Szukaj

Informacje o Saab 900 II Coupe 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,0
~Mateusz
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Wspaniałe i ponadczasowe auto, zdecydowanie wyróżniające się na ulicy. Saab 900 jest jednym z niewielu samochodów z lat \'90, który moim zdaniem posiada coś co jest określane mianem \"duszy\". Można się w nim zakochać. Należy przymknąć oko, na pewne niedogodności, które po części kształtują jego charakter, a na pewno odpłaci się wielką frajdą z jadzy i niezawodnością. W moim Saabie zamontowano najsłabszy silnik, ale jest on i tak wystarczający do fajnej i dynamicznej jazdy. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje naprawdę szybkiego auta, powinien dołożyć trochę i zainwestować w 2,0Turbo. Pod względem wyposażenia bez problemów dorównuje dzisiejszym samochodom. Klima, pełna elektryka, airbag, komputer pokładowy, abs, itd. I jedna uwaga co do wnętrza, zdecydowanie lepiej wygląda za skórzaną tapicerką, dopełnia ona klimatu Saaba. Wspaniałe auto, nie żałuję zakupu.
4,5
~jaguar_
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
- 20 stopni, el. szyby działają ;) chyba mają jakieś stalowe linki. Wygląd zewnętrzny BDB. Wewnątrz trochę konserwatywnie ale miło. Fotele = super, zagłówki aż miło głowę oprzeć. Bagażnik ogromny. Jestem studentem uważam to auto za idealne. Do tego łańcuch rozrządu więc przynajmniej odpada jedna wymiana...
4,2
~Lukas lpernak@wp.pl
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Nie no to poprostu Saab. Ponadczasowy styl. Czujesz się w nim wyjątkowy. Polecam te z beżową tapicerką we wnętrzu. Późniejsza wersja 9-3 to już nie to.. Chyba że nowy model 2008... jest na co zbierać... 2.2 T ale nie ma już tego stylu co 900.. Wygoda siedzień.. przyczepność.. to już drugi w rodzinie.
Średnie spalanie dla Saab 900 II Coupe 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998
10,0
l/100 km
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
Nie wierzę tym, którzy mówią, że w mieście potrafią autem z tym motorem spalić 7-8l, to jest praktycznie niewykonalne, chyba, że ktoś wrzuca czwarty bieg przy 50km/h, tam gdzie można stosuje eco-driving, nie przyspiesza pod górę, unika korków, jeździ bez pasażerów, na zakupy dojeżdża innym samochodem, tak, żeby nie wypełniać olbrzymiego bagażnika. Auto pali sporo, w mieście można przyjąć normę 12 12,5l/100km, w trasie - można nie przekraczając 140km/h jechać spalając na każde 100km ok. 9l. Ja - codziennie dojeżdżając do pracy, zdecydowałem się na instalację gazową, ale uwaga - dla tych samochodów, sekwencja z wyższej półki - nie ma co ryzykować niszczenia silnika. Auto jeżdżąc na LPG nie bije po kieszeni, instalacja z pewnością w krótkim czasie na siebie zarobi. Spalanie podaję w wartościach LPG.
9,9
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
W mieście auto dużo pali, nawet dużo za dużo, ale to też kwestia stylu jazdy. Na trasie przy stałej prędkości można zejść do 6-7l/100km więc całkiem pozytywnie jak na takie auto. Przy prędkościach rzędu 180-190km/h spalanie w granicach 10-11l także ok.
10,1
Saab 900 II
Coupe 2.0 i 131KM 96kW
spalanie jest duże, pocieszeniem jest fakt, że silniki dobrze znoszą gaz, części jak w każdym innym aucie tej wielkości, a nawet czasami taniej, opinia, że auta są kosztowne i drogie w naprawie to bzdura

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Coupe