Szukaj

Informacje o Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,8
~kuba
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Samochód niezwykle żywotny, jeżeli się dba i nie wysila zbytnio agresywną jazdą może posłużyć wiele lat. Ja swoim zrobiłem w 2 lata ponad 100000 w mieście i w trasie, nie bałem się jechać w jedną stronę 500 km bo miałem do tego samochodu zaufanie. Ale silnik w końcu padł na + jest to, ze dowiózł na miejsce a następnie umarł. Słabe plastiki pokręteł od wentylacji, ukręcały się non stop i łamały, ale może to też zużycie materiału po ponad 20 latach? Bagażnik ogromny i w miare ustawny, bywaly jednak niezidentyfikowane przecieki. naprawy, sporadyczne. Jeżeli chodzi o wygląd... zdania są podzielone. Dla mnie był ekstra, ale żona twierdziła ,że jest okropny, aczkolwiek ceniła go sympatią.
4,4
~Tommy
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Dobrze zabezpieczony przed korozją, jak na te czasy bardzo bezpieczny - uderzylem bokiem w drzewo i tylko glowa rozbita :) Dynamika nie powala co prawda ale przy tej masie 130KM nie da poszaleć, aczkolwiek na bezpieczne wyprzedzanie i spokojne przemieszczanie sie jest jak najbardziej ok. samochód godny polecenia, za takie pieniądze z takim wyposażeniem komfortem i bezpieczeństwem nie znajdziemy nic godnego uwagi. Nie należy bać się kosztów napraw bo wcale nie są tak drogie, jest to samochód z każdym rokiem popularniejszy w PL więc liczba zamienników rośnie :)
4,5
~misha@buziaczek.pl
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Saab to dobry wybór, wiesz na co się decydujesz, bo nie ma przypadków, że \"wziełem bo pół miasta ma takie\", jeżdżąc po ulicy odrazu rzucają Ci się w oczy inne Saaby, są sklepy w większych miastach, które zajmują się tylko częściami do saaba, także części nie są problemem, jednakże bez turbo to jest auto dla osób, które nie potrzebują dawki wrażeń, duża przestrzeń bagażnika sprawią, że docenimy auto przy przeprowadzce, lub jadąc gdzieś na większe zakupy, auto prowadzi się lekko i komfortowo, mogę polecić każdemu to auto, a mając saaba nigdy nie zostaniesz sam ze swoimi usterkami, dzięki rozbudowanej społeczności Pilotów sofolota.
Średnie spalanie dla Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998
10,1
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Niedajcie sobie wmawiać że dwulitrowe silniki mało biorą paliwa to jest niewykonalne, w trasie auto zachowuje się niespodziewanie dobrze jeśli chodzi o spalanie, w mieście przy ekonomicznej jeździe pali około 11,5l. A jak dodatkowo silnik jest nieogrzany a nastrój wymaga dawki adrelaniny od auta to można się spotkać z wartościami do 14 litrów, jeśli chodzi o przeglądy i części zamienne to nie jest źle, saab 900 jest prosty jak budowa cepa, żadnej zbędnej elekltroniki, sprzęgło linka, rozrząd łańcuszek, każdy mechanik, który ma doświadczenie da mu rade, z czego przykładowe klocki pasują od Opla Vectry co powoduje, że części nie są tak drogie jak mogłyby się zdawać.
9,9
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Niestety to jest najgorsza strona Saaba. Ale kto chce mieć Saaba musi się liczyć z dużym spalaniem. W mieście średnio 12-13l/100km. W trasie śrdnio 8,5-9 l/100km. Na autostradzie przy 160 km/h średnio 9,5-10 l/100 km. Filtry, klocki hamulcowe itp. materiały eksploatacyjne mozna kupić bez problemu (Warszawa) po normalnych cenach. Nie odstaje pod tym względem od typowych marek. Nieco droższe mogą być tarcze hamulcowe. Dużo części do kupienia na Allegro. Jeżeli nie serwisuje się w autoryzowanych stacjach Saaba tylko u nieautoryzowanych Saabiarzy to utrzymanie wychodzi bardzo przyzwoicie. Bardzo rzadkie naprawy (w moim wypadku - bo oczywiście to zależy na jaki egzemplarz sie trafi) rekompensują ceny niektórych części.
10,6
Saab 900 II
Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Trzeba przyznać za lubi paliwo. Stara Sierra 2.0 paliła mniej (8-9L/100km). Ale ten silnik dostarcza więcej emocji. Pozatym silnik doskonale reaguje na wszelkie zabiegi zmniejszające zurzycie paliwa (dobry olej, dobre filtry, dobre paliwo itp). Jak go kupiłem palił 12.6L/100km, poprzedni właściciel nie miał za durzego pojęcia o samochodach i lał co popadło nie mówiąc o wymianach jakiś tam filtrów. Po drobnych zabiegach spalanie utrzymuje się na poziomoe 9.8L/100km. Części niestety są drogawe. Za to nie ma wymiany paska rozrządu - bo jest łańcuch, odchodzi jedna z drorzszych operacji. Pozatym sporo części pasuje od Opla Vectra B/Omega B.

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Hatchback