. LPG fajnie się sprawuje - nie bójcie się jak chcecie przycisnąć przełączcie na benzynę dlatego, że nie każda instalacja wytrzymuje seryjną moc (przy ruszaniu ze świateł):)

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Hatchback