Szukaj

Informacje o Saab 900 II Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1985 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 263 Nm przy 2100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Saab 900 II Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW 1993-1998
11,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Zużycie paliwa - kwestia sporna. Osoby które nigdy nie jeździły takim mocnym silnikiem powiedzą, że dużo. Ale myślę, że jest to standardowe spalanie jak na moc / osiągi auta i przede wszystkim jego dużą masę. Spalanie różni sie w zależności od miasta i od wykorzystania klimatyzacji. Trasa 8 litrów (klimatyzacja + 0,5) Miasto (przy normalnej jeździe ok 10,5 - 11 klimatyzacja + 2 litry w lecie) ceny napraw takie jak w przypadku innych marek, ceny części niestety wyraźnie wyższe od konkurencji
9,0
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
SAAB 900SE 2.0T. Kupiłem go rok temu sprowadzając z Włoch. Muszę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony poza jednym - spalaniem ale.... Jak sie zacząłem interesować ile palą inne samochody przy tej konfiguracji (2000cm3 Turbo/185KM) to wyniki Saab´a są w zupełnej normie, powiedziałbym nawet bardzo dobre. Stosunek jakości do ceny rewelacyjny a przyjemność z wykorzystania tej mocy jeszcze większa. Przede wszystkim na trasie bo w mieście to tylko strata kasy na paliwo. W trybie miejskim jak się jeździ nie przekraczając 2500obr/min na poszczególnych biegach to właściwie nie działa turbodoładowanie. Dzięki temu nie pali tyle ile potrafi każdy taki silnik jak sie go dobrze "depcze". Przez ponad rok nie miałem żadnej awarii. Wymieniłem tylko amortyzatory, które powinienem wymienić właściwie zaraz po sprowadzeniu auta. W dobie internetu części to nie problem. Saab´ów jednak przybywa a dzięki temu i ludzi którzy sie na nich znają (warsztaty). Nie jest to jednak tak popularny samochód jak np. Audi, Ford, Opel czy Volkswagen (szczególnie Golf i Passat). Dzięki temu jest stosunkowo tani i mało interesujący dla złodziei. Jest za to z pewnością ciekawą alternatywą w swojej klasie. Ja sie zdecydowałem i jak zacząłem tak skończę mówiąc ze jestem bardzo zadowolony. P.S. No i te jego smaczki typu Black Panel i stacyjka miedzy siedzeniami (bardzo zmyślnie i logicznie).
11,6
Saab 900 II
Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Temat na wypracowanie. Nie oszukujmy się, że te 200 hp trzeba nakarmić. Trasa 10 litrów gazu. Miasto ok 15 zaś przy ostrzejszym traktowaniu pedału gazu to ok 20 litrów i więcej. Wiadomo spali tyle ile wlejemy:)

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Coupe