Szukaj

Informacje o Saab 900 II

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Saab 900 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Saab 900 II

Liczba ocen: 125
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(99%)

Zalety

+ Całokształt + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Szymon
Saab 900 II
Hatchback 2.3 150KM 110kW
Uwielbiam mojego Saaba. Auto przede wszystkim włącza nas do niesamowitej społeczności miłośników tej marki, którzy są w stanie pomóc w każdej sytuacji i zawsze doradzić. 900ng ma jeszcze trochę ze starego krokodyla, dlatego też wyróżnia się z tłumów. Zawieszenie bardzo wygodne, ale dające dobre poczucie drogi. Układ kierowniczy tez całkiem niezły jak na te lata. Pięciostopniowa skrzynia manualna, to chyba największa wada. Nie jest ona tragiczna, strasznie nie wadzi, ale mogłaby być lepsza. Brakuje trochę, zwłaszcza w trasie, 6 biegu. Typowe bolączki to korozja tylnych błotników i dołów drzwi. Jak się szybko zareaguje i to naprawi, to będzie spokój na kolejne 20 lat.
3,8
~kuba
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Samochód niezwykle żywotny, jeżeli się dba i nie wysila zbytnio agresywną jazdą może posłużyć wiele lat. Ja swoim zrobiłem w 2 lata ponad 100000 w mieście i w trasie, nie bałem się jechać w jedną stronę 500 km bo miałem do tego samochodu zaufanie. Ale silnik w końcu padł na + jest to, ze dowiózł na miejsce a następnie umarł. Słabe plastiki pokręteł od wentylacji, ukręcały się non stop i łamały, ale może to też zużycie materiału po ponad 20 latach? Bagażnik ogromny i w miare ustawny, bywaly jednak niezidentyfikowane przecieki. naprawy, sporadyczne. Jeżeli chodzi o wygląd... zdania są podzielone. Dla mnie był ekstra, ale żona twierdziła ,że jest okropny, aczkolwiek ceniła go sympatią.
4,0
~Mateusz
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Wspaniałe i ponadczasowe auto, zdecydowanie wyróżniające się na ulicy. Saab 900 jest jednym z niewielu samochodów z lat \'90, który moim zdaniem posiada coś co jest określane mianem \"duszy\". Można się w nim zakochać. Należy przymknąć oko, na pewne niedogodności, które po części kształtują jego charakter, a na pewno odpłaci się wielką frajdą z jadzy i niezawodnością. W moim Saabie zamontowano najsłabszy silnik, ale jest on i tak wystarczający do fajnej i dynamicznej jazdy. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje naprawdę szybkiego auta, powinien dołożyć trochę i zainwestować w 2,0Turbo. Pod względem wyposażenia bez problemów dorównuje dzisiejszym samochodom. Klima, pełna elektryka, airbag, komputer pokładowy, abs, itd. I jedna uwaga co do wnętrza, zdecydowanie lepiej wygląda za skórzaną tapicerką, dopełnia ona klimatu Saaba. Wspaniałe auto, nie żałuję zakupu.

Raporty spalania Saab 900 II

Liczba raportów: 128
Średnie spalanie dla Saab 900 II
9,1 – 12,3
l/100 km
10,0 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Zużycie paliwa - kwestia sporna. Osoby które nigdy nie jeździły takim mocnym silnikiem powiedzą, że dużo. Ale myślę, że jest to standardowe spalanie jak na moc / osiągi auta i przede wszystkim jego dużą masę. Spalanie różni sie w zależności od miasta i od wykorzystania klimatyzacji. Trasa 8 litrów (klimatyzacja + 0,5) Miasto (przy normalnej jeździe ok 10,5 - 11 klimatyzacja + 2 litry w lecie) ceny napraw takie jak w przypadku innych marek, ceny części niestety wyraźnie wyższe od konkurencji
11,8
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Nie wierzę tym, którzy mówią, że w mieście potrafią autem z tym motorem spalić 7-8l, to jest praktycznie niewykonalne, chyba, że ktoś wrzuca czwarty bieg przy 50km/h, tam gdzie można stosuje eco-driving, nie przyspiesza pod górę, unika korków, jeździ bez pasażerów, na zakupy dojeżdża innym samochodem, tak, żeby nie wypełniać olbrzymiego bagażnika. Auto pali sporo, w mieście można przyjąć normę 12 12,5l/100km, w trasie - można nie przekraczając 140km/h jechać spalając na każde 100km ok. 9l. Ja - codziennie dojeżdżając do pracy, zdecydowałem się na instalację gazową, ale uwaga - dla tych samochodów, sekwencja z wyższej półki - nie ma co ryzykować niszczenia silnika. Auto jeżdżąc na LPG nie bije po kieszeni, instalacja z pewnością w krótkim czasie na siebie zarobi. Spalanie podaję w wartościach LPG.
9,2
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Niedajcie sobie wmawiać że dwulitrowe silniki mało biorą paliwa to jest niewykonalne, w trasie auto zachowuje się niespodziewanie dobrze jeśli chodzi o spalanie, w mieście przy ekonomicznej jeździe pali około 11,5l. A jak dodatkowo silnik jest nieogrzany a nastrój wymaga dawki adrelaniny od auta to można się spotkać z wartościami do 14 litrów, jeśli chodzi o przeglądy i części zamienne to nie jest źle, saab 900 jest prosty jak budowa cepa, żadnej zbędnej elekltroniki, sprzęgło linka, rozrząd łańcuszek, każdy mechanik, który ma doświadczenie da mu rade, z czego przykładowe klocki pasują od Opla Vectry co powoduje, że części nie są tak drogie jak mogłyby się zdawać.

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II