Szukaj

Informacje o Saab 900 II Coupe 2.5 -24 V6 170KM 125kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Coupe